Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kleine vraag aan de moderator.
Hoe komt het dat het laden van pagina's vaak de laatste tijd zo ontzettend langzaam gaan?
Heb de boel opgeschoond maar niets helpt
Ik er er ook al een tijd last van. Site laden gaat snel, maar de pagina's laden gaat meestal langzaam en soms extreem langzaam tot time out.
Maar ja, we doen het er maar mee.
Ja, nu valt het wel mee, circa 5 seconden voor laden pagina.
Dus vermoedelijk is de virtuele database-server ge-reset.
En dan is het maar weer wachten op de volgende opstopping, die komt er zeker.
Volgens mij is er vooral last van bij topics met veel reacties.
Is ook niet gek, dan moet hij nml meer laden en daardoor de database belasten.
Oplossing kan zijn grotere topics te sluiten en een nieuwe aan te maken om daar verder in te gaan.
Dit zie je overigens op meerdere forums, dus geen rare oplossing ofzo.
Ik denk niet dat je gelijk hebt. Ik merk nl geen verschil per topic, groot of klein.Verder is het zo dat dit probleem ineens is ontstaan van de ene dag op de ander. De traagheid verschilt ook. Je hebt wat minder slechte dagen en hele slechte.
Ben ik de enige, of klopt het dat de site soms enorme time outs heeft?
Soms druk ik op een topic en gebeurd er minutenlang Niks!
Soms moet ik we 30x klikken voor er eindelijk wat verschijnt.
Daar doe je eventjes niet zoveel aan.
Nzcforum is erg populair geworden omdat dit geen commercieel bedrijf is zoals alle andere recensie sites. Dus de infrastructuur moet nog mee gaan groeien maar dat kan alleen er donateurs opstaan. De eigenaar vd site laat zich iig niet omkopen dus het is wat trager, maar o zo veel meer privé. En dat is nou net wat belangrijk is in mijn ogen.
Dit heeft niks te maken met de stijgende populariteit van het forum (hoe is dit eigenlijk gemeten?). Het is merkwaardig te noemen dat dit probleem alleen voorkomt bij het openen van een topic. Dit suggereert dat het te maken heet met de database, en specifiek het gedeelte wat de posts opslaat. Elke database heeft onderhoud nodig, en ik vraag mij sterk af of dit ooit is gebeurt. Het is namelijk aannemelijk dat door het toevoegen en/of verwijderen van posts de fragmentatie van de tabel groeit. Dit ten nadele van de performance met locking issues tot gevolg (of ook wel timeouts omdat je verzoek niet op tijd een lock kan krijgen).
Op het internet is genoeg te vinden over hoe je tabellen moet optimaliseren en/of defragmenteren. Zoals analover al aangaf is geen commercieel bedrijf, en Barefan heeft klaarblijkelijk andere prioriteiten . Wat hem uiteraard gegund is.