Salon

Henkspermatank89

Snuffelaar
30 jul 2018
20
6
Ik heb een massage genomen 2 jaar geleden bij een beauty salon. De masseuse heeft me hierna afgetrokken. Seks was niet mogelijk overigens. Nu lees ik net dat de betreffende plek een paar maanden geleden gesloten is door de Burgemeester. De salon blijk hier geen vergunning voor te hebben. Er is overigens geen aanwijzing voor dwang of iets. Was gewoon een Nederlandse dame die er werkten als ZZPer. Echt een milf van in de 40.

Vraag is nu ben je als klant hiervan eigenlijk strafbaar? Gaat dus niet om dwang,.minderjarig of mensenhandel. Alleen geen vergunning op locatie.

Het lijkt me iets te overdreven dat je van klanten verwacht om te checken of een pand de juiste vergunningen heeft toch? Dit check ik bijvoorbeeld ook niet bij mijn kapper. Ik heb het over Nederland dus Nederlandse wetgeving.

30 aug 2025
215
233
Bij een controle vragen ze je naar je identiteit.
Paspoort of rijbewijs of ID kaart.
Ze stellen wat vragen en daarna mag je gewoon gaan.
Is mij twee keer overkomen: 1 x bij een Thaise salon in Den Haag
en 1 x bij een Chinese salon in Den Haag.
Bekend is dat in Den Haag men iets strenger is met uitvoeren van controles
omdat het er in bepaald gebied stikt van de massage salons, Thais en Chinees.
Iedereen weet wel welke buurt dat is.

Henkspermatank89

Snuffelaar
30 jul 2018
20
6
A oke. Maar je word dan niet vervolgd ofzo. Omdat de salon geen vergunning had en jij daar geweest bent?

vash123

Toogplakker
14 apr 2016
30
14
A oke. Maar je word dan niet vervolgd ofzo. Omdat de salon geen vergunning had en jij daar geweest bent?
Nee, in principe word je als klant niet vervolgd omdat je een zaak zonder vergunning bezoekt, omdat de verantwoordelijkheid voor het naleven van vergunningen bij de uitbater ligt. De uitbater kan wel zwaar gestraft worden met boetes, bedrijfssluiting en zelfs strafrechtelijke vervolging. De klant zou alleen betrokken kunnen raken als hij actief meewerkt aan de illegale activiteit, of op de hoogte is van bijvoorbeeld het ontbreken van een verplichte melding (zoals een Limosa-melding) en dit niet meldt, wat een ander soort verplichting is.

Henkspermatank89

Snuffelaar
30 jul 2018
20
6
Bij een controle vragen ze je naar je identiteit.
Paspoort of rijbewijs of ID kaart.
Ze stellen wat vragen en daarna mag je gewoon gaan.
Is mij twee keer overkomen: 1 x bij een Thaise salon in Den Haag
en 1 x bij een Chinese salon in Den Haag.
Bekend is dat in Den Haag men iets strenger is met uitvoeren van controles
omdat het er in bepaald gebied stikt van de massage salons, Thais en Chinees.
Iedereen weet wel welke buurt dat is.
Daarna ooit nog wat van gehoord? En is dat lang geleden.

Benny de Beuker

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
363
451
In de regel vragen ze een verklaring van je waarmee je de salon belast. Zodat ze die een boete 🧑‍✈️ op kunnen leggen of erger.

Als je daar niet aan mee werkt dan vragen ze je het nog eens in het bijzijn van je vrouw of vriendin 😇. De meeste bezoekers leren dan wel 🎓 na zo een ervaring meteen naar wens te verklaren.

flapdrol

Toogplakker
13 feb 2023
153
178
Echt? In het bijzijn van je vrouw of vriendin heb je toch juist een extra reden om vol te houden dat je er alleen een eerzame Thaise/Chinese massage kreeg? Lijkt me niet zo zinvol.

Balzaque99

Toogplakker
20 dec 2023
134
103
Volgens mij bedoelt Benny dat ze je bangmaken door bij je thuis aan te bellen met de vraag als een scaretactic. Zodat je de volgende keer wél het belastende bewijs geeft tijdens de controle op locatie.

Overigens denk ik dat dit ene leuk verzinsel is ;)

Terug
Naar boven