HIV risico's

nestorix

Toogplakker
7 apr 2015
201
7
wat is de prijs van de legale pillen?
er staat alleen een prijs van die import spullen (65,-)

A

Anonymous

Guest
dieter88 zei:
Zelf overweeg ik om zelf met prep te beginnen (1pil truvada per dag nemen zonder dat je hiv hebt). Zijn er mensen die dit reeds doen?
Zie ook
http://www.pozandproud.nl/2014/10/zelf-met-prep-beginnen/

ik ga pas brok slikken als het nodig is !!

kuren die de dokter voor schrijven heb ik al moeite mee om die te na te komen !!

dus ik denk er niet eens aan om gezond en wel uit eigen beweging iedere dag brok in te nemen !!

op een dag kom je op de leeftijd dat je hoofdzakelijk brok in moet nemen om in leven te blijven !!

A

Anonymous

Guest
als je zolang wacht tot die zweren openbarsten dan heb je toch tijd genoeg gehad om bij de dokter langs te gaan

dieter88

Snuffelaar
8 apr 2015
3
0
creampie adriano zei:
dieter88 zei:
Zelf overweeg ik om zelf met prep te beginnen (1pil truvada per dag nemen zonder dat je hiv hebt). Zijn er mensen die dit reeds doen?
Zie ook
http://www.pozandproud.nl/2014/10/zelf-met-prep-beginnen/

ik ga pas brok slikken als het nodig is !!

kuren die de dokter voor schrijven heb ik al moeite mee om die te na te komen !!

dus ik denk er niet eens aan om gezond en wel uit eigen beweging iedere dag brok in te nemen !!

op een dag kom je op de leeftijd dat je hoofdzakelijk brok in moet nemen om in leven te blijven !!

Liever nu ik geen relatie heb alle dagen een brok slikken (en ik stop wanneer ik wil) dan de rest van mijn leven een brok MOETEN slikken om in leven te blijven.

dieter88

Snuffelaar
8 apr 2015
3
0
nestorix zei:
wat is de prijs van de legale pillen?
er staat alleen een prijs van die import spullen (65,-)

Door naar de huisdokter te gaan en te zeggen dat je seks gehad hebt met iemand die hiv+ is zul je waarschijnlijk een PEP behandeling krijgen.
Dit is volgens mij de enige manier om truvada of de generieke versie legaal voor geschreven te krijgen terwijl je niet HIV+ bent. Een prijs weet ik niet.
Het lijkt me toch eenvoudiger om ze zonder voorschrift te bestellen en wat meer te betalen.

A

Anonymous

Guest
ik heb even inlichtingen ingewonnen bij ons forumdeskundigen ..

die mij deze pb toestuurde
Re: prep

Citeer Thirza soaaids

Verstuurd op: 28 Okt 2015, 11:23
door Thirza soaaids

Hi creampie,

PreP is een erg ingewikkeld onderwerp.
Ik heb het gelezen inderdaad, dat er gesuggereerd wordt om er maar mee te beginnen.
Erg onverstandig!!!

Ons team heeft een stagiaire die onderzoek doet naar PreP in de seksbiz, wat zijn de gedachten erover, vooroordelen, wensen, wordt het gebruikt en wat is dan het effect. Onderzoek is net begonnen, dus duurt nog wel even voordat er iets te zeggen valt.

Maar we zijn er mee bezig!

Groeten,
Thirza soaaids

ivestabroek

Snuffelaar
27 jul 2015
24
2
Heeft er nu niemand geen schrik van een HIV besmetting op te lopen?
Een andere soa kan men oplossen met een antibiotica kuur maar hiv is toch iets anders.

A

Anonymous

Guest
De kans om kanker te krijgen is tegenwoordig meer dan 30% (1 op de 3 personen krijgt het), terwijl de kans op een HIV besmetting 0,1% is.
Hoe bang ben jij om kanker te krijgen??

A

Anonymous

Guest
Met de huidige HIV remmers kun je nog op een redelijke manier oud worden..

Daarbij DOOD gaan we allemaal ..

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
HIV remmers kunnen erg nare bijwerkingen hebben. Zeker op de lange termijn. Dus het is geen paracetamolletje dat je iedere dag slikt.

Maar peewee heeft een goed punt. De besmettingskans is laag voor een man als die geen handelingen als anaal doet. Elke beschadiging aan huid/slijmvlies is een mogelijke toegangspoort dus die moet je zoveel mogelijk voorkomen. Ofwel geen heftige dingen doen.

A

Anonymous

Guest
LekkerZonder zei:
HIV remmers kunnen erg nare bijwerkingen hebben. Zeker op de lange termijn. Dus het is geen paracetamolletje dat je iedere dag slikt.

Dat kan ik niet ontkennen.

ivestabroek

Snuffelaar
27 jul 2015
24
2
Er moet maar een iemand bij een vrouw zijn geweest die hiv heeft en daarna naar een gangbang volgens mij is iedereen dan besmet die op de volgende gangbang aanwezig is. Dit doet mij toch wel schrik krijgen hoor. Trouwens de hiv-tests op de Gb zijn zeker niet betrouwbaar hoor

cedric78

Ervaringsdeskundige
19 mei 2015
332
7
Ja, ik heb daar ook altijd schrik van, maar is het risico van het vak hé. Daarmee doe ik het enkel met dames die ik al redelijk ken en die ik kan vertrouwen. Maar je kunt nooit 100% zekerheid hebben.

Ik doe al 4 j aan NZC en heb tot nu toe nog geen enkele ziekte opgelopen, wel een infectie aan de urinewegen.

Ik hoop dat ik nooit iets voor ga hebben, maar weet dat de kans bestaat... En HIV is het laatste wat ik wens te hebben daar je dan voor de rest van je leven geen bare meer mag doen...

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
ivestabroek zei:
(...) een vrouw die hiv heeft en daarna naar een gangbang (...) de hiv-tests op de Gb (...)

Beste ivestabroek en anderen,

Zo makkelijk of snel als jij het schetst gaat een hiv-overdracht nou ook weer niet.
Een man loopt niet snel hiv op door vaginale seks, maar het risico is niet nul. Wanneer een vrouw ongesteld is of een flink beschadigde (overwerkte) vagina heeft én hiv heeft, is de kans op overdracht beduidend groter.
Dan nog steeds is de kans om kanker te krijgen groter. Klopt. Maar, kanker is niet besmettelijk. Hiv wel. Via seks, helaas.
Vandaar de voorlichting, de aandacht gericht op seks.

Maar één man met hiv op een GangBang betekent niet automatisch dat alle bezoekers van die GangBang ook hiv zullen oplopen. De man met hiv moet de dame in kwestie eerst infecteren of hij moet (rechtstreeks) seks hebben met de andere mannen.
Als hij de dame(s) infecteert, dan is het de vraag of hiv overgedragen zal worden naar de andere mannen. Hangt af van wat er precies gebeurt op de GangBang. Wanneer het alleen aftrekken/pijpen is (Bukake) is er geen risico (voor de mannen). Wanneer er geneukt wordt zonder condoom dan is er wel risico - de vagina van de vrouw kan beschadigen door de vele pentratie. Dat maakt haar risico groter en het risico van haar klanten.

Kortom:
Het risico is er, maar je moet er wel nuchter naar blijven kijken.
En inderdaad ... de testen die bij de deur van een GangBang gedaan worden zijn per definitie niet betrouwbaar. Vertrouw daar dus niet op!

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

iamnaughty

Ervaringsdeskundige
7 sep 2015
291
66
De kans op besmetting is bij een vrouw ook hoger dan bij een man bij vaginaal contact

KaiserParma

Toogplakker
7 jun 2015
121
39
En als je besneden bent, dan is de kans kennelijk nog ff wat kleiner.

Je bent je ervan bewust, maar je gaat er vanuit dat het je niet overkomt of neemt het als een gecalculeerd risico. Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om, maar ik vind het gewoon te lekker en ik vertrouw op mijn geluk, laat ik het zo zeggen. En ik doe het niet al te vaak zonder condoom en sommigen zoek ik expres niet (meer) op.

blackmetal

Toogplakker
24 apr 2015
101
56
Ik moet bekennen dat ik al eens een heel gemakkelijk te genezen soa heb opgelopen in een club door bare seks met een onbekende vrouw ... Dat komt meer en meer voor, dat weet ik via andere bekende swingers met wisselende partners. HIV wordt inderdaad niet zo snel overgedragen via de "gewone genitale" seks! Maar ... bijkomende risico's zijn anale contacten (in homokringen meer hiv), drugskringen (spuiten), zwarten (ik ben geen racist maar inwoners van Afrika zijn procentueel meer besmet)! Ik snap echt niet dat bepaalde mensen bare seks hebben met drugverslaafden, ook al is dat misschien spotgoedkoop. En ja, ik heb ook geregeld bare seks met verschillende vrouwen die swingen ... het blijft een risico op een niet meer dodelijke maar erg vervelende ziekte waar veel medicatie nodig is om het van een dodelijke naar een gewoon chronische ziekte te veranderen!

scdm

Toogplakker
15 jul 2015
35
1
Ik heb ooit PEP genomen gedurende 28 dagen. Dat was echt een zware behandeling, ik had toen een hoge risico opgelopen op HIV.
Ik dacht toen dat ik nooit meer zo dom en onvoorzichtig ging zijn.
Ik heb echt geen idee van hoe zwaar een retrovirale behandeling kan zijn voor iemand die al geïnfecteerd is maar ik kan jullie wel verzekeren dat een PEP behandeling alles behalve "aangenaam" is.
Ik moest gedurende de behandeling 2X per dag naar de W.C., ik voelde mij zo moe dat ik minsten 10 uur per dag moest slapen om min of meer normaal te kunnen functioneren de volgende dag. Tijdens het weekend het enigste wat ik deed, was slapen en mijn libido was zo goed als tot nul gezakt!
Volgens mijn arts had ik de behandeling goed getolereerd.
Ik vraag mij eigenlijk af wat het wordt voor de mensen die zo'n zware behandeling minder goed kunnen tolereren. Het is uiteindelijk afhankelijk van persoon tot persoon hoe jou lichaam gaat reageren op verschillende medicatie.
Als een retrovirale behandeling maar half zo erg is als een PeP dan vraag ik mij soms af of het de moeite waard is om met vuur te spelen?
Ik weet dat niemand mij dwingt om dit te doen, gelijk een roker die uiteindelijk door niemand gedwongen wordt om te smoren.
Deze zijn zelfgemaakte keuzes en wij moeten zij aanvaarden maar vooral bewust van worden.
Ik heb een kennis die regelmatig bare gaat swingen, na 3 jaar heeft hij HIV en Hepatitis opgelopen.
Het is wel waar dat de kans op besmetting met HIV veel kleiner is dan wat wij denken maar het is ook niet hetzelfde als je bugchasing doet of je jou piemel in de kut van een junkie gaat insteken. Van een kennis die al sinds eind jaren 80's gaat swingen, heb ik vernomen dat 90% van de "homo" swingers die hij kent, besmet zijn met HIV.

Terug
Naar boven