Thailand algemeen

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
611
767
Dat hangt er van af hoeveel tijd ze nodig hebben om je aanvraag te verwerken. En wellicht gaan de luchtvaartmaatschappijen bij het inchecken vragen of je toestemming hebt gekregen van de Thaise immigratie.

marcodw1980

Toogplakker
15 jan 2023
190
153
Goed lezen. Je kan het formulier zelfs op BKK airport invullen! Er wordt dus NIET op gecheckt hij het inchecken. Er staan zelfs zuilen op het vliegveld waar men zich nog kan registreren.
Chaos? Natuurlijk.. eerste dagen/weken zeker.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
460
Nee!
Op het luchthaven bij aankomst kan, maar is meer voor oudere mensen, invaliden en zo voort. Ik kan niet komen aankakken met een excuus dat ik geen tijd had om het in te vullen en zo voort.
Word je geholpen bij aankomst zal het ook veel tijd in beslag nemen. Tijd die je beter kan gebruiken dan bij douane zitten, neem ik aan.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
460
Er staan zelfs zuilen op het vliegveld waar men zich nog kan registreren
Het is nieuw, en ze weet dat het in het begin op gang moet komen. Maar nogmaals, wat kies je dan voor? Vast te zitten terwijl ze alles gaat checken na het invullen (want je mag gewoon niet met je QR code gewoon doorgaan), of gewoon in 5 minuten thuis doen, QR code laten scannen bij immigratie en klaar? Lijkt mij een vrij simpele keuze.
Je kijk op het hele gebeuren is behoorlijk krom. Blijf lekker thuis knorren hierover.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
460
En wellicht gaan de luchtvaartmaatschappijen bij het inchecken vragen of je toestemming hebt gekregen van de Thaise immigratie.
Dit zal zeker niet gebeuren! Het oude formulier TM6 kreeg je in het vliegtuig onderweg. Verder ging ze niet checken of je het had ingevuld of niet. Jullie maken hier een drama van.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
611
767

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
460
Wat is de handigste manier om van Bangkok naar Pattaya te reizen?
Geen taxi! Onnodig geld uitgeven. Bus van Makkasan busstation naar Pattaya busstation (noord) kost je ongeveer THB150. Hele comfortabele coaches dit. Gaat een keer per uur zo iets.
Staan daar ook mini vans die je met andere kan delen. Gaat iets sneller voor zelfde prijs, maar je zot wat krapper.

Laatst bewerkt:

Mari1256

Toogplakker
3 apr 2015
69
45
Taxi heeft wel het grote voordeel dat je van hotel naar hotel gebracht wordt. Anders moet je van je hotel naar Makkasan of Ekkamai, en in Pattaya vanaf het busstation naar je hotel, en goedkope Bolts of Grabs mogen daar niet komen. Ik heb hele goede ervaringen met namsladydrivers.

marcodw1980

Toogplakker
15 jan 2023
190
153
Geen taxi! Onnodig geld uitgeven.

Als je 2K (THB) (heen en weer) moet besparen op je vakantie... Tja eens
Echter met taxi ben je wel tot aan de deur, sneller en zonder dus eventueel 55 min wachten op het vliegveld op je volgende bus..

Kortom als je geen cheap charlie bent. Bespaar je die 30e niet. Zeker op de terugweg is het wel lekker als je gewoon bij je hotel wordt opgehaald enzo.
Ben je wel een cheap charlie? Haal je bier bij 7/11! Stuk goedkoper. Eten? Doe alleen plekken buiten het centrum of foodcourts (maar niet in Central/Terinal!). Ben je voor <100THB klaar per maaltijd. Alhoewel de tosti's bij de 7/11 ook goed zouden zijn.
En dan natuurlijk de hobby? Beperk je tot beachroad. Ga voor oud/lelijk/dik en je kan makkelijk onder de 1K blijven per beurt. Easy!
Voor je volgende vlucht? Je kan zelfs meer dan 1k (THB) besparen als je overstap doet van 8u ofzo in China.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
611
767
Taxi heeft wel het grote voordeel dat je van hotel naar hotel gebracht wordt. Anders moet je van je hotel naar Makkasan of Ekkamai, en in Pattaya vanaf het busstation naar je hotel, en goedkope Bolts of Grabs mogen daar niet komen. Ik heb hele goede ervaringen met namsladydrivers.
Ik ben al meerdere keren opgepikt of afgezet in de North Pattaya Bus Terminal door een Bolt taxi. Heb al vaker gehoord dat ze daar niet welkom zouden zijn, maar heb dat persoonlijk nog nooit gemerkt.
Namsladydrivers heb ik een paar keer gebruik van gemaakt voor een rit van Pattaya naar het vliegveld van BKK, omdat ik er met de laatste bus veel te vroeg zou zijn (vluchten vertrokken 's nachts). Beviel op zich wel, al reden de dames die ik trof best wel stevig door. Op z'n Thais dus, zeg maar.

Van Ekkamai Bus Terminal in Bangkok (goed bereikbaar met de BTS, oftewel Skytrain) naar de North Pattaya Bus Terminal. Gaat in het laagseizoen twee of drie keer per uur of zo, en in het hoogseizoen vaker. Kost ongeveer 130 baht (hangt af van de dieselprijs).
Op het busstation in Pattaya kun je vervolgens een baht bus pakken richting Beach Road en omgeving voor 50 baht, of je op laten pikken door een Bolt of een Grab.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
460
Kortom als je geen cheap charlie bent
Daar gaat het helemaal niet eens om.
Die bus is heel comfortabel en je sparen weinig tijd om voor een taxi te kiezen. Ik heb allemaal gedaan; taxi, bus, minivan, zelf gereden (doe ik trouwens ook nooit meer). Dus taxi is lang niet het enige middel van vervoer.
En omdat ik allemaal hebben gedaan kan ik adviseren om alleen niet naar taxi te kijken.

Terug
Naar boven