Vaccins : zin en onzin, discussiedraadje voor beide kanten

Voormalig lid 22461

Toogplakker
18 jul 2021
139
27
Heb je Tbc gehad? Polio? Kinkhoest? Pokken?
Nee ik niet. Bedankt wetenschap.
Wordt je door een hondsdolle hond gebeten? Wel prettig dat je dan heel snel antigif kan krijgen. Daarvoor ging je er heel naar dood aan. Ook bedankt wetenschap. Wil je je niet vaccineren tegen corona? Prima joh maar stop met drammen om anderen daar ook toe te bewegen.

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
Kan de volgende reactie aub uitleggen, dat het bewezen is dat corona dodelijk is.
Zo moeilijk kan het niet zijn?

NZC_Addict

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
389
364
Btw, je vraagstelling is suggestief. iets wat het op sociale media misschien goed doet onder de anti vaxers, maar hier niet :lol:

Corona is dodelijk voor bepaalde bevolkingsgroepen, met name de oudere, en mensen met onderliggende ziektes, al dan niet bekend bij die persoon.

99 van de 100 mensen <-- (voorbeeld) die corona gehad hebben of krijgen zullen het ervaren als een griep, het is nu ook eenmaal een "griep" variant. en je zal net die ene zijn he.

is het bewezen is dat Kamagra dodelijk is.
is het bewezen is dat een SOA dodelijk is.
is het bewezen is dat Paracetamol dodelijk is.
is het bewezen is dat Spierpijn dodelijk is.
is het bewezen is dat vul maar in dodelijk is.

het is nu eenmaal zo, hoe reageert je lichaam op een bepaalde ziekte, en de covid 19 heeft aardig huisgehouden de afgelopen piektijden. sterker nog, het verzorgingshuis waar mijn moeder van 88 bivakkeert heeft nu voldoende vrije kamers / aanleunwoningen.... Merendeel van de oudjes werden door corona een beetje geholpen het tijdelijke met het eeuwige te verwisselen. inentingen waren op die overleden personen 50/50 volgens het onderzoek wat het bestuur heeft uitgevoerd. Dan vraag een antivaxer gelijk, waarom heeft die 50% die wel gevaccineerd was het niet overleefd, simpel antwoord, ze waren allemaal a; 80/90 plus. dus sowieso al aan de "beurt" het verloop in een bejaarde huis is nu eenmaal vrij hoog he.... meestal gaan ze de voordeur in, en komen via de achterdeur weer naar buiten, hopelijk voor de meesten na een aantal jaar lekker gekaart en bingo gespeeld te hebben, maar er zijn er ook zat die het jaar niet eens halen....

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
Iemand schreef, corona is BEWEZEN dodelijk.

Ok... Hoezo?
En nu kom jij zeggen dat IK suggestieve vraagstelling...
Wow!!!

iamnaughty

Ervaringsdeskundige
7 sep 2015
291
66
Ja die oversterfte in de coronajaren kwam natuurlijk omdat de wind verkeerd zat?

Btw corona is geen griep... griep is influenzavirussen ... corona is een coronavirus... (it's all in the name right)

Daarvan heb je de ernstige leukerds
Sars-cov-1
sars-cov-2
Mers-cov

En de oudere die ons verkoudheden geven
229E
OC43
NL63
HKU1

iamnaughty

Ervaringsdeskundige
7 sep 2015
291
66
"Corona is dodelijk voor bepaalde bevolkingsgroepen, met name de oudere, en mensen met onderliggende ziektes, al dan niet bekend bij die persoon."

Je vergat ook.. de ongelukkigen waarbij covid een cytokinestorm triggerd.

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
Betekent dat now, dat in de pandemie periode voor de prikjes, er veel oversterfte is.
En nadat wij gered zijn met de prikjes er geen of weinig oversterfte is?

Is dit een goede aanname?

Voormalig lid 14942

Toogplakker
11 dec 2019
52
22
Waarom was influenza opeens twee jaar weg? en nu opeens zoals honderden aaneengesloten jaren weer terug.

We worden geflashed en depopulatie zal langzaam verder gaan, geen dier overleefde mrna prikken, alles stierf langzaam uit.

Suge

Toogplakker
15 aug 2021
62
42
suikeroom zei:
Waarom was influenza opeens twee jaar weg? en nu opeens zoals honderden aaneengesloten jaren weer terug.

We worden geflashed en depopulatie zal langzaam verder gaan, geen dier overleefde mrna prikken, alles stierf langzaam uit.

Euh, misschien omdat mensen 2 jaar afstand hielden en meer hun handen wassen?! En dit jaar niet meer.

Voormalig lid 22461

Toogplakker
18 jul 2021
139
27
Figuren als Baudet en Engel gaan er vanuit dat hun volgers dom zijn.
Overigens toen we net de eerste lockdowns hadden vonden Baudet en Wilders dat dat te slap was. En later gaat Baudet een 180 graden draai maken omdat hij stemmers nodig heeft zodat hij in de kamer kan blijven. Van voorstander van zeer strenge lockdowns naar virusontkenner.

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
@ suga, mooi.
Niet alleen was griep verdwenen, doodsoorzaken anders dan corona bestond ook niet meer.
Je weet wel, doodgaan met corona is doodgaan door corona.
Net als bij de prikjes, doodgaan met prikje(s) is doodgaan door alles behalve prikje(s).

Voormalig lid 22461

Toogplakker
18 jul 2021
139
27
Onzin weer dit.
Er is nooit gezegd dat er geen mensen aan andere oorzaken doodgingen.
Verzin je dit nu ter plekke?
En van die prikken krijg je niks. Neem die prik dan niet en zeur toch niet zo. Altijd maar dat drammen en verongelijkt doen.

Suge

Toogplakker
15 aug 2021
62
42
Ik stop met deze discussie. De antivaxers gaan mij niet overtuigen en ik vermoed dat zij zich niet door mij laten overtuigen (ondanks dat ik denk gelijk te hebben :lol: )

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
Mooie reactie! Bedankt.

Even correctie op mijn vorige post.
Ik kijk ook over de grens en daar vallen de corona sterfte cijfers hoger uit afhankelijk hoe het gecodeerd wordt.
In Nederland komt het overeen met sterfte door griep.

Lekkerbare

Legende
25 jan 2021
1.166
497
suikeroom zei:

Één grote onzin wat hier staat.
Er komt een nieuwe wappies trekker aan.
Moet je eens kijken naar ON! daar hebben ze het over klimaatgekte. Iedere amateur hoeft maar een goede thermometer te kopen en iedere dag de temperaturen in een excel sheet te zetten. Na een paar jaar ziet iedereen dat de gemiddelde temperatuur stijgt en toch zijn er mensen die dat knalhard ontkennen.
Discussiëren met die mensen is volkomen zinloos

Terug
Naar boven