HIV risico's

pieter1989

Toogplakker
29 apr 2016
185
9
Is er al meer nieuws over prep eigenlijk?
Alles wat ik erover lees is veelbelovend maar je kan het nergens verkrijgen...

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
pieter1989 zei:
Is er al meer nieuws over prep eigenlijk? (...)

Beste pieter1989 en anderen,

Een paar dingen over PrEP en een link naar betrouwbare info:

*PrEP is niet 'zomaar' een pilletje. Het is een serieus medicijn dat door een arts voorgeschreven moet worden. Er is discipline voor nodig om het middel goed te slikken. Het is ook noodzakelijk om gedurende het gebruik van het medicijn gemonitord te worden. Oftewel iedere drie maanden ter controle (soa's, hiv, nierfunctie, resistentie) naar de arts die het middel voorschrijft. PrEP is dus geen goede keuze voor mensen die niet de discipline hebben om volgens voorschrift pillen te slikken en/of het begeleidend programma van medische controles te volgen.
*Voordat je met PrEP begint moet er altijd eerst getest worden op hiv en andere soa's.
Het is zeer onverstandig om 'zomaar' te beginnen zonder enige kennis van zaken (info van internet halen en daar op baseren dat je wel met dit medicijn kunt beginnen is GEEN kennis van zaken hebben)
*PrEP (Truvada) is in Nederland via je huisarts te verkrijgen, zij kunnen en mogen het dus voorschrijven, maar het wordt niet vergoed door je verzekering.
*Klanten van prostituees vallen niet onder de doelgroep voor wie PrEP bestemd is.

Lees meer op:
https://www.soaaids.nl/nl/soas/soas-voorkomen/pep-en-prep/prephttps://www.soaaids.nl/sites/defaul...1 AF SANL Tien vragen over PrEP_web_def_0.pdf
Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Vanaf vandaag kan je HIV TESTKIT kopen apotheek toch in België.

Op 15 min weet je uitslag.

Bent maar zeker 3 maand na risico gedrag natuurlijk maar toch al gerust stellend dat je er nu ook geen jaren mee loopt..

Zal wel gebruikt worden zeker.....

Ter info

De groeten

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Krantenartikelen en zelftests zoals hier aangeprezen zijn geen preventie.
Er is maar één manier om te zorgen dat je geen hiv oploopt via seks ... :cool:

Wil je een goede en betrouwbare test, laat die dan doen bij een betrouwbare instantie waar de test naar een laboratorium gaat. Alleen dan kun je bouwen op de uitslag. Zelf 'prutsen' aan de keukentafel geeft geen betrouwbare uitslag.

In Nederland zijn hiv-zelftests verboden. Er heeft zich nog geen test aangediend die als betrouwbaar wordt gezien.
Lees meer over soa en hiv zelf testen op: Soa-thuistest, welke is betrouwbaar? En waar moet je op letten bij testen?

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

belgianflyer

Toogplakker
23 mei 2016
38
6
heb me toch ook verleden week maar eens laten testen. ( een kennis van me heeft het vlaggen en is dus positief getest.....hij zit niet op dit forum, doch bezoekt ook veel van de meisjes hier besproken, is ook gehuwd, heeft 2 kids.......ga het dan maar uitleggen thuis......zen leven is toch wat om zeep nu)
Ik kreeg toch een beetje paniekaanval en dus naar meneer mijn huisdokter onder het mum van dat ik het nodig had voor een verzekering .

Heb toch paar dagen zenuwachtig rondgelopen tot gisteren de brief van het labo in de bus stak. Met klamme handjes opengedaan en oef.....negatief op HIV.
Ikzelf loop toch al vele jaren rond met soms nadien wat spijt, maar de drang en de goesting, als je bij een meisje bent, om het zonder te proberen is toch steeds groter dan mijn verstand. Ik ga nu toch effe een rustpauze nemen na het voorval met die kennis. We nemen inderdaad allemaal een risico, hoe klein het ook mag zijn misschien, maar ik ben toch even wakker geschud na dat voorval en was eerlijk toch zelf beetje in paniek. Stel dat ik ook positief zou testen....................wat met de thuissituatie.....
Dus medewandelaars, ik blijf het hier volgen, maar zal dus effe geen nieuwe bezoekjes posten.....

A

Anonymous

Guest
Ja, ik kan me er wel in vinden.

Langs de andere kant, de kans om via heteroseksueel contact, en vooral als man, HIV op te lopen is bijzonder klein. HIV is ook maar zeer besmettelijk de eerste weken na het oplopen ervan.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
belgianflyer zei:
heb me toch ook verleden week maar eens laten testen. ( een kennis van me heeft het vlaggen en is dus positief getest.....hij zit niet op dit forum, doch bezoekt ook veel van de meisjes hier besproken, is ook gehuwd, heeft 2 kids.......ga het dan maar uitleggen thuis......zen leven is toch wat om zeep nu)
Ik kreeg toch een beetje paniekaanval en dus naar meneer mijn huisdokter onder het mum van dat ik het nodig had voor een verzekering .

ff voor de duidelijkheid. Die kennis van jou is positief getest masr neukt nog steeds zc meisjes/vrouwen die hier ook besproken worden???? Zijn leven is al om zeep dus m.a.w. Hij brengt ook het leven van anderen in gevaar , bevrijp ik dat nou goed :shock:

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ja dus, ware het dat het naar mijn idee in Belgie gebeurt... In NL worden mensen die dat doen veroordeeld voor moord of dood door schuld....

hij zit niet op dit forum, doch bezoekt ook veel van de meisjes hier besproken, is ook gehuwd, heeft 2 kids.......ga het dan maar uitleggen thuis......zen leven is toch wat om zeep nu)

pauldekutkabouter

Toogplakker
7 apr 2015
133
26
lekker ding zei:
belgianflyer zei:

ff voor de duidelijkheid. Die kennis van jou is positief getest masr neukt nog steeds zc meisjes/vrouwen die hier ook besproken worden???? Zijn leven is al om zeep dus m.a.w. Hij brengt ook het leven van anderen in gevaar , bevrijp ik dat nou goed :shock:

Ik ben geneigd om het met jou en cwp eens te zijn maar er staat nergens dat ie die meisjes zc neukt. Dat is een aanname die we doen.
Als het puntje bij het paaltje komt dan weet ik niet of ik dat in die situatie op mijn geweten zou willen hebben. Kan niet voor anderen spreken natuurlijk.

Daarnaast zou ik het toch enigszins willen nuanceren, hiv wordt volgens mij al sinds 1996 ofzo gezien als een chronische aandoening en niet meer als dodelijke ziekte. Dit maakt het niet minder verwerpelijk maar het leven van anderen in gevaar brengen is wat tegenwoordig overdreven imo.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Tja... maar als je meisjes bezoekt die hier besproken worden, dan hebben we het over neuken zonder.

belgianflyer

Toogplakker
23 mei 2016
38
6
die kennis van me heeft zich onlangs dus laten testen en is natuurlijk onmiddellijk gestopt met op wandel te gaan, tzou niet eerlijk zijn tegenover de 'gezonde ' meisjes en de bezoekers ervan......( en heeft ergere dinges aan zen hoofd) Tis inderdaad dat je er niet meer 'dood' aan gaat..........bij mij ging het erom, ....wat nu met de thuissituatie...nu kan je van alle verwijten naar mij gaan sturen van , hoo je hebt een gezin en je bezoekt dus de dames .?........ja, ieder zijn ding he
Maar ik begon toch effe na te denken...........je kan je niet laten behandelen 'zonder' uw partner op de hoogte te brengen he .....die moet zich ook laten testen...en 'daaaar' ging mijn verhaal over. Wat met de thuissituatie als je besmet geraakt?....Ik heb er nooit bij stil gestaan ....enkel nu door het voorval van die kennis kreeg ik het effe benauwd.....
Ga 'ik' volledig stoppen met leuke dames te bezoeken en soms ook nzc? Geen idee, voorlopig wel....

A

Anonymous

Guest
die kennis van me heeft zich onlangs dus laten testen en is natuurlijk onmiddellijk gestopt met op wandel te gaan, tzou niet eerlijk zijn tegenover de 'gezonde ' meisjes en de bezoekers ervan......( en heeft ergere dinges aan zen hoofd) Tis inderdaad dat je er niet meer 'dood' aan gaat..........bij mij ging het erom, ....wat nu met de thuissituatie

Ik hoop alleen dat zijn partner/vrouw niet besmet is geraak, zij heeft namelijk niet bewust het risico genomen.

Terug
Naar boven