Wappiewaarheid manipulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
maarte zei:
Zowel het virus als het vaccin heeft op sommige heftige uitwerkingen. In mijn omgeving

Onder de 50 en binnen 1 week na vaccinatie; 2 hartaanvallen (wordt door arts niet gemeld bij lareb, want ja te drukke baan dat moet de oorzaak zijn?) , 1 met tintelend uitvallend been (22jaar) vector vaccin bijwerking, 1 met tia (die mocht eigenlijk geen vaccin maar dat vergat de huisarts, wat niet erkend wordt), 5 suikerziekte patienten die langdurig van de wap zijn en suikerspiegel gevaarlijk schommeld ....

Onder de 50 en actieve covid-19 infectie;
1 dood door hartinfarct, 2 met ademnood in ziekenhuis (niet op ic), 4 suikerziekte patienten die langdurig van de wap zijn..

60-70 jaar ken ik helaas 3 doden geen idee of die wel of geen vaccin gehad hebben...

Ik heb de wetenschappelijke artikelen gelezen die beschikbaar zijn op het internet, ja weet heus wel waar echt onderzoek gedaan is ben geen wappie. Mijn keuze was geen vaccin te nemen, dat zijn zoveel ++ en -- ga ik hier niet verantwoorden. Stel wel dat ik open stond voor 1 soort vaccin, dat is het volledig doodgemaakte virus(traditioneel vaccin), dat is niet de door Hugo ingekochte (semi) klassieke met alleen spikes en adjuvant stoffen..

Ik heb covid-19 opgelopen en ben er goed vanaf gekomen, ben er achter dat ik er gelukkig niet banger voor covid-19 hoef te zijn als voor verkoudheid / griep / etc.

Heb je nog een bronnetje voor je wappiepraat of is het juist nattevingerwerk... of pure waanzin?

Bron:

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er zoveel paniek gezaaid is en men een hele samenleven zoveel angst heeft ingeprent en vrijheid heeft afgenomen dat complete groepen tegenover elkaar komen te staan, de wetenschap een mega deuk opgelopen heeft en zelfs relaties stukgelopen zijn omdat de ene wel en de ander niet in het vaccin/overheid gelooft

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
@lekkerlikkenlassie (en anderen).
Man, wat heb je toch? De afgelopen jaren heb je een puike staat van dienst opgebouwd (vooral in de gangbangs) met goede recensies en nu ga je jouw goede naam te grabbel gooien door met wappiepraat te strooien? Dat is toch zonde.

Ik zit in Marseille en er valt hier niks te neuken, dus kan ik net zo goed even reageren.

ik vertrouw op mijn immuumsysteem !
Gefeliciteerd! Dan ben je een superman. Maar realiseer je dat de mensheid bestaat uit een paar miljard zielen minus 1 (jij). De genetische variatie in deze groep is enorm. Dat is een vloek en een zegen tegelijk. Zo zullen er bij een echt dodelijke virusuitbraak altijd wel een paar mensen zijn die overleven omdat ze toevallig de juiste genenmix hadden zodat we als soort overleven. Maar maakt het ook enorm lastig een vaccin te ontwikkelen dat bij niemand bijwerkingen veroorzaakt.

Dat laatste is overigens waar de wappies altijd op wijzen: "zie je wel? Je wordt er ziek van / gaat er dood aan." Ik vraag jullie: wat staat er in de noemer?

Ik heb de afgelopen decennia allerlei nieuwe vakgebieden zien ontstaan: klinische genetica, computational chemistry, numerieke farmacokinetiek... Alles draagt bij aan het beter begrijpen van de complexe biochemische processen die in ons lichaam plaatsvinden. Helaas hoor ik de wappies daar nooit over. Waarschijnlijk omdat ze er nooit van gehoord hebben of dat ze er domweg niks van begrijpen. Ik denk beide.

Ik geef je een heel klein voorbeeldje. Misschien kun je je van de middelbare school nog iets herinneren van de scheikundelessen over stereo-isomeren en liganden. En waarom bepaalde moleculen driedimensionaal in elkaar "passen". Probeer zoiets maar eens te doen met complexe moleculen zoals eiwitten. Is miljoenen malen complexer. Daar schakelen we dan ook steeds vaker computers voor in. Hoor ik wappies ook nooit over.

die ingenieur heeft berekeningen gedaan die heeft uit eerdere ervaringen met zelfde soort bouwwerken een gedegen geteste rapporten een product staan dat bewezen goed is !
Dat klopt, maar is niet het hele verhaal. Klassieke mechanica (waaronder de bruggenbouw grotendeels valt) is een zogenaamd "exact" vakgebied. Dat betekent dat je het gedrag van een constructie kunt voorspellen, mits de gebruikte componenten de gewenste eigenschappen hebben. Is dat niet het geval, dan stort de brug in. Of is hij veel te stevig (en dus te duur). De gebruikte en materialen en componenten moeten daarom aan standaarden en strenge kwaliteitseisen voldoen.

De essentie van het verhaal is dat bruggenbouwers door het werken met gestandaardiseerde materialen met veel minder onzekerheden te maken hebben dan artsen (zie hierboven). Geneeskunde is een pragmatisch vak. Van veel dingen weten we dat ze werken, maar nog niet precies hoe ze werken.

er zijn virussen waar ze na ruim 30 jaar geen vaccin voor weten te ontwikkelen en voor een geplande verkoudheidvirus hadden ze binnen no time een vaccin in elkaar geflanst .
Covid-19 is geen verkoudheidsvirus. Hoe kom je aan die onzin? Ik ken geen verkoudheidsvirus dat heftige auto-immuunreacties veroorzaakt zoals Covid-19 dat doet. Alsjeblieft, lees eerst betrouwbare informatie en blaat geen ongefundeerde onzin na. En vaccins worden niet in elkaar "geflanst".

Dat er virussen bestaan waartegen we nog geen vaccin hebben zal ik niet ontkennen. Er zijn wereldwijd gewoon te weinig mensen met de juiste kennis en vaardigheden om daar onderzoek naar te doen. En geld is ook een kwestie. Maar zelfs als iedere inwoner van deze planeet een viroloog zou zijn, wie zou dan ons brood bakken, of de vuilnis ophalen?

het gaat niet om onze gezondheid !
dan hadden ze de gezondheidszorg niet zo uitgekleed !
Ook hier weer: feitelijk onjuist (nog los van wie "ze" zijn en wat je met "uitkleden" bedoelt). De kosten van de gezondheidszorg stijgen al decennia. Vergelijk maar eens de kosten voor gezondheidszorg van 10 jaar geleden met nu. Een gevoel van "uitkleden" kan ook ontstaan als de vraag naar gezondheidszorg sterker stijgt dan de beschikbare budgetten, bijvoorbeeld door vergrijzing. De budgetverdeling is een politieke keuze. Ben je het daar niet mee eens dan kun je anders stemmen. Of zelf een politieke partij beginnen.

Dus, heren wappies, doe eerst je research, kom met solide argumenten en ga dan pas wat beweren. Of houd je mond in plaats van onzin uit te kramen.

Ik hoop dat we hiermee dit zinloze gezwets kunnen afsluiten en we ons weer richten op de essentie van dit forum.

Neuken, en wel zonder condoom.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
suikeroom zei:
Idem dito met gevaccineerden en overheidstrouwe mensen.
We zullen zien, voorlopig mogen er geen onderzoeken gedaan worden naar flinke overstefte + 20% ook onder 60 minners die begon na start vaccineren.
Je haalt hier statistiek en causaliteit door elkaar, als je tenminste weet wat die woorden betekenen.

31 aug 2016
1.194
112
@ jan steen
kijk dat is het verschil ik neuk en ik schrijf recensies !
je kan me wappie noemen maar ik noem het nuchtere boerenverstand !!
en daarmee weet ik op de meeste plaatsen wel iets te neuken te vinden .

dus begin niet over geloofwaardigheid van iemand terwijl je zelf uberhaupt maar amper een recensie hier heb geschreven !

ook in frankrijk weet ik aan erotisch entertainment te geraken..

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Ieder zijn meug beste vriend. Ik gun je van harte dat je in Frankrijk beter erotisch genot kunt vinden dan ik nu heb.
Wat mijn (al dan niet vermeende) gebrek aan recensies betreft zou ik nog even naar het Duitsland, Rusland, Thailand en Australië deel van dit forum kijken.
Met nuchter (boeren)verstand kom je een heel eind (dat zouden meer mensen moeten hebben), alleen, je komt er niet overal mee.

Lekkerbare

Legende
25 jan 2021
1.165
497
lekkerlikkenlassie zei:
@ jan steen
kijk dat is het verschil ik neuk en ik schrijf recensies !
je kan me wappie noemen maar ik noem het nuchtere boerenverstand !!
en daarmee weet ik op de meeste plaatsen wel iets te neuken te vinden .

dus begin niet over geloofwaardigheid van iemand terwijl je zelf uberhaupt maar amper een recensie hier heb geschreven !

ook in frankrijk weet ik aan erotisch entertainment te geraken..
Het mooiste zou zijn dat je geen wappie bent en mooie reviews schrijft.
Wappie zijn is niet iets om trots op te zijn bij mensen die echt de materie snappen val je vreselijk door de maand.
Waarom ga je als wappie niet solliciteren op een baan in de wetenschap. Kan je van binnenuit het instituut wetenschap omvormen.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Begint een beetje een zeikforum te worden zoals het op de vorige varianten van nzcforum ook was. Als je een mening hebt die afwijkt van anderen, of dat nou nzc, prijzen, type vrouw waar je op valt, of het halen van een vaccinatie is...je moet en zal onder het maaiveld worden getrapt. Je dient je te conformeren aan was sommigen denken of vinden. Zo niet dan wordt je met alle middelen bestreden. De meest favouriete is ridiculiseren en superioriteit waanzin.

Gezellig hoor....

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Typische wappie reactie. Eerst ongehinderd door enige kennis een grote bek opzetten (pardon, een afwijkende mening verkondigen) maar als ze een klein beetje inhoudelijk tegengas krijgen onmiddellijk in de slachtofferrol kruipen. Want ze worden, o hemeltje, niet serieus genomen en voelen zich geridiculiseerd door superioriteitswaanzinnigen.

Welcome in the real world. Het staat je vrij om een afwijkende mening te hebben maar je zult dan ook repliek krijgen van medeforumleden. Daar moet je tegen kunnen. En daardoor wordt dit nog lang geen zeikforum.

Johan54

Toogplakker
17 jun 2019
70
55
hagelslag zei:
Als je een mening hebt die afwijkt van anderen ...

Adolf Hitler had ook een mening die afwijkt van anderen.
Dat pakte niet zo goed uit ...

En Pol Pot, Idi Amin, Trump, Franco, Stalin, Kim Jong-Il, ....

Een afwijkende mening hoeft dus niet zo onschuldig te zijn, het kan erg slecht uitpakken voor de mensheid.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Jan Steen zei:
Typische wappie reactie. ....

Welcome in the real world. Het staat je vrij om een afwijkende mening te hebben maar je zult dan ook repliek krijgen van medeforumleden. Daar moet je tegen kunnen. En daardoor wordt dit nog lang geen zeikforum.

Kennelijk spreekt u uzelf tegen.
Verblijft u in the "real world"?
Als u vrij bent om om uw mening te delen ( zie het nu meer als opdringen), mag een ander dan een andere mening hebben?
Ook al druist dat in dan waar u in gelooft.
Laat mensen in hun waarde, zo laat men u ook in waarde.

Laat de overheid uw leven leiden zoals u wenst, laat een persoon die zijn leven zelf wil bepalen in zijn of haar waarde.

Wij leefden voorheen in een vrije wereld waar iedereen zijn of haar mening mocht uiten, nu word je mening gecencureerd en of ondergesneewd door personen die denken de waarheid in pacht te hebben.

Jammer dat veel mensen gestopt zijn met nadenken.
Alleen logisch nadenken of heel goed luisteren wat de media, rivm, overheid en medici (Gommers) geeft al een ander beeld wat er over ons heen gestort is in de laatste 3 jaar.

De meeste waren zo van slag over Covid, dat men niet echt meer luisterde naar wat men zei.
In drie jaar zoveel tegenstrijdigheden, dat het verhaal aan alle kanten rammelde.
Alleen met de maatregelen daar hadden al alarmbellen moeten rinkelen.

Maar geloof waar u in geloven wil, dring uw mening niet op aan anderen.

Mvg

Naked

31 aug 2016
1.194
112
@ lekkerbare c
je kan niet eens begrijpend lezen .
je kan mij noemen hoe je wilt dat kan mij geen ene reet roesten

ik heb al eerder gemeld dat ik mijn nuchtere boerenverstand gebruik niets meer of minder !
dat ik de laatste 2 jaar geen seconde anders heb gedaan dan voor deze kolder .
dus via de een of ander site een dvp benaderen een een uur later met een geheel onbekend mokkel aan het tongworstelen om daarna de horzontale paringsdans te doen .
de biljard /dart /kaart avonden gewoon wekelijks bezocht
ik heb door die kolder ook meiden uit het oog verloren wegens opgelegde ophokplicht
ik ben in die hele periode geen enkele dag thuis geweest altijd ben ik aan het werk geweest
ook gewoon onder de mensen nooit een muilkorf opgedaan
het meest vreemde is ik ben niet eens ziek geweest !
buiten een chlamydia om

maar het probleem is als je anders denkt en dat ook zegt dat de stoppen doorslaan bij de brave burgertjes .
om hun gemoedsrust te kalmeren worden anders denkende een naam gegeven !

laat ieder in zijn waarde en leef je leven zo als jij het wil ! het is sneller voorbij voor je het weet !

burrito

Ervaringsdeskundige
25 nov 2016
420
116
Edit moderatorteam: quote verwijderd!

Fijn voor je. Vertel dat gerust in de kroeg.

Maar waarom denk je dat het ons interesseert? Dit forum gaat daar in de verste verte niet over. Je hardnekkigheid illustreert wat net zo typisch is aan wappies. Zo opgesloten in hun obsessief denken dat ze er altijd en overal over bezig zijn. In dat opzicht zijn beweringen over een beknotting van de meningsvrijheid helemaal te gek. Op social media wemelt het al 2,5 jaar van die ideeën. We kennen ze dus al. Ga daar gerust door.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Beste burrito, na meer dan 200 berichten zou je dit al zeker moeten weten!
Gelieve deze topic: https://nzcforum.be/viewtopic.php?f=168&t=11462 eens goed door te lezen en dan ook toe te passen bij een volgende bijdrage.

Quote geen volledig bericht dat er net voor staat aub.

Met vriendelijke groeten,
het moderatorteam.

31 aug 2016
1.194
112
@ burrito
als het je niet interesseert waarom reageer je dan ?
voor je eigen gemoedsrust ?
die hardnekkigheid daar ben je zelf ook niet vreemd van !

dit topic gaat er wel over deze materie
of heb je liever dat dit in andere topics gebeurt ?

laat ieder in zijn waarde en leef je leven zo als jij het wil ! het is sneller voorbij voor je het weet !

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Adolf Hitler had ook een mening die afwijkt van anderen.
Dat pakte niet zo goed uit ...

En Pol Pot, Idi Amin, Trump, Franco, Stalin, Kim Jong-Il, ....
Voorzichtig met dit soort extreme vergelijkingen mannen.
Bovengenoemde personen waren tirannen die duizenden tot miljoenen doden op hun geweten hebben.
Dat heeft niks met forumleden als hagelslag te maken.

31 aug 2016
1.194
112
hierin heeft jan steen gelijk .
dit soort boute uitingen zijn niet nodig !
omdat iemand er voor uitkomt dat hij een andere kijk op de wereld heeft .

Pietjemeteenrietje

Ervaringsdeskundige
21 mei 2018
319
215
Afwijkende mening is sowieso een beetje laagdrempelige term.

Bijna elke mening wijkt af van die van anderen. Betekend praktisch niets.

Lekkerbare

Legende
25 jan 2021
1.165
497
Afwijkende mening hebben is het probleem niet maar de feiten ontkennen of niet snappen is dat wel.
Als jouw mening is dat de aarde plat is maakt de aarde niet plat. Het is en blijft een bol

burrito

Ervaringsdeskundige
25 nov 2016
420
116
En ik ken ook iemand die z'n hele leven een pakje sigaretten per dag rookt en nu 90 is. Maar dat betekent niet dat ik roken ga aanbevelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven