Site traag

A

Anonymous

Guest
@Joopie 2
De berichten die we schrijven worden gecheckt door moderatoren. Wanneer je dan gebruikers toestaat hun posts te wijzigen kunnen ze eigenlijk ongemodereerd werken. Wanneer iemand dan kwaad in de zin heeft zou deze dan gewoon zn gang kunnen gaan.

Fiets1234

Snuffelaar
19 mei 2021
6
0
Ik heb er ook last van bij het laden van elke pagina. Alsof die eerst een berg data moet genereren en versturen voordat de pagina pas komt.

Als je eens hulp nodig hebt de infra door te lichten let me know.

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
Ik ook, nu al 1 op 3. Als dit zo door gaat zonder additioneel cpu en/of intern geheugen vrees ik dat de site plat gaat....

Eventueel historiek opkuisen en bijv alle recensies van meer dan 2 jaar oud: deleten

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Helaas merk ik hetzelfde: erg traag met topics openen en soms zelfs zo traag dat er een error verschijnt.
Ik heb er geen verstand van maar moet toch iets aan te doen zijn?

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
Ja, er kan ook wat aan gedaan worden, we hebben het er al 7 pagina's lang over.
De beheerder zal daarvoor een database-deskundige in de arm moeten nemen, of zijn host moeten porren.

stille genieter

Toogplakker
25 apr 2018
46
13
Het is afhankelijk welke browser je gebruikt. Normaal gebruik ik steeds microsoft edge, site is traag. Indien ik google chrome gebruik ondervind ik geen problemen, site werkt normaal.

Eastern

Snuffelaar
28 jul 2015
1
0
Ik weet het niet zeker maar hookers.nl is over en denk dat het daarom hier drukker word….. ik gebruikte hookers.nl ook en ben nu terug hier en ik denk dat ik niet de enige ben hier

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Het forum draait bij een hosting provider, Barefan heeft nul invloed op de performance. Lijkt me uitermate stug dat deze inie-minie database een probleem is. Zal eerder liggen aan het hosting-pakket wat Barefan heeft gekozen. Lage performance, kleine database, weinig opslag. Om dit probleem op te lossen zal hij zich bij de provider moeten melden, maar dat gaat waarschijnlijk knaken kosten. En aangezien niemand bereid is om te betalen (incl ondergetekende) zie ik het probleem alleen maar groter worden tot het moment dat de boel kompleet vastloopt of totaal niet meer performt.

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
Een mogelijke oplossing is om aan de hosting partner te vragen om alle berichten >1 jaar oud te deleten

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden want het viel me op dat op sommige momenten de site wat sneller is en en op andere momenten het ineens weer ouderwets slecht gaat. Wat mij is opgevallen is dat er wellicht een verband is met aantal bezoekers op het moment. Tot ongeveer 55 bezoekers gaat het goed en zodra bezoekersaantal boven 60 komt klapt de snelheid enorm in elkaar.

Hooked

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
Eastern zei:
Ik weet het niet zeker maar hookers.nl is over en denk dat het daarom hier drukker word….. ik gebruikte hookers.nl ook en ben nu terug hier en ik denk dat ik niet de enige ben hier

Het probleem dat de site traag is, is al begonnen volgens de start van dit onderwerp op 12-03-2021 dus ruim voor Hookers er mee ging stoppen dus jou gedachtengang raakt kant noch wal.

Ik irriteer mij er ondertussen al zo aan dat ik nog maar zeer minimaal op het forum kom. Als ik 2 keer per week hier kom dan is dat het wel. Vroeger toen de site niet traag was keek ik tot wel 3 keer per dag of er nog wat leuks was maar die tijd is over voor mij zo lang het laden van een pagina gewoon veel te lang duurt.

A

Anonymous

Guest
Vooral het laden van een draadje.
Ik open dus nog alleen de draden waar ik echt wil lezen.
De meeste laat ik nu links liggen omdat het gewoon te lang duurt

fred99

Toogplakker
23 dec 2019
76
39
Het forum is inderdaad enkel traag bij het openen van een topic, de rest gaat redelijk snel. Het forum lijkt me nog redelijk klein, de grootte of de server lijkt me niet de oorzaak.
Zijn er bepaalde mods toegevoegd aan dit forum, mogelijks veroorzaakt een slecht gemaakte mod het probleem.
Je kan achterhalen welke queries traag zijn door het aanzetten van de debug mode in config.php

A

Anonymous

Guest
hagelslag zei:
Het forum draait bij een hosting provider, Barefan heeft nul invloed op de performance. Lijkt me uitermate stug dat deze inie-minie database een probleem is. Zal eerder liggen aan het hosting-pakket wat Barefan heeft gekozen. Lage performance, kleine database, weinig opslag. Om dit probleem op te lossen zal hij zich bij de provider moeten melden, maar dat gaat waarschijnlijk knaken kosten. En aangezien niemand bereid is om te betalen (incl ondergetekende) zie ik het probleem alleen maar groter worden tot het moment dat de boel kompleet vastloopt of totaal niet meer performt.

Dit is regelrechte onzin.

Ten eerste: De database is niet zo klein als je suggereert. Het gaat niet om de omvang in GB's, maar om het aantal tabellen en de relaties die tussen die tabellen gelegd worden. Als je een thread opent moet er nogal wat verschillende informatie uit de database bij elkaar gezocht worden. Het topic, in welke categorie het topic hoort, hoeveel berichten er zijn, de teksten, van alle gebruikers die wat gepost hebben in de thread moet de informatie opgehaald worden (want dat wordt getoond naast het bericht) en ga zo maar door. Er gebeurt onder water waarschijnlijk meer dan jij denkt.

Ten tweede: Natuurlijk heeft het gekozen hostingpakket invloed, maar hier gaat duidelijk iets mis waardoor *sommige* queries op de database lang duren. Het openen van een topic en het doorklikken naar volgende pagina's binnen een topic, de rest van de acties op de site gaat veel sneller. Dat zou bijvoorbeeld een probleem met een van de indices (op de betreffende tabel in de database) kunnen zijn. Wanneer is er voor het laatst onderhoud uitgevoerd op de database? Als dat niet op orde is dan kun je er wel meer CPU en/of I/O tegenaan gooien maar dat is dan ongeveer hetzelfde als weten dat je handrem aanloopt en dan gewoon meer gas geven om toch vooruit te komen. Dat gaat vroeg of laat problemen geven. Waarschijnlijk vroeg.

Barefan mist de technische kennis om dit zelf op te lossen. Help van buitenaf accepteert hij niet, dat hebben we met dat hele SSL debacle gezien. Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren tot het is opgelost.

Dit forum wordt qua content wat mij betreft prima beheerd, maar de techniek wordt eigenlijk gewoon niet naar om gekeken. Er is een fatsoenlijke technisch beheerder nodig. Die hoeft er geen uren per week mee bezig te zijn, maar er moet gewoon iemand zijn met technische kennis webservers en databases die dit soort problemen oplost. Of beter nog: de boel gewoon fatsoenlijk regelt zodat dit soort problemen niet ontstaan.

Mensen die maar wat roeptoeteren dragen ook niet echt bij aan de feestvreugde overigens, want ik kan me voorstellen dat het voor iemand als Barefan lastig is om te beoordelen welke opmerkingen hij ter harte moet nemen en welke hij beter gewoon stilletjes kan negeren.

Terug
Naar boven