Het regent soa's momenteel

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
lees nou gewoon wat ik schrijf. Maar goed dan test jij niet en ik wel
Hij schrijft ook niet dat hij niet test natuurlijk hè!

Zelf ook goed lezen en geen aannames doen wat de ander bedoelt, precies zoals je hem verwijt.

Beiden hebben jullie best een punt namelijk.

Prima namelijk, als iedereen zichzelf 3 x per jaar laat testen ( of 4 x). Maar ook goed, als je je alsnog realiseert dat je daarmee alles behalve zekerheid hebt. Het wordt er wel allemaal een beetje of zelfs een heel stukje veiliger van, dat dan weer wel!

marcodw1980

Toogplakker
15 jan 2023
190
153
Zeiktest goed lezen die is er voor de reguliere soa's ik zeg helemaal niet dat die voor hiv of hepatitis is, lees nou gewoon wat ik schrijf. Maar goed dan test jij niet en ik wel ik wwwt wel nog nooit een soa of infectie gehad terwijl ik hem in veel kutjes en kontjes gehangen heb, misschien geluk, misschien wijsheid misschien misschien. En ga hem nog in veel kutjes en kontjes hangen dus komt goed met mij
Dan heb je geluk gehad. Met een test VOORKOM je geen soa's.

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
"Het wordt er wel allemaal een beetje of zelfs een heel stukje veiliger van, dat dan weer wel!" (# 141).

Mijn punt: bij driemaal per jaar testen krijg je driemaal te horen dat je (in het gunstige geval) de AFGELOPEN vier maanden niets hebt opgelopen, maar niet wat de KOMENDE vier maanden gaan "opleveren" bij rubberloze seksactiviteiten.

Vanzelfsprekend is laten testen beter dan je niet niet laten testen (zodat je bij een onverhoopte besmetting maatregelen kunt treffen en de respectieve sekspartner(s) kunt waarschuwen).

Echter, "een heel stukje veiliger" wordt condoomloos seksen er niet van. Een test zegt iets over het VERLEDEN, zegt totaal niets over een seksactieve (vier of - bij viermaal testen per jaar: drie - maanden) TOEKOMST.

En of "NZC het waard (is) om een kans op SOA te krijgen" (# 143): dat is - zoals ik al eerder schreef - helemaal aan ieder individu. Dat kan niemand voor wie dan ook bepalen.

Leuk Citeren

Laatst bewerkt:

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
Niet testen via zelftests, zeer onbetrouwbaar.
Ga altijd naar een dokter, die laat je bloed en urine testen in een labo, dan ben je zeker van je uitslag.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Mijn penis doet heel veel pijn en is helemaal rood..

Wat zou ik toch hebben?
Zonder een goede foto 📸 kunnen we daar natuurlijk niet iets zinnigs over zeggen.Graag met mooi neutraal licht bij een venster zodat de kleuren natuurlijk overkomen.

Het ene rood 🆘 is het andere niet, en de exacte plaats 📍(alleen eikel of ook huid) maakt ook al een verschil.

We zien je foto graag tegemoet, want alleen met de omschrijving komen we er niet!

Kwillem1

Toogplakker
19 mei 2022
41
46
Nou nog een keer
Dit is een test voor 3 soa's. Er zijn er natuurlijk een pak meer. Ik denk hierbij aan Chlamydia, Gonorroea, Hepatitis B HPV, schaamluis, Shigella welke hier niet bij het testpapier staan. Ook zijn er nog genitale wratten en herpes of Trichomonas. (kan zijn dat deze ook getest zijn, maar je deze hier niet vermeld)
Heel wat SOA's zijn pas na weken zichtbaar bij een bloed of urinetest. Dus een test zegt iets over je verleden tot enkele weken terug. Op het moment van de test kan je al iets opgelopen hebben wat nog niet zichtbaar is in bloed of urine.

Voor ik een hoop bagger over mij heen krijg. Iedereen doet er mee wat hij wil en iedereen neemt de risico's die hij wil. Maar juiste info lijkt mij toch wel belangrijk.

Pieter88

Snuffelaar
9 jan 2022
7
3
Ik heb in 1 jaar al vaak seks gehad met verschillende DVP's zonder condoom, minimaal 10 verschillende en ook deze meerdere keren en voor langere periodes en nog nooit wat opgelopen van hun. Deze DVP's boden het nooit aan en had er nooit naar gevraagd maar het gebeurde gewoon vanwege een goede klik.

En dan nu: In de 2 keer dat ik een bekende NZC dame heb ontvangen (die het openlijk aanbieden), heb ik beiden keren wat opgelopen.
Zojuist een positieve uitslag gekregen op chlamydia, heb getest 2 weken na onbeschermde sex gehad te hebben met de dame van dit topic:

https://www.nzcforum.be/threads/rebella-arnhem.14316/#post-163682

Ik ben er dus nu wel klaar mee en laat het alleen nog maar toe als het spontaan gebeurt met een dame die het NIET aanbied. Ook wil ik toch wel even iedereen aanraden die deze dame of andere dames van dezelfde kliek hebben bezocht om zich ook te laten testen en behandelen.

Terug
Naar boven