Soa epidimie gaande in Rotterdam

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
PeeweeHerman zei:
(...) antilichamen.

Beste PeeweeHerman en anderen,

In een viral load test, PCR-test, wordt het hiv-virus zelf vastgesteld.
In de screeningtest, dus de test voor het algemene publiek, wordt er op antistoffen getest = antilichamen.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Maatje van me heeft genitale herpes opgelopen bij een van de Oostblokmeisje hij neukt in Rotterdam.
Hij neukt altijd met condoom en snapt er dus niks van, totdat de huisarts vertelde dat condooms niet altijd beschermen tegen deze aandoening.
Helaas voor ons neukt hij zo veel dat hij niet kan zeggen bij wie het geweest is. Hij kan zich ook niet herinneren of er een meisje een koortslip had.

Ik wist eigenlijk ook niet dat met condoom je deze vreselijk aandoening kunt oplopen.
Want, laten we eerlijk zijn, het ziet er verschrikkelijk uit en hij rilt gewoon van de pijn. En je komt er nooit meer vanaf.
Volgens de huisarts is de eerste aanval het ergste en daarna zou het minder erg zijn.

Ik zet hier maar neer om eventueel erachter te komen of er meer mensen met klachten zijn en of we zo misschien het meisje kunnen achterhalen en ze kunnen waarschuwen.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
amazing zei:
(...) genitale herpes (...) achterhalen (...)

Beste amazing en anderen,

Beetje onzinnig om te proberen te achterhalen van wie deze 'maat' herpes heeft opgelopen. De kans dat dat gaat lukken is extreem nihil.
Meteen te denken dat de herpes die hij nu heeft, komt van één van de prostituees die hij bezoekt, is nogal kort door de bocht.

Zijn vrouw, of vorige vriendin of zijn moeder kan herpes hebben. Hij kan het van zijn beste vriend opgelopen hebben die hij omhelsde bij een doelpunt.
Hij kan het via seks hebben opgelopen, met wie dan ook of waar dan ook. Hij kan het door een zoen hebben opgelopen. Van wie dan ook.
Hij kan het kortgeleden hebben opgelopen, hij kan het tientallen jaren geleden hebben opgelopen.

Hij heeft vooral erge pech. Blijkbaar is hij gevoelig voor dit virus, ontwikkelt hij klachten en heeft hij nu een forse eerste aanval.
Maar gelukkig is herpes geen ernstige soa.
Belangrijk voor hem is te zorgen dat zijn arts hem met pillen behandelt. En bij heftige blaasjes en pijnlijke plekken in de schaamstreek: niet smeren met zalfjes! De boel met rust laten, niet aankomen, geen seks hebben, niet masturberen.
Geen zeep gebruiken en liefst katoenen ondergoed dat een beetje wijd zit dragen (en handen wassen vóór en na het plassen).

Lees meer over de grootste mythes over herpes op: Herpes: 10 x de waarheid over deze veelvoorkomende soa.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Thirza soaaids zei:
amazing zei:
(...) genitale herpes (...) achterhalen (...)
Beste Thirza,

Daar zeg je wat, dat zou natuurlijk best kunnen, dat weet ik niet natuurlijk of hij "het" al eerder heeft opgelopen.
Ik wist niet dat het zo heftig eruit zag trouwens. Daar schrok ik behoorlijk van!

Gelukkig is hij nu vrijwel van alle klachten af en gaat het de goede kant op.

Ik schreef mijn reactie met goede bedoelingen, wie weet kon het wel wat uitmaken of we konden achterhalen waar hij het opgelopen heeft.
Verder zal het ook mijn schrikreactie zijn geweest. Ik zou er niet aan moeten denken om zoiets op te lopen.

Klopt het dat de persoon die dit onder de leden heeft het inderdaad enkel kan overbrengen als er blaasjes zichtbaar zijn?

Alvast bedankt en blijf vooral doorgaan met het geven van informatie!

Beste amazing en anderen,

Beetje onzinnig om te proberen te achterhalen van wie deze 'maat' herpes heeft opgelopen. De kans dat dat gaat lukken is extreem nihil.
Meteen te denken dat de herpes die hij nu heeft, komt van één van de prostituees die hij bezoekt, is nogal kort door de bocht.

Zijn vrouw, of vorige vriendin of zijn moeder kan herpes hebben. Hij kan het van zijn beste vriend opgelopen hebben die hij omhelsde bij een doelpunt.
Hij kan het via seks hebben opgelopen, met wie dan ook of waar dan ook. Hij kan het door een zoen hebben opgelopen. Van wie dan ook.
Hij kan het kortgeleden hebben opgelopen, hij kan het tientallen jaren geleden hebben opgelopen.

Hij heeft vooral erge pech. Blijkbaar is hij gevoelig voor dit virus, ontwikkelt hij klachten en heeft hij nu een forse eerste aanval.
Maar gelukkig is herpes geen ernstige soa.
Belangrijk voor hem is te zorgen dat zijn arts hem met pillen behandelt. En bij heftige blaasjes en pijnlijke plekken in de schaamstreek: niet smeren met zalfjes! De boel met rust laten, niet aankomen, geen seks hebben, niet masturberen.
Geen zeep gebruiken en liefst katoenen ondergoed dat een beetje wijd zit dragen (en handen wassen vóór en na het plassen).

Lees meer over de grootste mythes over herpes op: Herpes: 10 x de waarheid over deze veelvoorkomende soa.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
amazing zei:
(...) Klopt het dat de persoon die dit onder de leden heeft het inderdaad enkel kan overbrengen als er blaasjes zichtbaar zijn?

Beste amazing,

Nee, ook wanneer er geen blaasjes of kloofjes zijn, er is niets te zien, dan kan er virusuitscheiding zijn en kan het virus dus overgedragen worden.
Dit geldt voor zowel herpes bij de geslachtsdelen als herpes bij de lip.

Uiteraard is er beduidend minder kans om herpes op te lopen wanneer iemand geen zichtbare klachten heeft. Maar nul is het niet.
Ik geef nogmaals de link over de 9 grootste mythes over herpes, omdat deze info veel duidelijk zal maken: Herpes: 10 x de waarheid over deze veelvoorkomende soa.

Heb je meer vragen en wil je er directer antwoord op dan via dit forum, bel dan met mijn collega's van de Aids Soa Infolijn: Onveilige seks gehad? Misschien heb je een soa. Soa Aids Nederland geeft betrouwbaar advies.
Helaas is het 0900 nummer niet vanuit België te bellen.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ja daar heb je zeker een punt.

Maar het lijkt er op dat tussen nu en x jaar HIV verbannen gaat worden

Terug
Naar boven