HIV risico's

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Hallo,

Ik start dit topic niet om een discussie te starten waarop moraal ridders kunnen reageren. De risico's kennen we allemaal.
Juist waar ik naar op zoek ben is waarom wij mannen dat risico nemen. Sprak laatst een collega en Freude die vertelde dat hij dit al jaren wekelijks doet en nooit iets op gelopen heeft. Nemen wij het risico omdat het klein is, of dat het tegenwoordig goed te remmen is, of denken we niet na?

Persoonlijk verlies ik af en toe mijn verstand en neem daarbij het kleine risico. Ik weet dat het risico er is, maar dat is voor mij zo klein dat ik het voor mij zelf (hoe dom misschien ook) weg redeneer.

Hoe zit het met jullie?

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ik denk: mijn lul achterna lopen en in je achterhoofd hebben dat een kuurtje van twee weken de boel weer herstelt, En om dat hiv meer bij homo's voorkomt dan bij hetero's ( denk Ik )

A

Anonymous

Guest
CWP zei:
Ik denk: mijn lul achterna lopen en in je achterhoofd hebben dat een kuurtje van twee weken de boel weer herstelt, En om dat hiv meer bij homo's voorkomt dan bij hetero's ( denk Ik )

daar kan ik mijn wel bij aan sluiten ...

terwijl er in mijn kennissenkring 1 paar HIV besmette personen zijn !

ik weet mijn lul nog wel bij te sturen zodat hij niet overal induikt ...

maar wij nemen niet zo'n groot risico als de dames ...

A

Anonymous

Guest
risico's van de hobby ;) ;) :(

die doe hetzelftestjes daar spendeer ik mijn geld niet aan ..
gewoon met regelmaat je laten testen bij dokter of GGD ..

ik mijd daarom bepaalde dames !

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Als een prostituee een soa heeft, heeft ze deze opgelopen van een klant.
Dat wordt nogal eens 'vergeten' :| .
Maar, het klopt dat soa's (inclusief hiv) niet veel voorkomen onder de doelgroep prostituees en hun klanten.

Toch is het respectvol naar de beroepsgroep toe om als klant te zorgen dat de beroepsrisico's voor de sekswerker zo min mogelijk zijn. Oftewel, een condoom gebruiken om te zorgen dat de prostituee geen hiv oploopt en het risico op andere soa's te verkleinen.

Over thuistesten:
Niet doen.
Per definitie geen betrouwbare uitslag als je zelf aan de keukentafel of op de wc van een club een zelftest doet.
Voor een betrouwbare uitslag is het nodig dat de test gestandaardiseerd wordt uitgevoerd in een laboratorium.
Als je per se niet naar je huisarts wilt - en bij de GGD val je buiten de criteria - en je wilt commercieel testen, doe dit dan via een betrouwbare instantie die in Nederland is gevestigd. Je neemt zelf het materiaal af (urine, uitstrijkje of bloed) en stuurt dit naar een gecertificeerd laboratorium. Dan kun je uitgaan van een betrouwbare uitslag.
Lees er meer over op: Soa-thuistest, welke is betrouwbaar? En waar moet je op letten bij testen?

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Thirza soaaids zei:
Beste mensen,

Maar, het klopt dat soa's (inclusief hiv) niet veel voorkomen onder de doelgroep prostituees en hun klanten.

Toch is het respectvol naar de beroepsgroep toe om als klant te zorgen dat de beroepsrisico's voor de sekswerker zo min mogelijk zijn. Oftewel, een condoom gebruiken om te zorgen dat de prostituee geen hiv oploopt en het risico op andere soa's te verkleinen.

Over thuistesten:
Niet doen.
Per definitie geen betrouwbare uitslag als je zelf aan de keukentafel of op de wc van een club een zelftest doet.
Voor een betrouwbare uitslag is het nodig dat de test gestandaardiseerd wordt uitgevoerd in een laboratorium.
Als je per se niet naar je huisarts wilt - en bij de GGD val je buiten de criteria - en je wilt commercieel testen, doe dit dan via een betrouwbare instantie die in Nederland is gevestigd. Je neemt zelf het materiaal af (urine, uitstrijkje of bloed) en stuurt dit naar een gecertificeerd laboratorium. Dan kun je uitgaan van een betrouwbare uitslag.
Lees er meer over op: Soa-thuistest, welke is betrouwbaar? En waar moet je op letten bij testen?

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Maar als de uitslag negatief voor je uitvalt waar kan je dan de medicijnen halen om dit op te lossen. Volgens mij alleen via de huisarts of ook via deze "betrouwbare " instantie?

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
lekker ding zei:
(...) de uitslag negatief (...) waar kan je dan de medicijnen halen (...)

Beste lekker ding,

Je bedoelt waarschijnlijk wanneer de test positief is, dus als blijkt dat je een soa hebt.
Het kan verschillen per instantie waar of hoe je de behandeling kunt ontvangen.
Soms zal je inderdaad alsnog naar je huisarts moeten voor een recept.
Soms kun je via de instantie een recept krijgen van de arts die er aan verbonden is. Dat kan betekenen dat je zelf de medicatie moet betalen, dus niet via je verzekering.

Ik heb geen lijst met de precieze werkmethodes van de diverse online testaanbieders of de commerciële testaanbieders, maar kijk hier eens:
https://www.soapoli-online.nl/https://onedayclinic.nl/http://www.i-thatsme.nl/http://www.descmedical.com
Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Als je via een apotheek je meds ophaalt dan zal dit op je medisch dossier worden bijgeschreven. Kans is dus zeer groot dat je huisarts er alsnog achter komt. Maar aan de andere kant, waarom zou je arts niet niet mogen weten? Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht dus die info zal niet verder verspreid worden. Mijn huisarts is gelukkig heel makkelijk en zijn assistente een zeer relaxte dame. We hebben altijd wel even lol als ik er weer ben voor mn periodieke check :lol:

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
PeeweeHerman zei:
en zijn assistente een zeer relaxte dame. We hebben altijd wel even lol als ik er weer ben voor mn periodieke check :lol:

Ik wil het niet weten eigenlijk, maar het zal toch niet dat je die ook...... :lol: :lol: :lol: :lol:

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
En nog even richting Thirza, die medicijnen gaan sowieso eerst van je eigen risico af dus betalen moet je toch.

Ehhh ja de uitslag is positief maar dat is dan voor mij negatief ;) :)

A

Anonymous

Guest
lekker ding zei:
PeeweeHerman zei:
en zijn assistente een zeer relaxte dame. We hebben altijd wel even lol als ik er weer ben voor mn periodieke check :lol:

Ik wil het niet weten eigenlijk, maar het zal toch niet dat je die ook...... :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee, liever niet! Niet helemaal mijn type hahaha

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
PeeweeHerman zei:
lekker ding zei:
PeeweeHerman zei:

Nee, liever niet! Niet helemaal mijn type hahaha

O dus je hebt toch nog wel smaak..... :lol: :lol: :lol: :p ;)

ronald030

Ervaringsdeskundige
2 sep 2015
541
125
Thirza soaaids zei:

Bijzondere uitspraak om dit zo in z'n algemeenheid te stellen. Ook een DVP kan in haar vrije tijd riscivolle sex hebben, het is niet zo dat ze alleen maar sexuele contacten in haar arbeidsomgeving heeft natuurlijk.

blackmetal

Toogplakker
24 apr 2015
101
56
Ik heb al redelijk wat wisselende seksuele contacten gehad : thuis met koppels en op feestjes als hetero, individueel met vrouw bij eerste contact zonder enige soa op te doen! Eenmaal in een club na seksueel contact met een vrouw chlamydia opgelopen (behandeling van antibiotica is snel, goedkoop en gemakkelijk)! Maar daardoor doe ik het voortaan veilig in clubs! Specifiek naar HIV toe : de grootste risico's zijn contact met bloed : dus anaal contact (interesseert me toch niet), heroïnegebruiksters en zwarten (zonder racistisch te willen zijn)! HIV is niet langer dodelijk maar wel een chronische ziekte die onaangenaam is en héél veel medicatie vraagt, dus zonder moraalridder te willen zijn ... toch beredeneerd "nzc"! Straatprotitutie is voor mij zowiezo al uit den boze maar het is héél gevaarlijk vrees ik!

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
geilehenkie070 zei:
(...) DVP kan in haar vrije tijd riscivolle sex (...)

Beste geilehenkie70,

Klopt. Er is vaak ook een partner. Ook in die contacten kan een prostituee een soa oplopen.
Neemt niet weg dat de kans groot is dat een prostituee een soa oploopt tijdens haar werk.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Thirza soaaids zei:
Beste mensen,

Dat wordt nogal eens 'vergeten' :| ..............................

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Je weet niet wat de prostituee in haar vrije tijd doet, zij kan net zo goed een partner hebben die zelf ergens een S.O.A. heeft opgelopen.
dus die conclusie is niet gegrond.

Terug
Naar boven