Site traag

[email protected]

Toogplakker
8 dec 2019
71
22
Veel SQL fouten momenteel... Ter info ;)

Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction [1205]

Zit op wifi

loperken

Legende
17 okt 2016
1.795
717
De site is inderdaad zeer traag.
Heb sedert vorige week een nieuwe pc,maar het probleem blijft.
Ik ken wel niks van ITC ;)

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik heb gelezen dat half België onder een cyber attack is, zou het wellicht daar iets me te maken hebben?

Hooked

polj

Snuffelaar
10 mei 2015
14
1
EIgenlijk zou je gewoon eens een simpele query uitvoeren op je databank.
Adhv van de duratie van je query kan je beginnen verder zoeken: is het snel doe eens een simpele join duurt die lang controleer eens je indexen. Is de simpele query traag ga nog eens naar je hoster.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Vanavond 11 mei om 23.00u, site is ongelooflijk traag.
Reageerd bijna niet als je op ander topic drukt, duurt minuten voor iets opent.
Hier is toch echt iets niet goed lijkt mij.
Mijn hardware en software zijn prima, alles gecheckt.
Ben er na dit schrijven maar mee gestopt voor vanavond, zo niet te doen.

A

Anonymous

Guest
De reden waarom de site traag kan zijn is simpelweg de populariteit, Barefan zit op een normaal shared hosting abonnement. Hierbij ben je gebonden aan bv het aantal aanvragen wat tegelijkertijd in de database opgehaald mogen worden. Bovendien draait er eens in de zoveel tijd een backup die de server ook weer zwaar belast. De enige oplossing is dat mensen gaan meebetalen aan professionele hosting. Dan krijg je namelijk wel de knoppen om je server precies zo in te stellen als je zelf zou wensen (en dan nog is het zoeken naar ruimte)

Dus is de site traag? probeer het na een uurtje nog eens of simpelweg $$$ storten

eagelke

Toogplakker
29 jan 2019
99
27
Niet akkoord. Hoogst aantal gebruikers online was 192 ergens vorig jaar. Zelfs shared hosting zou dat voor een mini forumpje als dit zonder issues moeten aankunnen.
Mijn vermoeden: database niet correct ingesteld, geen caching aan staan, ... allemaal zaken die je voor een hosting van pakweg 50 euro jaarlijks wel ter beschikking hebt.

A

Anonymous

Guest
Dat plan is geld geven en dan kan er wat gekocht worden. Niet, los ff gratiz mn tekort aan geduld op want ik heb er zo'n last van.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Barefan

Er moet duidelijk iets gebeuren dit is niet meer gezellig.

Duurt een eeuwigheid voor de pagina's laden.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Ik begrijp er echt niets van sommige mensen lijken er echt extreem veel last van te hebben en andere helemaal niets.
Ik zelf heb in de afgelopen maanden nog maar 1 keer gemerkt dat een pagina misschien wat trager laden, maar moest het niet onder de aandacht zijn geweest was het me niet eens opgevallen.

Maar ik ga nog eens rond informeren wat ik er aan kan doen.
Want een aantal forum leden hebben al wel een mail gestuurd met goede raad maar het gaat echt boven mijn petje uit.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Laatste paar dagen (eigenlijk al sinds het topic) is het echt extreem qua traagheid.

Nu net een "resource limit reached" foutmelding gehad, en tevens de volgende melding (waar ik dan wel weer een screen van heb gemaakt).

Schermafbeelding 2021-06-22 214731.png

Het is gemiddeld gewoon 1 minuut wachten totdat een draadje geladen is...

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ook ik heb vanaf gisteren weer een extreem trage site op de pc, gebruik niet mijn mobiel.
Het is soms enige seconden wachten maar nu soms bijna een minuut voor een topic geopent wordt.
Geen idee wat het probleem is, niet de pc want die is up to date en met alles supersnel.

Terug
Naar boven