SOA Waarschuwingen

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Vind alles prima, behalve melden in een topic met naam en toenaam, dr is al gezeik zat geweest en ik zit niet op gezeik te wachten als simpel modje, het is heerlijk rustig zo, en SOA meldingen op een dvp is altijd gezeik.
Als je een soa oploop en je weet 100% zeker van wie, aangezien er nog al op los geneukt wordt hier, dan meld je hem simpel hier. Partnerwaarschuwing

sanderk_

Toogplakker
20 nov 2015
115
5
lekker ding zei:
Het is op zich al vreemd dat een huisarts al iets voorschrijft als er nog niet precies bekend is welke soa het is en of het een soa is.
Mijn ervaring (helaas) is dat er eerst gewacht wordt op de uitslag en dan medicatie volgt.
Dus als je het zeker weet dan zou ik het ook melden maar misschien eerst via PB met CWP bespreken om discussies te voorkomen.

Ik had mijn huisarts verwittigd dat er pus uit mijn penis kwam , pijnlijk plassen , pijnlijke onderbuik en onveilig had geneukt. Na controle met het oog van de huisarts was zijn vermoeden van Chlamydia of Gonorroe. Mijn urine is opgestuurd naar het lab. Ik heb nog nooit geen soa gehad en er is maar 1 dame in de afgelopen 5 weken!!! Hoe duidelijk kan het zijn??

sanderk_

Toogplakker
20 nov 2015
115
5
Azitromycine heb ik gisteren gehad na recept van huisarts. Urine is opgestuurd naar het lab. Mijn huisarts denkt vanwege de symptomen die ik heb dat ik chlamydia of Gonorroe heb. De urine was vandaag nog niet terug van het lab..zodra dit binnen is belt mijn huisarts met het resultaat.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Terug van lange tijd weggeweest.
Excuus daarvoor, maar ik heb niet het idee dat ik erg gemist ben :)

Over soa's en waarschuwen en behandeling van chlamydia en gonorroe:

Privacy-technisch is het niet handig om hier naam en toenaam te melden van iemand waarvan je vermoedt (!) dat je een soa hebt opgelopen. Zelfs volgens de wet mag het niet, maar dat even daargelaten.
Ik gok dat de meeste van de heren hier ook onbetaalde seks hebben, mogelijk met een vaste partner, echtgenote of in het 'gewone' dating-circuit. Vergeet niet dat ook daar soa's zijn (en dat ook vrouwen vreemdgaan) en dat je ook daar dus iets op kunt lopen. Sterker nog, de kans om via onbetaalde seks iets op te lopen is waarschijnlijk groter dan wanneer je er wel voor betaalt - gezien de prevalentie van soa's onder sekswerkers.
Het is te makkelijk om er van uit te gaan dat de soa 'dus wel van de sekswerker zal komen'

Zowel chlamydia als gonorroe kan bij mannen zonder klachten verlopen. Dat is een motivatie om in ieder geval één keer per jaar je te laten testen als je betaalt voor seks, als je meerdere losse onbetaalde sekscontacten hebt en ongeacht of je een condoom gebruikt of niet.

De standaard behandeling van chlamydia is met een eendaagse kuur van Azitromycine, 1000mg, meestal in twee pillen.
Advies hierbij is om tot een week na het innemen van de pillen geen seks te hebben. Dat betekent ook niet mét condoom, geen handwerk, geen oraal en liefst niet masturberen. Reden hiervoor is tweeledig:
1) je geeft het slijmvlies van het geslachtsdeel rust. Rust is een belangrijke factor in de genezing van een infectie (welke infectie dan ook).
2) tot een week na het innemen kunnen er nog bacteriën aanwezig zijn in het slijmvlies. Als je seks hebt in die week, kan er nog overdracht plaatsvinden.

Soms wijkt een arts af van deze standaard. Vanwege allergie of een andere indicatie.
Wanneer er sprake is van anale chlamydia, is de behandeling anders: een kuur van zeven dagen wordt dan voorgeschreven. De bacterie 'gedraagt' zich anders in het darmslijmvlies dan in het vaginaal slijmvlies en vraagt daarom om een andere behandeling. Vaak wordt Doxycycline ingezet (maar de arts kan ook reden hebben een andere antibiotica voor te schrijven)

Gonorroe standaardbehandeling is met een eenmalige injectie met 500mg Ceftriaxon.
Ook hiervan kan afgeweken worden door de arts vanwege allergie, gevoeligheid of andere indicaties.
Er is een contra-indicatie voor alleen Azitromycine pillen bij gonorroe, vanwege resistentie en therapiefalen.
Ook bij gonorroe geldt het advies: even geen seks hebben, niets doen, tot een week na de injectie.

Vraag altijd aan je arts wat er getest wordt en waarom hij/zij kiest voor de behandeling van keuze!

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

sanderk_

Toogplakker
20 nov 2015
115
5
Ik heb geen chlamydia maar Gonorroe. Aangezien ik als de dood ben voor spuiten heeft de huisarts mij 4x Azitromycine gegeven. Die moet ik in een keer in nemen.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
sanderk_ zei:
(...) geen chlamydia maar Gonorroe (...) 4x Azitromycine (...)

Beste sanderk,

Klopt. Een arts kan afwijken van de standaard. En soms is dat wanneer iemand prikangst heeft.

Als jij geen chlamydia en geen gonorroe hebt, waarom dan aan de 2000 Azitromycine? Tenzij je bedoelt dat je het niet meer hebt ná de behandeling.
Dat zou betekenen dat er een controle-test is gedaan.
Prima, want dat moet ook als er van de standaard met Ceftriaxon wordt afgeweken.

Zo'n controletest kan vanaf 2 weken na het beëindigen van de behandeling. In jouw geval is dat dus 3 weken na het innemen van de pillen (want de behandeling is inclusief de week onthouding nadat je de pillen hebt ingenomen).
Test je eerder, is de kans groot dat de testen nog steeds reageren op sporen van de inmiddels goed behandelde infectie.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

sanderk_

Toogplakker
20 nov 2015
115
5
Beste thirza

Ik heb toch gemeld dat uit de urine test naar voren kwam dat ik gonorroe heb.

Huisarts dacht eerst aan chlamydia of Gonorroe heb een soa test gedaan en op voorhand kreeg ik 2x 500mg Azitromycine.

Vervolgens bleek dat ik gonorroe heb en heb ik nog eens 4x 500mg Azitromycine moeten slikken .
Begin volgend week weer testen of het verdwenen is

ajm

Snuffelaar
27 dec 2018
2
0
Beste Sander,
Kan je mij middels PM berichten welke dame dit was?
Aangezien ik regelmatig in het SKW wandel en ik ook regelmatig dames in de Vingerlingstraat bezoek
Ik kan blijkbaar geen zelf gen PM sturen

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
Vandaag schoot een dame in de Doublet mij aan dat ze chlamydia en gonorrhoe had. Omdat ik regelmatig bij haar kom vond ze het netjes mij te waarschuwen. Mijn contact met haar was 6 weken gleden en ja, ook een beetje branderig gevoel gehad. Nu is dat weer weg, wel even testen vanmiddag. Ik ben benieuwd, want ondertussen al weer zo'n 10 dames verder. En beiden zijn heel besmettelijk voor vrouwen...

A

Anonymous

Guest
Een gay bekende van me gaf gisteren aan dat er in gay saunas flyers hangen dat het aantal syphilis gevallen in Nederland onder homo's en hoeren dit voorjaar flink is toegenomen. Opletten dus op bv open wondjes. Geen risico nemen want dit wil je zeker niet oplopen!

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
@marius13: nee. Ik wacht de uitslag van de test even af. Mijn andere contacten de afgelopen weken bestaan voor een klein deel wel uit hier vermelde dames. Omdat beide infecties nogal besmettelijk zijn, pas ik voorlopig even op. Voor doubletbezoekers: alertheid is op zijn plaats. Bij klachten of onzekerheid: laat je testen!

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
Ik wacht de uitslag even af. Op hookers kun je aardig volgen waar ik kom...

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
Ik wacht de uitslag even af. Op hookers kun je aardig volgen waar ik kom...

Terug
Naar boven