Soa MELDINGEN

040kerel040

Toogplakker
29 sep 2025
90
79
nog eens goed lezen want ik denk het niet
best elke dag een pilleke voor 100 % dekking :) (dekking hahaha)
Daarom spreekt de GGD ook over pil dag voor en pil dag na de seks ipv elke dag een slikken.

Beide kan alleen de "elke dag" neemt op d'n duur ook gezondheidsissues met zich mee.

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
OK. K dacht altijd dat de procedure was 2 pillen van te voren en daarna 1 pil per dag 2 dagen lang erna. Totaal 4 dus incidenteel.

1 per dag kan ook maar dan moet je een week van te voren starten om 100% zeker te zijn van dekking. Dat zijn de twee opties die mij voorgelegd zijn.

leatherlover

Snuffelaar
23 dec 2025
19
21
OK. K dacht altijd dat de procedure was 2 pillen van te voren en daarna 1 pil per dag 2 dagen lang erna. Totaal 4 dus incidenteel.

1 per dag kan ook maar dan moet je een week van te voren starten om 100% zeker te zijn van dekking. Dat zijn de twee opties die mij voorgelegd zijn.
Ok, je hebt gelijk.
Een gay vriend van mij zei dat je ook 2 dagen ervoor 1 pil kan nemen, maar dat blijkt toch niet te kloppen.

Ik neem het heel af en toe en neem dan 2 pillen tegelijk minstens 2u op voorhand.
Zelf heb ik er niet echt bijwerkingen van.

040kerel040

Toogplakker
29 sep 2025
90
79
Ok, je hebt gelijk.
Een gay vriend van mij zei dat je ook 2 dagen ervoor 1 pil kan nemen, maar dat blijkt toch niet te kloppen.

Ik neem het heel af en toe en neem dan 2 pillen tegelijk minstens 2u op voorhand.
Zelf heb ik er niet echt bijwerkingen van.
Broer zit zichzelf te overdosen en doet alsof het normaalste zaak van de wereld is 😅😂

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
657
509
Hoe bedoel je dat? 2 pillen op de dag zelf is bij gebruik alleen rondom sex gewoon voorschrift, dan de 2 volgende dagen 1 per dag. Tenzij je eerder weer sex hebt, dan ga je door tot 2 dagen na laatste sex. Voor vrouwen ligt dat ingewikkelder (vaginaal), die moeten eerder beginnen en langer doorgaan.
Je kunt het ook gewoon continu slikken 1 per dag als je maar korte perioden geen sex hebt.
Die 2 op de eerste dag is steeds nodig omdat het gehalte in bloed en penis maar langzaam opbouwt.
Ik dacht dat je ook een dag tevoren met 1 pil kon beginnen, maar met 1 pil per dag duurt het 5-7 dagen eer het voldoende is opgebouwd. Precies zoals hiervoor beschreven. Dus ook 2 dagen tevoren starten met 1 pil is onvoldoende zeker.
Maar ik ben geen arts dus hoor graag van een professional of het (nog steeds) klopt en hoe het precies afwijkt bij anaal ontvangend of vaginaal.
Ik doe altijd 2-1-1 en als ik snel op herhaling ga blijf ik doorgaan met 1 per dag uitkomt blijf. Ook ik geen last, hoogstens wat meer boeren - maar dat is netjes te houden.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
657
509
Ik denk dat het vechten tegen de bierkaai is, als een (verkeerde) overtuiging eenmaal in de ziel geworteld is kunnen hier 20 mensen, en de ggdsite zelf ook, proberen uit te leggen hoe het zit, die worden niet eens gelezen....

leatherlover

Snuffelaar
23 dec 2025
19
21
Vandaag test gedaan. Hele reutemeteut. Bloed, urine, keel en anaal swap. En een swap van de inmiddels genezen plek op de eikelrand

Anyway, ik heb verder geen klachten en weet dus over paar dagen hoe de vlag er voor hangt.

En wat was het resultaat van de tests?

GeileBeer1334

Snuffelaar
8 jun 2024
4
3
De kans op HIV van vrouw naar man via normale vaginale sex is eerder 1 op 10.000. En dan moet de vrouw ook nog besmet zijn. Bij anale sex is de kans groter en bij MSM is de kans ook duidelijk groter aangezien het daar meer voor komt. Is als een loterij, je kan het op lopen maar zeer kleine kans. Kans op overlijden in het verkeer is ongeveer 1 op 20.000. Er overlijden 45000 mensen per jaar aan kanker. Dus ik neem het risico. Er zijn idd ook mensen die de loterij winnen maar ik ken er geen een. De dames in RTC clubs moeten elke maand getest worden. En als die negatief zijn kun je dus ook niet besmet worden. De kans op andere ziektes is er natuurlijk wel.

https://stdcenterny.com/articles/std-risk-with-one-time-heterosexual-encounter.html#:~:text=A gonorrhea infection is caused,a female is only 20%.
Dus jij zegt dat als de vrouw niet besmet is, maar wel vol zit met HIV besmette zaad je geen kans loopt om besmet te worden (of iig verwaarloosbaar vergeleken met een hiv positieve dame)? Mij lijkt het vrijwel MSM als je zaadcellen van een andere loper in je plasgaatje krijgt.

tiffany

Toogplakker
12 aug 2020
82
95
De kans zal dan wel groter zijn. Maar ik bedoelde dat zelfs al is de vrouw besmet de kans heel erg klein is dat je HIV op loopt. Iets van 1 op 10.000. Ik neem dus dat risico. Bij bergbeklimmen is het risico groter. Iedereen hier kent de risico's. Als je geen risico's wilt lopen dan een condoom gebruiken maar dan zit je op het verkeerde forum.

van Damme

Toogplakker
27 mei 2024
37
17
De kans zal dan wel groter zijn. Maar ik bedoelde dat zelfs al is de vrouw besmet de kans heel erg klein is dat je HIV op loopt. Iets van 1 op 10.000. Ik neem dus dat risico. Bij bergbeklimmen is het risico groter. Iedereen hier kent de risico's. Als je geen risico's wilt lopen dan een condoom gebruiken maar dan zit je op het verkeerde forum.
Onze hobby risico waard 😇

Terug
Naar boven