Soa epidimie gaande in Rotterdam

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
creampie adriano zei:
prima verwoord

de professionele dame van plezier is maar zelden de oorsprong van een SOA !!
daar is meestal de intieme hygiëne wel op orde !

maar de hygiëne van haar clientele is nog maar de vraag ??

Breek me de bek niet open (letterlijk noch figuurlijk).... ben zelf een mega pijp slet en kan uit de eerste hand (niet mond) bevestigen dat niet iedere mij aangeboden piemel even fris oogt/ruikt. In uitzonderlijke gevallen kom het voor dat zo'n geurkaars al op decimeters afstand te ruiken is. Heb wel eens geblinddoekt op een orgiebed gelegen waarbij ik 6 uur lang de ene na de andere pik in mijn mond geschoven kreeg. Ze waren allemaal welkom behalve die éne die het keer op keer tevergeefs probeerde en er kennelijk maar niet achter kwam waarom uitgerekend hij iedere keer geweigerd werd (terwijl ik hem toch kon zien noch horen). Overigens is het niet gezegd dat hij een soa had (evenmin als dat een goede hygiëne een besmetting bij voorbaat uit sluit) maar het toont wel aan dat niet iedereen even verstandig/empathies/hygiënisch in het leven staat.

Heb jaren geleden een keer een partnerwaarschuwing ontvangen, bleek inderdaad chlamydia onder de leden te hebben en heb op mijn beurt direct mijn contacten gewaarschuwd (voor zover bekend). Een ervan heeft daarna nooit meer een afspraakje met me gemaakt. Helemaal bizar was dat diverse personen aangaven niet te gaan testen "omdat ze zelf geen klachten hadden" of besloten gewoon hun halfjaarlijkse test af te wachten die pas maanden later gepland stond terwijl ze ondertussen wel met jan en alleman het bed deelden. Als je dat met mij vergelijkt, ik heb direct een afspraak gemaakt met de GGD, al mijn sex afspraakjes afgezegd en ben pas weer actief geworden na afsluiting van de antibiotica kuur. Heb ook een keer acute HBV gehad waarvoor ik langdurig onder behandeling moest. Dan staat mijn hoofd niet eens naar sex dus ik heb toen 1 jaar lang helemaal geen sex gehad en daarna af en toe maar met vermijding van elke vorm van slijmvlies contact, direct noch indirect (en dan blijft er maar weinig leuks over zeker met de kennis/alertheid aangaande kruisbesmettingen die ik in huis heb). Laat me overigens zelden of nooit neuken zonder condoom (mij te link) en ben daar alleen toe bereid als er een recente test aanwezig is of ter plekke wordt afgenomen. Daarmee is de kans op besmetting natuurlijk niet weg maar wel een stuk kleiner, je filtert namelijk die mensen er uit die zich NOOIT laten testen en/of willens en wetens met een soa blijven rond lopen (kende eind jaren 80 een (bi) klootzak met HIV die alles en iedereen zonder condoom neukte onder het mom "pakken wat je pakken kan en het liefst zonder want dat is lekkerder"). Er zullen helaas ook wel (verslaafde) sexwerkers zijn die bewust of onbewust klanten in gevaar brengen.

Barenzc

Snuffelaar
26 jul 2015
23
1
enjoyerik zei:
Barenzc zei:
Gefeliciteerd hoop jullie bij de volgende test nog steeds clean zijn.
Maar wat ik zeg je kan niet tegen als iemand over SOA of HIV begint

Ik neem soa's zeer serieus en laat me dan ook regelmatig (preventief) testen door de ggd (bij klachten/geruchten waar nodig vervroegt) nog niet eens zo voor mezelf maar vooral om te voorkomen dat ik ongemerkt iets aan anderen door geef. Mijn laatste test vond 24 maart jl. plaats en was wederom in orde wat met mijn/ons actieve sex leven natuurlijk slechts een momentopname is.

Wat mij stoort in de soa berichtgeving is de eenzijdig beschuldigende vinger richting de dames terwijl zij die soa's natuurlijk ook niet zelf in de supermarkt of per internet hebben aangeschaft. Als je voor bare kiest dan kleeft daar OVER EN WEER een risico aan dat je voor anderen klein kunt houden door jezelf regelmatig te testen. Zoals gezegd is die test slechts een moment opname en tegen de tijd dat de "alles in orde" uitslag binnen is kun je ongemerkt al weer een nadien opgepikte of t.t.v. de test nog niet meetbare oude besmetting onder de leden hebben. Je kunt een dame of heer dus hooguit iets verwijten als ze zich onvoldoende vaak laten testen, partnerwaarschuwingen/klachten negeren en/of willens en wetens door blijven gaan met een gekende soa.

Zoals gezegd stoort het me vooral dat een dame met een (vermeende) soa tot in lengte van dagen besmet gebied blijft (terwijl de meeste soa toch goed te behandelen zijn) terwijl de heren van wie ze die soa heeft opgelopen vreemd genoeg geen aangeschoten wild zijn. Hoe zou jij het vinden als je opeens een berichtje las in de trant van "had bij mijn laatste test een soa en heb zo het vermoeden dat ik die bij Barenzc heb opgelopen dus...". Als dat bericht zich als een lopend vuurtje verspreidt, tot in lengte van dagen blijft staan en niemand wil je meer ontvangen dan kom ik vervolgens met "hij is inmiddels gestopt met het bezoeken van dames dus kennelijk was het inderdaad meer dan een gerucht". Was het dan niet fijner geweest als de dame in kwestie jou persoonlijk had ingefluisterd om eens even langs de dokter te gaan in plaats van haar vermoedens direct met de wereld te delen ?

Een openbare melding (liefst zonder beschuldigend naar de dame te wijzen maar meer in de trant van ik heb een soa en was daar en daar) zou op zich zo erg niet zijn als iedereen daar maar een beetje normaal mee om zou gaan. Persoonlijk zie ik zo'n melding slechts als een kans voor alle betrokkenen om wellicht wat vroeger dan gepland een afspraak te maken met met de ggd maar helaas vat niet iedereen het zo op en ontaard het al gauw in een "dan zal ik die en die maar niet meer bezoeken". Juist berichten als

"En hoes met roosje
Daar hoor je niks over meer
Laatste wat ik hoorde dat ze wel degelijk troep verspreide
Gelukkig nooit geweest maar ken mensen die achter af veel spijt had"

stuiten mij tegen de borst waarbij jij op jou beurt niet wilt horen dat ik aan mijn bezoekje aan haar niets andes heb overgehouden dan een leuke ervaring.

Hele tekst allemaal mooi mooi

Maar wat ik zeg zodra er geroepen wordt dat een meid SOA of HIV heeft het alleen maar wordt neer gezet als of iemand zo meid zwart en zakelijk kapot wil maken
En geloof het of niet de mensen die bij Roos een SOA opliepen zijn er en nogmaals
Waar is ze nu?
Dus leuk heel je tekst
Ik negeer jouw niet dat je zegt dat je clean ben
Ik heb het over hoe jij het gelijk gooit op het zwart maken van de dames.

Dus je kan hier weer op reageren en lekker achter je PC zitten

Maar waar is roosje weet jij wat ik weet?

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Barenzc zei:
Ik negeer jouw niet dat je zegt dat je clean ben
Ik heb het over hoe jij het gelijk gooit op het zwart maken van de dames.

Je zult mij nooit horen beweren dat ik clean ben, hooguit dat mijn laatste test (die ik keer op keer een momentopname noem) wederom goed was. In mijn laatste post schreef ik dat ik in de jaren 80 iemand kende met HIV die alles neukte wat los en vast zat en uit zich zelf nooit een condoom om deed (hooguit op verzoek van de ander) waarop ik eindigde met de vrees dat er helaas ook wel sexwerkers zullen zijn die bewust of onbewust klanten in gevaar brengen (net zo goed als klanten overigens).

Als men daar weet van heeft mag dat zeker gemeld worden maar wanneer weet men zoiets zeker ? Wat ik me van de zaak Roosje herinner is dat het eerst allemaal heel vaag bleef met vooral veel scheldkarbonades en af en toe een mededeling als "ik ben bij haar geweest en testte positief op chlamydia". Pas nadat ik liet weten geen chlamydia of andere nare ziektes aan mijn bezoekje te hebben overgehouden en zij aankondigde haar test te zullen openbaren (waar wij overigens bijzonder onredelijk/ongeduldig op reageerden) werd er opeens geroepen dat het om iets veel ergers zou gaan. Kort daarna gingen haar prijzen naar beneden en is ze noodgedwongen gestopt, al dan niet met iets onder de leden maar in ieder geval niet meer goed in de markt liggend (soa of fora?).

Ik deel je mening dat een soa melden niet gelijk staat aan iemand zwart willen maken maar meende de retorische vraag "(want) waar is Roosje gebleven ?" (alsof dat het ultieme bewijs zou zijn dat er destijds inderdaad meer aan de hand was) toch te moeten beantwoorden met opmerking dat de zaak Roosje ook gezien zou kunnen worden als een bevestiging van de stelling dat een aantijging (waar of niet waar) iemand onbedoeld kapot kan maken.

Of Roosje al dan niet iets onder de leden had kan ik niet zeggen, ik heb haar soa testen nooit in gezien. Heb destijds wel aangegeven dat de manier waarop ze eerst aan kondigde die test te zullen openbaren en daar later (toen de beschuldigingen opeens nog extremer werden) weer op terug kwam niet bevordelijk was voor haar situatie en juist extra voeding gaf aan het vermoeden dat er inderdaad iets niet pluis was.

Het kan best zijn dat jij meer weet (of denkt te weten) dan ik, ik kan helaas slechts in mijn eigen broekje kijken. Mijn andere kritiekpunt was de eenzijdige focus op de dames. Jij zegt diverse mensen te kennen die bij haar een ernstige soa hebben opgelopen. Moeten wij (en in het bijzonder de dames) dan niet ook voor die heren gewaarschuwd worden of weet je zeker dat die ofwel afdoende behandeld zijn (waarom roosje dan niet) ofwel geen onveilige sex meer hebben ? Ik weet het een lullige opmerking (en ik wil ook niet dat je namen noemt) maar het toont wel het dilemma bij dit soort kwesties aan.

Persoonlijk zou ik er overigens een voorstander van zijn om opgelopen soa's gewoon open en bloot op fora te benoemen (dit heb ik, daar en daar ben ik geweest) zodat alle betrokkenen passende maatregelen kunnen nemen om verdere verspreiding te voorkomen maar de hele heisa rond Roosje laat zien dat niet iedereen daar helaas op een volwassen manier mee kan om gaan.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
enjoyerik zei:
Persoonlijk zou ik er overigens een voorstander van zijn om opgelopen soa's gewoon open en bloot op fora te benoemen (dit heb ik, daar en daar ben ik geweest) zodat alle betrokkenen passende maatregelen kunnen nemen om verdere verspreiding te voorkomen maar de hele heisa rond Roosje laat zien dat niet iedereen daar helaas op een volwassen manier mee kan om gaan

Zeer goed omschreven...Zelf heb ik dat ook gedaan nadat ik een (eigenlijk twee.. :shock: ) SOA's opliep bij een DVP. Na zes maanden -voor de zekerheid- een HIV-test gedaan, wat gelukkig een goede uitslag gaf.

Ergens best verbazingwekkend dat men de boodschapper van slecht nieuws meteen neer maait, ipv iets positiefs met de opgedane kennis te doen. Erg verbazingwekkend, raar en bovendien onvolwassen want we kennen de risico's van het 'bare' gaan toch wel?

Groet,

Frankypanky

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
Barenzc zei:
Roosje heeft HIV van een klant gekregen en heeft uit wraak welbewust veel mannen besmet. Ze was bang door justitie gepakt te worden toen dat uitkwam en is daarom naar Zuid Amerika gevlucht. Ze heeft daar nu een bordeel. Ik heb haar adres dus als iemand nog eens een HIV positieve vrouw in Venezuela zoekt die bare wil, moet je me maar een PM sturen.

En geloof me, dat heb ik van meerdere mannen gehoord die nu spijt hebben dat ze bij haar geweest zijn.

Barenzc

Snuffelaar
26 jul 2015
23
1
;)
LekkerZonder zei:
Barenzc zei:
Roosje heeft HIV van een klant gekregen en heeft uit wraak welbewust veel mannen besmet. Ze was bang door justitie gepakt te worden toen dat uitkwam en is daarom naar Zuid Amerika gevlucht. Ze heeft daar nu een bordeel. Ik heb haar adres dus als iemand nog eens een HIV positieve vrouw in Venezuela zoekt die bare wil, moet je me maar een PM sturen.

En geloof me, dat heb ik van meerdere mannen gehoord die nu spijt hebben dat ze bij haar geweest zijn.

Echt?

Amerika heeft een uitgever verdrag met Nederland

katwesel

Ervaringsdeskundige
16 jul 2015
690
295
LekkerZonder zei:
Barenzc zei:

Je bent wel heel erg goed op de hoogte van haar ...... je zou er bijna bepaalde gedachten bij krijgen .

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
LekkerZonder zei:
Barenzc zei:
Roosje heeft HIV van een klant gekregen en heeft uit wraak welbewust veel mannen besmet.

Als dat waar is is dat uiterst treurig nieuws en in dat geval mijn complimenten aan de gene die daarover aan de bel heeft getrokken (al had dat wel iets specifieker gekund). Het is te hopen dat ze haar activiteiten daar niet op dezelfde voet voort zet (bij mijn weten zijn de hiv remmers tegenwoordig van dien aard dat een gekende en met succes behandelde hiv patient in beginsel geen gevaar voor anderen meer hoeft op te leveren). Justitiële vervolging zou inderdaad op z'n plaats zijn als moedwillige blootstelling/besmetting van derden juridisch hard te maken is.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
LekkerZonder zei:
Barenzc zei:

Waarom wil ik bovenstaande nou niet geloven :roll:

Voormalig lid 203

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
250
1
lekker ding zei:
En gelijk heb je. Zo makkelijk gaat dat dus met een maf verhaal dat ik van anderen gehoord zou hebben. Ik dacht dat wel duidelijk was dat het ironisch bedoeld was.

Of Roosje inderdaad een SOA had toen alle commotie begon weet ik niet, ik heb geen kristallen bol. Mij vertelde ze in ieder geval dat ze dat niet had en ik had geen reden om daar aan te twijfelen. Ik had in ieder geval niets. Dat Roosje niet meer date lijkt me niet moeilijk te begrijpen na de storm die ze over zich heen heeft gekregen. Ze heeft hierin misschien zo nu en dan niet al te handig geopereerd maar tegen zo'n geregisseerde aanval is het erg lastig om genuanceerd te blijven reageren. En zij is alleen verantwoordelijk voor wat zij zelf schreef.

Ik ben inmiddels uitgepraat over Roosje, maar ik ben blij met de reacties van Enyoyerik en frankypanky. Dus ga zo door heren :)

Barenzc

Snuffelaar
26 jul 2015
23
1
LekkerZonder zei:
lekker ding zei:
En gelijk heb je. Zo makkelijk gaat dat dus met een maf verhaal dat ik van anderen gehoord zou hebben. Ik dacht dat wel duidelijk was dat het ironisch bedoeld was.

Of Roosje inderdaad een SOA had toen alle commotie begon weet ik niet, ik heb geen kristallen bol. Mij vertelde ze in ieder geval dat ze dat niet had en ik had geen reden om daar aan te twijfelen. Ik had in ieder geval niets. Dat Roosje niet meer date lijkt me niet moeilijk te begrijpen na de storm die ze over zich heen heeft gekregen. Ze heeft hierin misschien zo nu en dan niet al te handig geopereerd maar tegen zo'n geregisseerde aanval is het erg lastig om genuanceerd te blijven reageren. En zij is alleen verantwoordelijk voor wat zij zelf schreef.

Ik ben inmiddels uitgepraat over Roosje, maar ik ben blij met de reacties van Enyoyerik en frankypanky. Dus ga zo door heren :)

Je weet wel als je Remmers gebruikt de HIV virus soms niet te zien bij onderzoek
Zoek maar op
Soms moet je afvragen als sommige geen HIV hebben
Kijk naar Sanne elke dag staat haar adv kan je bijna van uit gaan als het veilig is

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
LekkerZonder zei:
lekker ding zei:

Ik kijk inmiddels nergens meer van op en ben een dergelijk geval zoals eerder aangegeven helaas al een keer in het ECHT tegengekomen (in een tijd dat er nog geen remmers/medicijnen bestonden).

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Ik had eens een hele leuke date in Borgerhout met een trans en na de daad zag ik in de badkamer de HIV-remmers staan.
Natuurlijk had ik de lef niet om een ruzie te gaan maken en ben met een smoes zo snel mogelijk verdwenen.
Je kunt je voorstellen dat ik meteen naar de eerste hulp ben gereden in mijn woonplaats.

Maar sinds die tijd kijk ik altijd voor de daad of ik in de badkamer iets vreemds zie staan, het is een tik maar ik doe het.
En DVP's die elke dag adverteren met NZC hoeven niet besmet te zijn maar, laten we eerlijk wezen, het risico is daar natuurlijk vele malen groter.

Toch zal het mij niet stoppen met het bezoeken van de dames en de transen...daar is het veel te lekker voor!

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Even een reactie op mijn eigen bericht, het gaat dus niet om Ami!
Het ging hier om een trans van Belgische komaf en deze trans is ondertussen gestopt het haar activiteiten.
De date is ook al van zeker 7 á 8 jaar geleden!

scdm

Toogplakker
15 jul 2015
35
1
Ik weet dat ik hier niet veel bijgedragen heb. Ik heb een groot probleem en dat probleem is dat ik verslaafd ben aan seks. Voorlopig ben ik "safe" maar ik ben bewust van het feit dat ik ooit prijs ga krijgen. Er zijn vrouwen die niet openlijk adverteren dat zij nzc doen maar als je vertrouwen kan opbouwen dan kan zeker en vast iets meer mogelijk zijn.
Ik heb de indruk dat hier veel forumleden nzc en de risico's die daaraan verbonden zijn proberen te "relativeren" of te doen alsof zij niet bestaan.
Ervaren wandelaars die wekelijks/maandelijks meerdere dvp's bare neuken, kan ik echt moeilijk geloven dat zij clean zijn of HIV vrij zijn laat maar zeggen. Ik kan ook moeilijk geloven dat een dvp die dagelijks meerdere malen bare genomen wordt door Jan en allemaal HIV vrij kan zijn.
Sorry maar dat is de realiteit en het zijn uiteindelijk eigen gemaakte keuzes die vroeg of laat een rekening teweegbrengen.
Ik gebruik dit forum om te analyseren wie ik wel of niet moet bezoeken. Een besmetting op HIV is reëel, je hoopt dat de dvp netjes haar hiv-remmers dagelijks neemt, in ieder geval zou ik echt nooit een junkie bezoeken hoe groot dan ook de nood kan zijn want dat is gegarandeerd de grote prijs winnen.
Ik vind het eerlijk gezegd ongepast om een dvp zwart te maken op een forum gelijk dit. Sorry maar als je ervoor kiest om bare te gaan neuken dan moet je wel weten wat de risico's zijn en als je prijs krijgt dan moet je dit gewoon aanvaarden en leren meeleven met de gevolgen van dien. Zo simpel als dat.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Barenzc zei:
(...) als je Remmers gebruikt de HIV virus soms niet te zien bij onderzoek (...)

Beste Barenzc en anderen,

Even een kleine correctie, een soort rechtzetten van de klepel en de klok.

Viral load test
Als iemand hiv heeft en behandeld wordt, medicatie gebruikt, dan kan het effect van de medicatie zijn dat het virus in het bloed niet meer te meten is. Een ondetecteerbare viral load noemen we dat. Bij het bloedonderzoek dat hoort bij de behandeling van hiv (het monitoren) wordt dan inderdaad 'geen hiv meer gevonden'.
De persoon heeft echter nog steeds hiv en kan een ander infecteren (kans is wel veel kleiner).

Screening test
Dit is de test die gedaan wordt om te kijken of iemand hiv heeft. Dus de test die bijvoorbeeld klanten van prostituees (jullie) kunnen laten doen bij de huisarts. Om de vinger aan de pols te houden. Hier gaat het om een antistoffentest.
Deze kan negatief zijn = er worden geen antistoffen gevonden.
Als je deze test te vroeg laat doen, dan kan het zijn dat er nog geen antistoffen zijn aangemaakt, maar dat je wel hiv hebt opgelopen (en dat je een ander kunt infecteren). Daarom is het advies om deze test na drie maanden (12 weken) te laten doen.

In België hanteert men een andere termijn dan in Nederland, namelijk zes weken.
Na zes weken kun je de antistoffen wel aantonen, maar niet uitsluiten. Oftewel, een negatieve uitslag na zes weken is niet betrouwbaar. Daarom is de meest betrouwbare uitslag nog steeds na drie maanden.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Als we dan toch aan het corrigeren zijn....hiv wordt helemaal niet gemeten of vastgesteld, enkel antilichamen.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
http://www.telegraaf.nl/w/25893397
NIJMEGEN - In Oost-Nederland zijn vorig jaar meer seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) gemeld dan in de rest van het land. Dat komt mogelijk door de extra aandacht van de GGD's in deze regio voor 'partnerwaarschuwing': de meeste geslachtsziekten zijn namelijk vastgesteld bij bezoekers die waren gewaarschuwd door een (ex-)sekspartner.

Het aantal bezoekers bij de centra seksuele gezondheid (bij de GGD) in Gelderland en Overijssel nam in 2015 wel iets af.

De meeste soa's werden gesignaleerd bij meiden tussen de vijftien en negentien jaar. De gezondheidsdiensten pleiten dan ook voor een goede seksuele voorlichting op de middelbare school. Bij mannen lag de piek tussen de 55 en zestig jaar.

Van alle bezoekers aan de centra seksuele gezondheid in Oost-Nederland is bij 18,6 procent een soa gevonden, tegen 17,2 procent landelijk.

A

Anonymous

Guest
Interessant verhaal. Veel soa's bij meiden van 15-19 jaar én bij mannen tussen 55-60...ik zie een link :lol:

Terug
Naar boven