Site traag

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
578
227
Het is me opgevallen dat de site sinds ongeveer 2 weken erg traag is geworden. Andere sites heb ik geen last mee.

Is hier een technische reden voor of is er iets anders aan de hand?

Hooked

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Ik heb niet echt een verschil gemerkt denk ik.
Zijn er andere leden die hetzelfde ervaren?

Groetjes

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
578
227
Sommige delen geeft geen problemen (bijv nieuwe berichten) maar als je naar een bepaalde topic gaat (dus bericht over een dame bijv) duurt het beduidend langer. Als je dan weer terug gaat met pijl in de browser of je klikt op forumoverzicht gaat dat dan weer snel.

Hooked

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
oke apart, ik ga het eens testen.
Maar ik zou totaal niet weten waar aan dat zou kunnen liggen eerlijk gezegd.

Groetjes

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Het valt mij nu inderdaad ook op. Het forumoverzicht laat snel, maar zodra je een draadje opvraagt duurt het een goeie 10 seconden om te laden.

Je zou kunnen beginnen met de database om te kijken hoe die presteert.

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Zojuist deze foutmelding gehad. Kan geen screenshot maken, maar hier is de tekst.

Code:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction [1205]

Een SQL-fout is opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de forumbeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Breng de forumbeheerder of sitebeheerder op de hoogte: [email protected]

Hier wat meer informatie, maar niet in Jip en Janneke taal... How to Fix a Lock Wait Timeout Exceeded Error in MySQL | Severalnines

https://www.thegeeksearch.com/beginners-guide-to-transactions-and-locking-in-mysql/

real_person

Toogplakker
30 jul 2015
102
2
Heey,
Ik ervaar ook dat het trager is dan gebruikelijk.
Het kan zijn dat het aantal berichten wat toegenomen is.
Tip, ik zou ff de grotere tabellen in de database herindexeren (rebuild indexes).
Groet, Real_person

A

Anonymous

Guest
Ik heb glasvezel, zelfs met glasvezel is deze site teleurstellend traag vergeleken met andere sites.

A

Anonymous

Guest
Vooral bij het opvragen van nieuwe berichten en surfen naar andere onderdelen van deze site blijft deze hangen. Duurt ongeveer 10/15 seconden.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
578
227
Ik meld nog maar even dat het nog steeds niet is opgelost, sterker nog het wordt alleen maar erger. Krijg nu met enig regelmaat de melding SQL fout en time out.

Hooked

V

Verwijderd lid 1700

Guest
Vandaag is het inderdaad extreem traag.
Het bereiken van een sub-forum gaat snel. Maar zodra je naar een onderwerp wilt gaan, dan is het laden ontzettend traag.

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
Barefan zei:
oke ik leg het probleem eens voor bij mijn hosting.

En? Heeft die al een idee? Na twee weken overpeinzing zou hij toch wel eens iets van een oplossing mogen leveren voor je duur betaalde penningen?

mnmcer

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
277
15
'k Kom hier 2 à 3x per week, telkens gedurende 20-30 minuten.
Site werkt bij mij voor 95% van de tijd (dat ik hier zit) supersnel!
Ben dus heel :D

En als het ff trager gaat dan moet ik sommige topic opnieuw (via recbtermuisknop) open klikken naar een nieuwe tab. De weinige keren dat dit gebeurt duurt deze vertraging nooit lang, na <5 min werkt alles terug supersnel.

A

Anonymous

Guest
Het openen van de site gaat prima maar het openen van nieuwe berichten is 1 groot drama. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden. Slechtste site die ik ken wat betreft de snelheid.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ik had er twee dagen geleden last van, erg traag om een onderwerp te openen.
Gisteren en vandaag weer normale goede snelheid.
En ja, het komt wel vaker voor.
Is dan ineens ook weer wel goed en snel.
Iets bij de host of ineens veel mensen online of op de site?
Ik heb er geen verstand van dus kan er slechts naar raden.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ik heb antwoord gekregen van mijn hosting met een paar dingen die ik moest na kijken maar ik zie niets fout.
Ik ga er nog even achteraan maar ik begin er voor te vrezen dat ik het opgelost krijg. Maar ik doe mijn best!

Terug
Naar boven