Soa opgelopen

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Zojuist ben ik gebeld door de huisarts.

Kan mijn kuurtje ophalen in de automaat. Chlamydia infectie.

Wees dus gewaarschuwd als je naar Nikoli in Almere gaat.

Blanke sabel

Toogplakker
18 jul 2017
88
7
Ik had dus ook richting deze dame willen gaan. Is zij gewaarschuwd dat ze een soa heeft? Of blijft ze lekker doorgaan anderen te besmetten.?

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Als ze niet gewaarschuwd is kan het best zijn dat ze geen klachten heeft, dat is bij Chlamydia vaker zo.
Zowel dames als heren hoeven niet altijd klachten te hebben die meteen merkbaar zijn.
De behandeling is ook aangepast, pas bij klachten medicatie, geen klachten dan afwachten en vaak
verdwijnt het dan, zie elders op dit forum bij behandeling chlamydia aangepast.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Ik had dus ook richting deze dame willen gaan. Is zij gewaarschuwd dat ze een soa heeft? Of blijft ze lekker doorgaan anderen te besmetten.?
Omdat ik pas vandaag zeker weet dat ik Chlamydia heb opgelopen, heb ik haar uiteraard nog niet bericht. Dat zal ik zeker nog doen. Voor degene die er zijn geweest, wellicht verstandig om even te laten testen.

En precies wat hiervoor wordt gezegd. Als zij geen klachten heeft, en positief test, krijgt ze geen behandeling conform de nieuwe richtlijnen.

Laatst bewerkt:

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Als ze niet gewaarschuwd is kan het best zijn dat ze geen klachten heeft, dat is bij Chlamydia vaker zo.
Zowel dames als heren hoeven niet altijd klachten te hebben die meteen merkbaar zijn.
De behandeling is ook aangepast, pas bij klachten medicatie, geen klachten dan afwachten en vaak
verdwijnt het dan, zie elders op dit forum bij behandeling chlamydia aangepast.
Dat hoorde ik dus ook toen ik pas chlamydia had opgelopen.
De GGD wist mij ook te vertellen dat Chlamydia heel lang in je lichaam kan blijven zonder dat je het weet en je het dan dus iedere keer dat je seks hebt zc dit door kan geven.

Als ze geen pillen meer voorschrijven bij geen klachten zou dat dus betekenen dat iedereen elkaar gaat besmetten met Chlamydia??

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Als je wel klachten hebt dan kan je jaren mc neuken maar dat zal je niet helpen.
Bij klachten moet je wel behandelen, bij een vastgestelde infectie ZONDER klachten dus niet.
Tenzij het ontwikkelt en je wel klachten krijgt, meestal niet.

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.695
1.107
Dus als je positief test zonder klachten is het gedaan met nzc tot je lichaam vanzelf geneest?

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Neem van mij aan dat de meeste prostituees gewoon doorgaan.. ook als ze weten dat ze wat onder de leden hebben.. De meeste wandelaars ook vrees ik.

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.695
1.107
Prostituees doen sowieso door en ontkennen hun soa's tot in de eeuwigheid.
Vermits mannen doorgaans meer last hebben van een soa is het niet zo aangenaam / evident om hiermee te blijven rondlopen.
Zonder symptomen is iets anders natuurlijk, maar dan mag / moet je blijkbaar ook niet meer behandeld worden...

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Even verder gezocht. "Testen is nodig wanneer er bij de huidige partner chlamydia is vastgesteld én die persoon klachten van chlamydia heeft. De huidige sekspartner is de sekspartner met wie er ook na de behandeling nog sekscontact is."
Hoe ze dat dan met DVP's gaan doen? Ik zal het eens vragen bij de GGD.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Een positieve chlamydia zonder klachten weet je meestal niet tenzij je erop getest hebt.
Geen klachten, dan geen medicatie en gaat vanzelf weg.
De overdracht kan nog plaats vinden maar ook dan zal de andere partij een asymptomatische
chlamydia hebben zonder klachten.
Vaak ga je pas testen bij klachten en dan vaak ook twee problemen: chlamydia en gonorroe.
Dan behandel je uiteraard beide infecties omdat je nooit weet of de chlamydia wel of niet
klachten geeft. De gonorroe in principe wel al hoeft dat ook lang niet altijd zo te zijn.
Vandaar dat er soms gewerkt wordt door een dame omdat ze gewoon geen klachten heeft.
Net zo goed als er mannen zijn die zc gaan neuken en ook geen klachten hebben maar wel een
soa onder de leden hebben.
Daarom zullen we nooit van de soa`s afkomen.
Is gewoon ondoenlijk vanwege de al dan niet aanwezige klachten en symptomen.
Dat is niet altijd opzet van een dame of de klant in kwestie.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Tja, lastig begrijpen als je het niet wilt begrijpen? Bijdehand doen kan ik ook.
Als jij een asymptomatische chlamydia hebt dan geef je die ook door.
Dus ja, die loopt je partner dan op maar daar zal hij/zij dan ook weinig van merken.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Nikoli heb ik vanavond gesproken. Ze gaf aan dat ze zich gaat laten testen. Ze heeft ook gezegd dat ze zich maandelijks laat testen. De laatste testuitslag was rond eind oktober en toen was alles negatief. Ze neemt het dus wel serieus (als het waar is iig, maar laten we uitgaan van het goede)

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.695
1.107
Je hebt het virus, maar als je geen symptomen hebt kan je het wel overdragen, maar zal je slachtoffer ook geen symptomen hebben.
Dus alleen als de etter uit je penis/poes loopt en je besmet iemand anders, dan zal die ook symptomen krijgen.
Dixit Cerato.

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Misschien moet iedereen op de wereld een jaar stoppen met neuken. Iedereen testen en waar mogelijk antibiotica innemen. Zal het dan uitgeroeid zijn😅

Terug
Naar boven