Thailand algemeen

tim

Ervaringsdeskundige
16 jun 2015
613
430
je bedoelt zeker Koh Chang. White sand beach is een barcomplex (10 barretjes?) en een paar bars hier en da bij andere beaches. Relatief rustig daar

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
Het heeft geen zin Nederlandse prijzen te vergelijken met Thaise prijzen. Zoals Maggie ook terecht zegt, is een maandloon van 10k baht in Thailand normaal. Dus een DVP die in een middagje een maandloon binnenhaalt.

Los daarvan zijn er hele economische theorieën, dat teveel betalen niet leidt tot betere dienstverlening, maar eerder tot luiheid. Want waarom zou je op dag 2 nog gaan werken als je al je hele maandloon hebt binnengekregen?

En, tot slot, de seksindustrie in Pattaya en Bangkok is compleet onafhankelijk van wat een forumlid betaald of wil betalen. Er zijn daar voor veel minder goede dames te vinden en vast ook wel die nog duurder zijn. Ik had vorige maand een ladyboy die 5000 baht vroeg en dat was ze zeker waard. Maar ik heb me ook voor 800 baht laten afzuigen in Bangkok en dat was ook van hoog niveau (niet het etablissement, maar het pijpen).

Laatst bewerkt:

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Even een paar tips voor de minder ervaren Los reizigers onder ons.

Bij aankomst op het internationale luchthaven van Bangkok.

Geld wisselen doen we bij Mr Rich, die hanteren gunstige koersen. Je gaat naar de laagste verdieping van deze luchthaven richting airport link. Aangekomen daar ga je iets naar beneden en daar kan je geld wisselen.

Op diezelfde verdieping heb tegen 7/11 2 stants waar je een simkaart kan halen. Over het algemeen is een Thaise simkaart met onbeperkte data gunstiger dan je van je eigen provider (vnl 🇳🇱). Ze zetten de simkaart voor je en je bent bij aanvang van je vakantie voorzien.

Een algemene tip voor de wandelbroeders die graag anaal genomen wilt worden of allen voor toilet gebruik. En allen met een smetvrees ala Collin Monk. Neem een oude tandenborstel mee en koop bij de drogist een pocket flacon schoonmaak alcohol voor de kop van de sproeier (zie foto). Kontje wassen of spoelen is zonder risico 😉🤭 (de pot is van onze hotel in silom).

CG

Bijlagen

• 20260205_093647.jpg
    20260205_093647.jpg
    655,3 KB · Weergaven: 67

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
611
767
Geld wisselen doen we bij Mr Rich, die hanteren gunstige koersen. Je gaat naar de laagste verdieping van deze luchthaven richting airport link. Aangekomen daar ga je iets naar beneden en daar kan je geld wisselen.
Het maakt eigenlijk niet uit bij wie je geld wisselt daar onderin de luchthaven, naast de toegang tot de airport rail link. Vaak wordt van Superrich gezegd dat die de laagste tarieven heeft, maar meestal hanteren alle geldwisselaars daar dezelfde tarieven, omdat ze pal naast elkaar zitten en de concurrentie dus groot is.

Superrich heeft ook in Bangkok een aantal kantoren, zoals bijvoorbeeld op BTS-station Asok, en daar in de stad schijnen ze wel vaak de goedkoopste te zijn.

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
Nog wat tips/ aanvulling; Als je een geschikte telefoon hebt, dan kun je een esim installeren op je telefoon. Ik gebruik daarvoor de app Nomad en betaal dan € 16 voor 14 dagen of € 27,75 voor 30 dagen. Unlimited 5g internet plus ook nog een wat belminuten. Je kunt het in Nederland al installeren.

Als je gaat wisselen bij een van de vele wisselkantoren in de kelder van Suvarnabhumi, loop dan daar een stukje verder de kelder in en je hebt daar de Airportlink naar downtown Bangkok. Goedkoper gaat bijna niet.

Voor anaal reinigen kun je natuurlijk ook een goedkoop cleaning set op AliExpress kopen. Een bal met een dunne pipet dit je zo je ster indrukt. Water in je darmen en dat poep je weet uit. Een keer herhalen en schoon is het van binnen. 😎

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Goed aangevuld spacemonkey mbt geld wisselen op de luchthaven, nog beter uitgelegd dan ik en het gaat over dezelfde wisselkantoor in de "kelder".

Dan zie ik maar weer, dat ik in een te relaxte vakantie modus zat. 😉

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
Geld wisselen doen we bij Mr Rich, die hanteren gunstige koersen
Je bedoelt Super Rich. Installeer ook even TagThai, voor het digitale easypay. Die activeer je verder bij de Kasikorn bank (die groene). Je topups en wisselkoers bij vertrek, zijn dezelfde als bij aankomst.
Voor anaal reinigen kun je natuurlijk ook een goedkoop cleaning set op AliExpress kopen. Een bal met een dunne pipet dit je zo je ster indrukt. Water in je darmen en dat poep je weet uit. Een keer herhalen en schoon is het van binnen. 😎
De Thaise bumgun is over het algemeen zo krachtig, dat deze zowel voor de interne reiniging, als voor het oprekken geschikt is. 😂

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
@Cumgiver als we het over die naast de wc hangende spuit hebben, da;n same same, but different. 🤣

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
@Anal.ist khad die verkeerd gelezen. 1 woord gezien pre-bumflusher of asspussy shower had ik beter begrepen.

Maar je bumgun zat ik de hele tijd in mijn gedachten. Trof gisteren in Patpong market een paar freelancers die vroegen come do boom boom with me. Ik antwoord with my boomgun? Your manou pussy mauw saus au au and this farang mai pangang 😅😅😅

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
.

De Thaise bumgun is over het algemeen zo krachtig, dat deze zowel voor de interne reiniging, als voor het oprekken geschikt is. 😂

Die kun je ook op je ster zetten, maar dan is de hele badkamer of toilet gelijk zo'n natte boel (lijkt me) 🤣. Of ik ben zo'n kluns, dat kan ook.

Zo'n knijpballon vind ik prima werken en zit standaard al in m'n koffer.

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
@Anal.ist ; TagThai. Dat kende ik niet. Bedankt voor de tip. Wat is het precies? Ik gebruik zelf Promptpay (qr code scannen om te betalen met m'n Bangkok Bank). Is het net zoiets?

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
Nee. De wisselkoers die de Nederlandse bank hanteert, wordt nog eens verhoogd met een opslag en kosten. Daarnaast betaal je de Thaise bank ook nog eens 220 baht. Dat alles bij elkaar maakt het ongunstig om geld op te nemen bij een ATM in Thailand.

Zeker de wisselkantoren in Pattaya en Bangkok (TT Exchange, Superrich en er zijn meer) zijn dan gunstiger om je euro's daar om te ruilen.

Ik zou een combinatie hanteren van contante euro's en een digitale kaart van Wise. Eventueel bij nood geld opnemen bij een ATM. Niks mis mee, maar wel duurder

Sklaas

Toogplakker
25 mrt 2017
209
320
Thanks!
Ik had daar eigenlijk geen erg in. Ik ben zo gewend geraakt aan "cash wisselen is duur" (in NL althans) dat ik ervan uitging dat dit overal zo was.

Ik heb overiges al een digitale kaart van Wise in mijn Google Wallet. Ik heb er een keer in NL mee betaald en toen werd er (uiteraard) in EUR afgerekend. Maar tot nu toe niets ermee gedaan in het buitenland, terwijl dat misschien juist slim zou zijn(?). Het probleem is echter dat ik niet goed weet hoe ik dit precies in het buitenland moet gebruiken. Bijvoorbeeld: als ik er in Thailand mee wil betalen, moet ik dan THB in de THB wallet in Wise zetten, of moet ik een EUR bedrag in de EUR wallet zetten?

Voormalig lid 38747

Toogplakker
24 jul 2023
138
351
Je kunt 2 dingen doen; in je Wise account een rekening in Thaise baht toevoegen of gewoon euro's in je gewone Wise account. Hetgeen je betaalt in Thailand komt in eerste instantie uit je Thaise pot of als die leeg is of er niet is, uit je euro rekening.

Als de Baht laag staat en je komt regelmatig in Thailand, dan kan het handig zijn om op dat moment Thaise baht in je rekening te doen. Die "goedkope " baht kun je dan op een later moment weer uitgeven. Of je zet kort voor je vakantie euro's over naar de Thaise rekening.

Betalen gaat net als hier contactloos. Gewoon je telefoon of je Wise kaart tegen de betaalapparaat houden.

Nb; de gasten in je slaapkamer hebben liefst cash geld 😀

Anal.ist

Ervaringsdeskundige
21 mrt 2018
425
185
@Cumgiver maar zit je nou in Patpong, of in Patong? Dat is nogal een verschil. Ik vind, behalve Kings Castle 3, Patpong nogal doods, rond Cowboy en Nana in BKK en niet te vergeten rond Bangla in Patong, valt een stuk meer te beleven.

@Anal.ist ; TagThai. Dat kende ik niet. Bedankt voor de tip. Wat is het precies? Ik gebruik zelf Promptpay (qr code scannen om te betalen met m'n Bangkok Bank). Is het net zoiets?
Tagthai is behalve een betaalapp, ook een travelapp. Met promptpay heb ik geen ervaring.

Of ik ben zo'n kluns, dat kan ook.
Long story short; JA🤣
@Sklaas zei: Misschien een beetje suffe vraag, maar ik dacht dat contant geld wisselen altijd(?) duurder is dan geld pinnen?

Of werkt dat in Thailand net andersom?
Hoewel het maar een paar THB zal schelen; hoe groter je coupure, hoe beter/goedkoper de wisselkoers.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven