HIV risico's

A

Anonymous

Guest
Je kan je beter meer zorgen maken als er geen medicijnen staan..viral load is nul bij een goede behandeling..dus veilig voor hiv

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Daar heb je een punt Sensation, enkel was ik daar toen allemaal niet zo van op de hoogte.
Als nu dit soort medicatie zou zien staan na de daad zou ik ook het gesprek gewoon aangaan en mezelf niet meer zo druk maken als toen.

Het was toen, 20 jaar geleden, een eyeopener. En wie weet was het wel goed.

blackmetal

Toogplakker
24 apr 2015
101
56
De kans als man is vrij beperkt. Vooral bij contact met besmet bloed is het groter. Je hebt ook risicogroepen zoals heroïnemilieus, homo's en biseksuelen en zwarten (nee ik ben geen racist, het is nu eenmaal een feit)! Dus als ik hier lees dat sommigen voor 50 Euro bij een heroïnehoertje gaan ... ik zou haar liever naar een ontwenningskliniek brengen en 100 Euro geven zonder seks! Hiv blijft een vervelende ziekte die je onder controle kan houden met een grote hoeveelheid medicatie en inderdaad ... kanker is veel bedreigender maar het blijft een risico! Ik loop ook risico maar de grootste risicogroepen mijd ik echt!

Handycarp

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
668
125
Daar heb je zeker een punt blackmetal.....

Ik onderschrijf jouw mening voor 100%

A

Anonymous

Guest
Ik ga stoppen met deze hobby. Ik kan hiv niet uit mijn hoofd zetten. Ik heb een heuse schrik het te hebben opgelopen. Nog lange weken vooraleer ik me kan testen. Drie maal kort (max 2 minuten) vaginaal contact gehad.

Ik weer het, het risico is klein, maar het is er wel :/

nestorix

Toogplakker
7 apr 2015
201
7
tja , als je bang bent om hiv te krijgen, en dit zit aldoor in je hoofd, moet je zeker niet gaan bare neuken,
dat is,.. zoek een vriendin, doe je testen, trouw, en wordt monogaam, en je gaat dood aan god mag weten wat.

en bij mijn eerste test was ik ook, bang, ..maar dat was dan ook in een tijd dat hiv vrijwel zeker in aids veranderde.
(had het niet, en nog steeds niet)
nu, 27 jaar later, hiv, je kan er oud mee worden, zelfs kinderen krijgen,..

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
guykens1880 zei:
(...) kort vaginaal contact gehad (...)

Beste guykens1880,

Als je zonder condoom neukt is dat een risico voor hiv (en andere soa's). Dat geldt voor seks met een prostituee en voor seks met iemand die je niet betaalt. Jouw risico op hiv is daarom aanwezig, maar zoals je zelf al schrijft, niet groot.
In Nederland en België komt hiv niet veel voor onder de algemene bevolking; je vindt dus weinig hiv onder sekswerkers en hun klanten. Mannen lopen bij vaginale seks minder risico dan vrouwen. De prostituee is hier degene die het meeste risico loopt/neemt.

Voor jou geldt het algemene advies dat geldt voor klanten van prostituees (of voor mensen met losse onbetaalde sekscontacten):
• Gebruik bij neuken en bij gepijpt worden altijd een condoom
• Laat je één keer per jaar testen op soa's: chlamydia en gonorroe kun je twee weken na het laatste sekscontact laten testen. Hiv en syfilis kun je na drie maanden laten testen, maar de kans dat je deze soa's hebt opgelopen is niet groot. Dit is voldoende om de vinger aan de pols te houden.
• Je kunt je bij je huisarts laten testen.

Lees meer over prostitutiebezoek op: https://www.soaaids.nl/nl/informatie-voor/prostitutie/prostitutie-nederland/informatie-voor-klanten

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Even een update over PrEP en een link naar een 'Livestream' over PrEP.
For your information.

In herhaling de belangrijkste zaken over PrEP op een rijtje:
*Klanten van prostituees vallen niet onder de doelgroep voor wie PrEP bestemd is.
*Gebruik van PrEP moet gemonitord worden. Het is zeer onverstandig om 'zomaar' te beginnen zonder enige kennis van zaken (info van internet halen en daar op baseren dat je wel met dit medicijn kunt beginnen is GEEN kennis van zaken hebben).
*Voordat je met PrEP begint moet er altijd eerst getest worden op hiv en andere soa's.
*PrEP is niet 'zomaar' een pilletje. Het is een serieus medicijn dat door een arts voorgeschreven moet worden. Er is discipline voor nodig om het middel goed te slikken. Het is daarom noodzakelijk om gedurende het gebruik van het medicijn gemonitord te worden. Oftewel iedere drie maanden ter controle (soa's, hiv, nierfunctie, resistentie) naar de arts die het middel voorschrijft. PrEP is dus geen goede keuze voor mensen die niet de discipline hebben om volgens voorschrift pillen te slikken en/of het begeleidend programma van medische controles te volgen.
*PrEP (Truvada) is in Nederland via je huisarts te verkrijgen, zij kunnen en mogen het dus voorschrijven, maar het wordt niet vergoed door je verzekering.

Bekijk de Livestream van Soa Aids Nederland over PrEP: https://www.soaaids.nl/nl/verdieping/dossier-prep/professionals-aan-het-woord-over-prep

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

nestorix

Toogplakker
7 apr 2015
201
7
het is toch eigenlijk wel raar dat het hier 600e per maand moet kosten terwijl in bangkok 50e p/m wordt neergelegd.
met die gedachte gang breng je juist een illegale circuit opgang, niemand wil een dief zijn van zijn eigen portomonee.
en nu moet er een commissie gaan bepalen of het wordt opgenomen in basis pakket van verzekeraars.
terwijl bloed testen voor de normale man al een paar jaar geleden uit het basis pakket zijn gehaald.
:roll:

A

Anonymous

Guest
nestorix zei:
het is toch eigenlijk wel raar dat het hier 600e per maand moet kosten terwijl in bangkok 50e p/m wordt neergelegd.
met die gedachte gang breng je juist een illegale circuit opgang, niemand wil een dief zijn van zijn eigen portomonee.
en nu moet er een commissie gaan bepalen of het wordt opgenomen in basis pakket van verzekeraars.
terwijl bloed testen voor de normale man al een paar jaar geleden uit het basis pakket zijn gehaald.
:roll:

Net zoals bijna alles in Tulpenland. Heeft gewoon veel te maken met het commerciele zorgsysteem van Hollandia. Neederland samen met USA en Zwitserland enige commerciele zorgsysteem op Aarde.

Duurste openbaar vervoer, duurste onderwijs van W-Europa, autobezit duurste, benzine hoogste van EU-zelfs hoger dan Noorwegen, woningbezit duurste van Europa, hoge zorgpremie met eigen risico, boeken duur, totale belasting en lastendruk hoogste van Europa etc, etc. Kijk eens even naar het gerenommeerde onderzoek van Gfk over de PPI (purchasing power index/koopkracht) van Europa over 2016 en Nederland staat op het niveau van Napels.

Alleen wat betreft eten en voeding is Neederland redelijk goedkoop maar ja dat zit ook vol Monsanto en Unilever kankerverwekkende stoffen, suikers en zouten.

Lange leve de VOC mentaliteit...NOT.

Voormalig lid 876

Ervaringsdeskundige
6 jun 2015
277
66
Daarom komen jullie Nederlanders allemaal naar Belgïe voor in onze ziekenhuizen en bij onze dokters ;). Zie bv. ZOL in Genk, eerste rijen vol gele platen.

Maar begrijp het, ons land is wel heel goed op gebied van medische verzorging. Bloedtesten zijn zeer goedkoop tot bijna gratis, Soa-testen vraag je zonder problemen aan je huisarts. Vraagt dit trouwens standaard bij afname van bloed, de mijne toch. Voorlopig nog niks gevonden anders zeiden die het me wel.

Ik dacht dat België duur was qua belastingen, tanken, enz. Qua loonlast ben ik zeker.

Sorry voor off-topic.

Een goede raad, minstens 1 keer per jaar of liefst 2 keer je bloed laten testen op SOA, vooral als je veel bare doet. Ik ook schuldig, met plezier trouwens:).

A

Anonymous

Guest
Zover ik weet heeft soa poli online wel betrouwbare zelftests. Die tests zijn tegenwoordig zo verbeterd dat je al na 4 weken hiv test kunt doen. Is overigens opgezet door 2 voormalige ziekenhuis medewerkers als ik mij niet vergis.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Martin1976 zei:
(...) soa poli online wel betrouwbare zelftests (...)

Beste Martin1976 en anderen,

Het klopt dat de soatest uit automaat een service is van http://www.soapoli-online.nl/posts/topic/1 (beetje naar beneden scrollen)
De beide dames die deze commerciële online testplaats hebben opgericht zijn verpleegkundigen en hebben veel ervaring in het 'soa-veld'.

De testen die in de automaat en via hun website worden verkocht, zijn goedgekeurd. Je neemt zelf het materiaal af (urine, uitstrijkje, bloed) en dit stuur je op naar een gecertificeerd en in Nederland gevestigd laboratorium.
Dat maakt dat de uitslag betrouwbaar is.

Let op!
De windowfase blijft belangrijk, oftewel je kunt niet na het stappen & scoren meteen een test doen en de uitslag meteen weten.
Voor een betrouwbare negatieve uitslag hou je ook voor de test uit de muur de standaard testtermijnen aan:
chlamydia en gonorroe - 2 weken
hiv, syfilis en hepatitis B - 3 maanden.

Als je klachten krijgt na een sekscontact, betaald dan wel niet betaald, is het advies om meteen naar je huisarts te gaan voor nader onderzoek en advies.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Ik heb de verpleegkundigen gesproken en zij geven aan dat HIV bij hun al na 1 maand met zekerheid te testen is omdat de kwaliteit van die onderzoeken er de laatste tijd erg op vooruit gegaan is.

Thirza soaaids zei:
Martin1976 zei:
(...) soa poli online wel betrouwbare zelftests (...)

Het klopt dat de soatest uit automaat een service is van http://www.soapoli-online.nl/posts/topic/1 (beetje naar beneden scrollen)
De beide dames die deze commerciële online testplaats hebben opgericht zijn verpleegkundigen en hebben veel ervaring in het 'soa-veld'.

De testen die in de automaat en via hun website worden verkocht, zijn goedgekeurd. Je neemt zelf het materiaal af (urine, uitstrijkje, bloed) en dit stuur je op naar een gecertificeerd en in Nederland gevestigd laboratorium.
Dat maakt dat de uitslag betrouwbaar is.

Let op!
De windowfase blijft belangrijk, oftewel je kunt niet na het stappen & scoren meteen een test doen en de uitslag meteen weten.
Voor een betrouwbare negatieve uitslag hou je ook voor de test uit de muur de standaard testtermijnen aan:
chlamydia en gonorroe - 2 weken
hiv, syfilis en hepatitis B - 3 maanden.

Als je klachten krijgt na een sekscontact, betaald dan wel niet betaald, is het advies om meteen naar je huisarts te gaan voor nader onderzoek en advies.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Martin1976 zei:
(...) na 1 maand met zekerheid te testen (...)

Het klopt dat de testen steeds beter worden.
Maar:
Er bestaat zoiets als hiv vaststellen en hiv uitsluiten.

Hiv vaststellen kan met de testen van tegenwoordig inderdaad vrij snel, na een week of 4 à 6. As de uitslag dan positief is dan weet je: ik heb hiv.
Als na 4 à 6 weken de uitslag negatief is, dan weet je nog steeds niet zeker of dat echt wel klopt. Want niet bij iedereen worden antistoffen zo snel gemaakt. Er zijn en blijven mensen die er langer over doen. Je kunt hiv dus niet met zekerheid uitsluiten na 4 à 6 weken.

Dat kan wel na drie maanden.
Vandaar: wil je met zekerheid kunnen zeggen dat je geen hiv hebt, dan heb je na drie maanden een negatieve uitslag nodig.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Thirza soaaids zei:
Martin1976 zei:
(...) na 1 maand met zekerheid te testen (...)

Het klopt dat de testen steeds beter worden.
Maar:
Er bestaat zoiets als hiv vaststellen en hiv uitsluiten.

Hiv vaststellen kan met de testen van tegenwoordig inderdaad vrij snel, na een week of 4 à 6. As de uitslag dan positief is dan weet je: ik heb hiv.
Als na 4 à 6 weken de uitslag negatief is, dan weet je nog steeds niet zeker of dat echt wel klopt. Want niet bij iedereen worden antistoffen zo snel gemaakt. Er zijn en blijven mensen die er langer over doen. Je kunt hiv dus niet met zekerheid uitsluiten na 4 à 6 weken.

Dat kan wel na drie maanden.
Vandaar: wil je met zekerheid kunnen zeggen dat je geen hiv hebt, dan heb je na drie maanden een negatieve uitslag nodig.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Thirza,
Is het wel niet zo dat de overgrote meerderheid van de mensen al na 6 weken positief test en dat bij mensen met een laag immuunsysteem dit kan uitlopen tot 3 maanden?

Terug
Naar boven