Dank voor je tips en hulp! Hier heb ik echt heel veel aan! Ik ga dit ook proberen in de andere landen die ik ga aandoen. Het mooie is dat ik in Wise gewoon een valuta kan kiezen waar ik het geld in wil aanhouden, in de munteenheid die ik op het moment van aankopen het meest gunstig vind, precies zoals je zegt.Je kunt 2 dingen doen; in je Wise account een rekening in Thaise baht toevoegen of gewoon euro's in je gewone Wise account. Hetgeen je betaalt in Thailand komt in eerste instantie uit je Thaise pot of als die leeg is of er niet is, uit je euro rekening.
Als de Baht laag staat en je komt regelmatig in Thailand, dan kan het handig zijn om op dat moment Thaise baht in je rekening te doen. Die "goedkope " baht kun je dan op een later moment weer uitgeven. Of je zet kort voor je vakantie euro's over naar de Thaise rekening.
Betalen gaat net als hier contactloos. Gewoon je telefoon of je Wise kaart tegen de betaalapparaat houden.
Nb; de gasten in je slaapkamer hebben liefst cash geld![]()
@Anal.ist : dank voor de nadere info over het relatieve geringe verschil in kosten. Als het maar een paar baht scheelt, en ik alleen maar cash geld ga aanhouden voor "de gasten" (in mijn geval dames ;-p) in m'n slaapkamer (en een enkele keer een taxichaufeur die ik via een agent heb geregeld die me van/naar vliegveld brengt), ga ik geen cash geld meenemen om daar te wisselen. Ik pin dan gelijk op het vliegveld en dan ben ik klaar zonder gedoe, Het liefst neem ik niet zo veel EUR cash mee, omdat het bij mij alleen maar onrust geeft over het onderweg misschien kwijtraken ervan (hetzij als ik het onderweg telkens meeneem, of op hotelkamer met een brak kluisje etc.)