PREP

Hotboy8001

Ervaringsdeskundige
10 feb 2018
336
157
Edit moderatorteam: volledige quote verwijderd.

Ik was bij het tropisch instituut vorige week. Gaat er heel relaxed aan toe en hoewel ik ook hetero ben heb ik gezegd dat ik me wel eens vergis in een travestiet. Hebbes dus.

Dat je prep krijgt voorgeschreven krijgt je huisarts ook te weten tenzij je er op tegen bent want het kan bijwerkingen geven. Ik heb de eerste nacht moeten kokhalzen maar verder niks bijzonders meer.
Gewoon gaan halen want je gezondheid is meer waard dan je trots.
Succes.
Moet je wel afspraak maken en je beurt afwachten… kan blijkbaar even duren zag ik net.

Geile barry

Snuffelaar
6 sep 2017
15
27
Dag allemaal. Ik zou mijn (onze ) hobby graag wat veiliger willen maken. En de mogelijkheid omdat te doen is volgens mij prep.
Echter is dit alleen via de huisarts of de ggd mogelijk. En ik zou het graag wat anoniemer willen verkrijgen.
Hebben mensen hier misschien tips of dat mogelijk is.
En als het wel via de ggd moet hoe gaat dat dan met de anonimiteit?
Ook als je het moet ophalen bij de apotheek.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Je gaat naar de huisarts en zegt dat al je sexuele zonder condoom zijn en als je zegt dat je af en toe een trans zonder condoom volspuit heb je meteen een recept voor prep, iedere huisarts heeft zwijgplicht over zijn patiënten die praten niet heeft voor hun ook geen enkele zin en dat gepraat over anonimiteit, zet je patiëntendossier nooit open dan ziet niemand anders wat je doet of wat je gebruikt

king007

Ervaringsdeskundige
3 dec 2015
286
14
Zijn er wandelaars onder ons die ervaringen hebben met PrEP in België?

Neem je dit enkel bij homoseksuele contacten?

En wat is de slechtste nevenwerking?

bareboy

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
878
364
Normally in Belgium I do not use prep.But in Asia and Africa I always use it. In Belgium I don't think that there is a big problem with HIV in the working girls population at present. But in Africa 50 to 70% of the working girls have HIV.
In Thailand, Cambodia and the Philippines I also always use as 25% to 30% of the girls have HIV .
The only side effects that I noticed was a slight headache and a little diarrhea on the first day or 2.
After that no noticeable side effects.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
zwijgplicht...nu nog wel ...hoewel...
alles gaat diogitaal gekoppeld worden,dus ook je gezondheids dossier...
of denk je van niet?...haha

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Neuk je zonder condoom maar met Prep?
Of allbebei zonder.
En vind je dan het risico niet te groot?
Ik ben benieuwd.

Bareloverfrank

Toogplakker
2 jul 2021
70
70
@Jones . Ik neuk zonder rubber maar netjes met prep ben alleenstaand ouder en wil mijn kind niet opvoeden met de bijwerkingen die bij een atripla kuurtje horen. Ik ken twee mensen die dat slikken waarvan er eentje de weg totaal kwijt is.

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
Ja @Bareloverfrank dat lijkt me ook verstandig. Ik durf het niet zonder Prep. Dus ik doe het niet zo vaak zonder condoom. Heel af en toe. En ja dan kan het ook fout gaan ik weet het. Die kuur ken ik niet eerlijk gezegd. Hoop dat nooit te hoeven doen.

Ik ben ook wel benieuwd van anderen hoe ze dat doen? Dus met of zonder Prep?

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
@Jones

Prep verlaagd de kans op hiv met meer dan 75%, je kan er iedere dag een nemen of na de seks! Ik neem ze als ik een trans ga neuken en altijd daarna, binnen 72 uur na de seks de pil nemen.

Dates met dames neem ik prep niet, verder ik heb geen bijwerkingen dus wat let je? Gewoon regelen via de huisarts je schiet geen raket naar de maan

Bareloverfrank

Toogplakker
2 jul 2021
70
70
@Jones , atripla is het geneesmiddel tegen HIV en voor zover ik het begrepen heb verneukt het je hele karakter en ken er dus twee die het moeten slikken en die zijn niet prettig in de omgang.. weet niet of mij ervaringen hiermee normaal zijn maar het is wel wat ik er van meegekregen heb

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Atripla is overigens niet de eerste keuze bij behandeling van Hiv, juist vanwege de bijwerkingen.
Die kunnen inderdaad op de psyche van de persoon werken en mag daarom ook niet worden gegeven
aan psychiatrische patiënten of patiënten die al Hiv dementie beeld hebben.
Soms komt men niet uit met de eerste behandelkeuze en dan geeft men pas Atripla.
Als het wel als eerste keus is gegeven dan zou ik zeker eens nagaan waarom en of niet beter een ander
combinatie middel gegeven kan worden.

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Ik doe om de paar maanden weleens zonder condoom, ik probeer minder wisselende contacten te doen en sex te hebben. Ik woon met mijn vaste vrouw samen. Maar soms kriebels om een ander te proberen. Heb ik dan recht op de pil tegen hiv in dit geval en moet ik dit via mijn huisarts regelen? Ik zag met deze pil 2 uur vooraf neuken zonder condoom in nemen en daarna weer en de volgende dag. Ik doe alleen hetero met vrouw en alleen vaginal. Maar kan ik dit eisen voor mijn kleine risico?

Ik zag dit op Youtube voorbij komen. Deze pil voorkomt dat je hiv krijgt met iemand waar je de status niet kent zoals bij mij om de paar maanden het geval is.

PrEP heet de pil

Laatst bewerkt:

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Via huisdokter zal je deze niet verkrijgen, toch niet in België.
In Antwerpen bijvoorbeeld wel, via tropisch instituut voor geneeskunde.
Afspraak maken bij de juiste dienst, langsgaan voor bloedafname. Indien bloedwaardes ok, opnieuw langsgaan en kijken of je in aanmerking komt voor PREP. Best is open kaart spelen en zeggen dat je veel risico contacten hebt.
Maar ze keuren dit niet voor iedereen goed.
En idd 2 pillen vooraf slikken en dan nog tot 2 dagen na sexueel contact telkens 1 pil op exact hetzelfde tijdstip.
Zijn zware pillen, dus kan wel zijn dat je bijwerkingen hebt.
Nadien krijg je goedkeuring van mutualiteit om ze te halen bij apotheek. Dus opgepast als je vrouw hebt, je krijgt mail of post met goedkeuring.
Potjes blijven na opening max twee maanden goed. Dus hangt er van af hoeveel je gaat rond neuken.
Bij de tweede ronde pillen halen zullen ze opnieuw je bloed testen, dan vooral de waardes van jouw nieren. Pillen kunnen wel een invloed hebben op de werking van jouw nieren.
Of je boekt een reisje naar Thailand en koopt ze daar langs de straat. Via de officiële kanalen in Thaïland moet je ook eerst bloedtest laten afnemen vooraleer je PREP kan krijgen.
Hoe het in Nederland werkt, geen idee!

Mr. Parker

Toogplakker
26 sep 2015
56
20
Dank je voor de snelle uitleg en goede duidelijke uitleg. Ik woon in Nederland. Ik mag dit ook in België halen of is dit niet voor mij bedoeld. Ik kom vaak in Antwerpen.

Is PrEP gratis of moet je daar nog voor betalen?

Laatst bewerkt:

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
Betalend. Geen idee hoe de zorgverzekering in Nederland werkt.
Misschien hebben jullie makkelijker systeem.

Terug
Naar boven