Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo was ik bij mijn Thaise ex-vriendin, binnen no-time haar husbandMooi verhaal SKlaas. Jammer dat je niet kon klaarkomen, maar dat gebeurt ons allemaal wel eens.
Weet je trouwens zeker dat het echt zusjes van elkaar waren? Thaise meisjes noemen hun vriendinnen namelijk ook 'sister'. Dus als een meisje het over haar 'sister' heeft, vraag ik altijd 'real sister or friend?'. In 99% van de gevallen blijkt het dan om een vriendin te gaan.
Boyfriend is daar voor pubers. Zodra ze ouder zijn, is het snel husband. Ze zoeken een beetje houvast, ook financieel. Verder onschuldig zo lang je je niet laat meeslepen en zo dom bent om maar van alles voor ze te gaan kopen en dan bedoel ik auto, huis, goud.Zo was ik bij mijn Thaise ex-vriendin, binnen no-time haar husbandDikke doei meid.
Nee geen eigen ervaring, het was een gedachte die bij mij opkwam.Wel problemen gehad? Kan je daar iets over vertellen, en de lessons learned (voor ons)?
Precies al veel bestolen geweest jij. Gewoon op jouw strepen staan, geld terugnemen of niet betalen na de sex.Ik ben in Thailand in totaal drie keer beroofd, in 20 jaar tijd, en alle keren in Pattaya. Alhoewel 'beroofd' een groot woord is, omdat het aldoor om een relatief klein bedrag ging. De eerste twee keren was 10 - 15 jaar geleden of zo, en de derde keer was dit jaar (moet ik tot mijn schande erkennen).
De eerste keer was het een agogo-meisje, die ongeveer 1500 / 2000 baht van me gestolen heeft. Het exacte bedrag weet ik niet, omdat ik op dat moment niet precies wist hoeveel geld ik in mijn portemonnee had.
De tweede keer was het een freelancer die ik op WeChat gevonden had. Toen ze na onze eerste sessie vertrokken was, vond ik dat ik opeens wel erg weinig geld over had in mijn portemonnee. Toen heb ik haar een week later nog een keer uitgenodigd, en ben ik na onze sessie bewust als eerste onder de douche gegaan. Daarna ging zij douchen en heb ik mijn portemonnee gecheckt, en daar bleek opeens 1500 baht minder in te zitten (dit keer wist ik wel precies wat er eerst in zat). Die 1500 baht vond ik terug in haar tasje, en die heb ik toen teruggepakt. Er zat ook een behoorlijk forse boete van de politie in haar tasje. Iets rond de 1300 baht was het, geloof ik, dus dat was vast de reden voor de diefstal.
Ik heb er toen verder niks van gezegd en heb haar wel gewoon het afgesproken bedrag betaald voor onze sessie, wat 1000 baht was geloof ik.
De derde keer was het wederom een freelancer, maar nu van Thai Friendly. Het was de eerste keer met dit meisje, en bij nieuwe meisjes heb ik mij jaren geleden al aangewend om mij in de badkamer uit te kleden als ik ga douchen voor aanvang van onze sessie. Dan heb ik namelijk mijn portemonnee bij me, want die zit altijd in mijn broekzak. Mijn telefoon laat ik meestal wel gewoon in de kamer liggen, en andere waardevolle dingen zoals mijn laptop en credit card zitten altijd in de kluis. Maar die telefoon kan geen kwaad, want ik laat de dames altijd als eerste douchen en 99% van hen kleedt zich ook pas in de badkamer uit, en laat na het douchen hun kleren daar liggen. Ze kunnen er dus niet ongemerkt met mijn telefoon vandoor gaan als ik onder de douche sta, want dan moeten ze in slechts een handdoek gekleed door het hotel lopen en naar buiten gaan. En dat zie ik zeker bij Thaise dames never nooit gebeuren.
Ná de sessie laat ik echter mijn kleren gewoon in de kamer liggen, en dus ook mijn portemonnee. In de meeste gevallen gaan we dan namelijk gezamenlijk naar de badkamer, waar de dame meestal haar kutje even schoon spuit met de slang naast de wc en daarna gaat douchen. En ik schrob tegelijkertijd mijn pik schoon aan de wastafel. Douchen doe ik meestal niet meer, tenzij ik heel erg zweet.
Dat betekent dus dat ik op moet passen als de dame in bed blijft liggen, en niet met me meegaat naar de badkamer. En daar ging het deze keer dus fout. De jongedame bleef liggen en ik dacht nog: 'zal ik m'n kleren meenemen?'. 'Ach, laat maar', dacht ik, 'ze lijkt me wel OK.' Ik had ook gewoon een goede sessie met haar gehad.
Maar toen ik terugkwam na het wassen en haar wilde betalen, bleek er opeens niet genoeg geld meer in m'n portemonnee te zitten. Ik had vlak voordat ze kwam nog even gecheckt hoeveel geld er in zat, en dat was ongeveer 2500 baht. Ik moest haar 1500 betalen, maar er zat nog maar 500 in. Ik werd uiteraard boos en zei dat ze van me gestolen had, maar dat ontkende zij natuurlijk. En ik kon niks bewijzen natuurlijk, dus dan houdt het op. Ik heb toen geld uit het kluisje moeten halen om haar die 1500 baht te kunnen geven.
De laatste dame had haar ID niet bij de receptie afgegeven, omdat dat niet per se hoeft van het hotel waar ik zat. Maar het had niks uitgemaakt als ze dat wel had gedaan, omdat ik niet kon bewijzen dat ze gestolen had.
De eerste twee dames hadden hun ID wél af moeten geven in het hotel waar ik toen zat, maar ook in hun geval had het niks uitgemaakt als dat niet verplicht was geweest.
Verder ben ik in Cambodja een keer van 50 USD beroofd (dat was toch wel pijnlijk), en in de Filipijnen van een telefoon.
Maar dat zijn weer andere verhalen.
Haha dat is scherp. Verschil tussen beide termen wordt niet bepaald door de hoogte van het bedrag, maar door de mate waarin geweld wordt toegepast (of ermee wordt gedreigd). Ik las eroverheen, maar je hebt helemaal gelijk. Althans... Daar ga ik vanuit. Ja toch, @Moggie ?Moggie bedoelt waarschijnlijk bestolen. Beroofd is iets anders.
En hoe vaak ben je NIET bestolen?; dus eigenlijk een heel klein risico!Ja, bestolen was een beter woord geweest. Er was geen enkele sprake van geweld of dreiging daarmee.