Oneens met de Forumregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Opmerkingen die niets toevoegen mogen gewoon verwijderd worden en daar barst het helaas van. Alleen al om de informatie waarde en de leesbaarheid van een forum te verhogen.
Ik vind tussenliggende berichten verwijderen niet altijd de leesbaarheid van het forum verhogen.
Al een paar keer gezien dat een heel topic uit z'n verband gerukt wordt omdat er berichten gewist zijn.
Soms blijven de antwoorden en/of reacties op de gewiste berichten staan en dan slaan die plots nergens meer op.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
En wij als moderators kijken vooral naar wat er gerapporteerd wordt! Dus tja... Dan moet je ook niet zeuren als er de ene keer wel en de andere keer niet gegrepen wordt..

Zoals ik al zei.. vergelijk het met een mobiele flitspaal.. soms krijg je een boete als je te hard rijdt. Soms niet. En nee je kan niet in beroep met het argument "Ja maar vorige week kreeg ik geen boete" of whatever.

De regels zijn bekend en die handhaven we. En ja dat betekend dat (net als in het echte leven) er altijd een "pakkans" bestaat als je iets doet dat niet deugt. Is die 100%? Nee. Is die feilloos? Ook niet maar zie hierboven als we iets te fanatiek wissen corrigeren we dat ook!

Ik vind tussenliggende berichten verwijderen niet altijd de leesbaarheid van het forum verhogen.
Al een paar keer gezien dat een heel topic uit z'n verband gerukt wordt omdat er berichten gewist zijn.
Soms blijven de antwoorden en/of reacties op de gewiste berichten staan en dan slaan die plots nergens meer op.
Dit is inderdaad soms lastig met opschonen. Daarom vind ik quote ook zo handig. Dan kan bv de vraag weg en laat je het bericht (vraag+antwoord) staan. Zoals aangegeven, als iemand denkt dat we in een topic iets te fanatiek hebben gewist... stuur een PM (met link!). Zo simpel is het.
Dit is ook een reden dat ik zo min mogelijk ingrijp op oudere berichten.. maar er zijn echt dames met 20+ paginas en nagenoeg geen ervaringen en vooral geneuzel. En de mensen die in dit topic klagen zie je vaak terug in die topics...

Dit forum heeft het een poosje moeten doen zonder moderatie.. nou dat was een succes zullen we maar zeggen. Dus tja helaas is moderatie hier nodig...

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Dit forum heeft het een poosje moeten doen zonder moderatie.. nou dat was een succes zullen we maar zeggen. Dus tja helaas is moderatie hier nodig...
Mee eens, dat was inderdaad geen succes en ook dàt werd gemeld door leden (ik ook!) maar
ook daar werd niet op gereageerd.
Dat er nu moderatie is is prima, dat is ook nodig maar je kan de boel ook dood modereren.
Een tussenweg is ook wel iets hoor.
En je kan zeggen als het eten in een restaurant niet bevalt, dan ergens anders heengaan.
Je kan als restaurant ook iets met de kritiek doen, anders overleef je niet lang.
Maar dat zal wel weer niet begrepen worden dus ik zal me nu van kritiek onthouden, wordt alleen
maar verkeerd begrepen en toch niks mee gedaan ook.
Dus moderator, van mijn gezeik ben je af, blij nu? Vast wel ja.
Dit forum is inmiddels geen forum meer, op een echt forum luistert men naar kritiek.
Niet alleen maar een ban of strafpunt geven, wat een armoede.

Walker2

Ervaringsdeskundige
26 aug 2022
367
280
Een (tijdelijke) ban roept emoties van boosheid op bij de gebande gebruiker. Iets waar niemand op zit te wachten. We zien dat nu duidelijk bij Cerato die hier al jaren hele nuttige informatie deelt.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Klopt! Op girlsreview zijn ook veel leden geband en daar maken ze geen vrienden mee. Meldingen naar Autoriteit Persoonsgegevens als gevolg. Als je als forum maar genoeg vijanden krijgt graaf je op een gegeven moment je eigen graf.
Zie hookers.nl

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
Een (tijdelijke) ban roept emoties van boosheid op bij de gebande gebruiker. Iets waar niemand op zit te wachten. We zien dat nu duidelijk bij Cerato die hier al jaren hele nuttige informatie deelt.

Alles heeft nuance.. interpetatie.. onderliggende bedoelingen...

Zo zou je uit dit bericht kunnen lezen dat Cerato zomaar alles moet mogen "omdat hij zoveel nuttige informatie aanlevert"..
Zo zou je uit voorgaande regel kunnen opmaken dat ik vind dat Cerato een toontje lager moet zingen..

is beide alleen niet waar en het bewust zijn dat iedereen het net wat anders leest en opvangt.. en de mogelijkheid hebben dit op een beschaafde manier tot uiting te brengen, zolang dat gebeurt is alles prima naar mijn mening.

Moderator geeft eerder aan dat Cerato eerder een ban heeft gehad. Ik heb de exacte reden hiervan nooit vernomen, dat is speculeren van mijn kant uit. Maar dat heeft denk ik te maken met dat Cerato vrij uitgesproken en herhaaldelijk zijn mening verteld. Heb ik persoonlijk geen moeite mee, hij doet het namelijk (naar mijn mening) op een nette manier. Geen schelden en grotendeels vanuit zijn mening...
Misschien moeten sommige discussies sneller voortgaan in een apart topic oid. maar dat lijkt me allemaal geen reden tot ban?.. nouja afijn dat terzijde..

Wat ik ook nog wel even wilde meegeven en dat heb ik bij meerdere bedrijven om mij heen en voorgaande werkgevers ook gezien.. Voelt een beetje aan alsof Moderator een beleid aan het opstellen is waarbij het kiezen of delen is. Ben ik deels voor, duidelijkheid heeft een meerwaarde ook al zijn de regels dan niet wat je wilt weet je wel waar je aan toe bent.
Dit is tegelijk gevaarlijk, als je niet openstaat voor verbetering houd het vanzelf op. Dat wil niet zeggen dat elk verzoek tot verandering ook ingewilligd moet worden, maar ik krijg nu niet het idee dat er wordt meegedacht met waar deze "community" voordeel aan doet voor nu en ook toekomstig bestaan.. ik zie voornamelijk hoe het voor de Moderator makkelijker gemaakt moet worden en hoe de leden het verder eigenlijk zelf moeten oplossen..
Ik snap dat het misschien wel (grotendeels) vrijwillig gedaan wordt in vrije tijd, dat weet ik niet.. maar dan had de Moderator er niet aan moeten beginnen of moet hij/zij hulp inschakelen van meerdere mods.. Want als je het overlaat aan het geluk of iets gemod word ja of nee gaat dit met regelmaat fout.

Even ander voorbeeld.. dit was nog ten tijde van Barefan toen hij de leiding had.. maar er was ooit gemeld dat reclame waar geld voor betaald moet worden niet was toegestaan. Later kwam de mogelijkheid een onderhandeling te starten met Barefan en vervolgens zou het dan wel mogen.. nu weet ik niet of dit nog van toepassing is en zo ja weet ik niet wie wel of niet zo'n deal heeft.. maar in het oog van "eerlijke moderatie".. wel even de vraag.
Ik zie met regelmaat van lid Lekker Ding een post voorbij komen waarbij hij een GB met een dame van hem promoot. Ik heb begrepen dat deze dates niet kosteloos zijn. Lijkt mij onder die regeling te vallen... het boeit me eigenlijk geen reet want ik doe niet aan GB's.. maar als dit inderdaad niet binnen de regels valt vind ik het heel erg opvallend dat dit nog steeds wordt toegestaan omdat het vrij opvallend en al heel vaak voorbij komt..

zomaar een voorbeeld om het eerlijk te houden, van mij mag Lekker Ding die dame promoten wat hij wil overigens.......

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ik ben al jarenlang lid en daarmee pretendeer ik niet de wijsheid in pacht te hebben, integendeel.
Ik erger me soms aan andere berichten en anderen aan mij, zo gaat dat op een forum en daar was nooit een probleem mee.
Nu wordt elke kritiek die je geeft door moderator (= beheerder) persoonlijk genomen, dat vind ik kwalijke zaak.
Ik ben niet beter dan een ander maar geef wel mijn mening.
Dat is nooit onbeschoft of onbehoorlijk maar volgens moderator wel.
Richard verwoord het hierboven goed, alles heeft nuance, maar juist dàt is nu weg.
En ja, een bericht mag wel, een ander niet, dat geeft ook scheve gezichten.
Dan moet je misschien meerdere moderators nemen, lijkt me ook beter met zo`n groot forum.
Dan heb je als moderator ook nog een eigen leven.
Nou, dit geschreven hebbende, ik lees voortaan nog maar, moderator blij, sommige leden ook en wie weet veranderd
het hier ooit ten goede.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
check bv dit topic
https://www.nzcforum.com/threads/minie-vh-andrea-mimi-amy-wommelgem.11005/
Hier kan makkelijk de helft weg... prijsdiscussies, dubbele berichten, slow chat etc etc

per saldo tig berichten en hoeveel daarvan zijn daad werkelijk RECENSIES?

De volgende berichten zou ik dus wissen
4,5,7,8,19,22,27,28,30,34,35,37,39,44,45,47,50,56,57
61 (voorbeeld waarom quoten WEL handig is)

En dit zijn pas de eerste paginas...
Even ander voorbeeld.. dit was nog ten tijde van Barefan toen hij de leiding had.. maar er was ooit gemeld dat reclame waar geld voor betaald moet worden niet was toegestaan. Later kwam de mogelijkheid een onderhandeling te starten met Barefan en vervolgens zou het dan wel mogen.. nu weet ik niet of dit nog van toepassing is en zo ja weet ik niet wie wel of niet zo'n deal heeft.. maar in het oog van "eerlijke moderatie".. wel even de vraag.
Ik zie met regelmaat van lid Lekker Ding een post voorbij komen waarbij hij een GB met een dame van hem promoot. Ik heb begrepen dat deze dates niet kosteloos zijn. Lijkt mij onder die regeling te vallen... het boeit me eigenlijk geen reet want ik doe niet aan GB's.. maar als dit inderdaad niet binnen de regels valt vind ik het heel erg opvallend dat dit nog steeds wordt toegestaan omdat het vrij opvallend en al heel vaak voorbij komt..

zomaar een voorbeeld om het eerlijk te houden, van mij mag Lekker Ding die dame promoten wat hij wil overigens.......
Dit mag niet. Dan moet @lekker ding dus een deal maken met @Beheer en anders zouden er dus sancties op moeten staan (zie regels).
Echter als een GB wordt aangeboden en wij horen het niet... tja dan kunnen we ook niet ingrijpen? Bij deze is @Beheer wel getagged en dus op de hoogte!

Wat ik ook nog wel even wilde meegeven en dat heb ik bij meerdere bedrijven om mij heen en voorgaande werkgevers ook gezien.. Voelt een beetje aan alsof Moderator een beleid aan het opstellen is waarbij het kiezen of delen is. Ben ik deels voor, duidelijkheid heeft een meerwaarde ook al zijn de regels dan niet wat je wilt weet je wel waar je aan toe bent.
Dit is tegelijk gevaarlijk, als je niet openstaat voor verbetering houd het vanzelf op. Dat wil niet zeggen dat elk verzoek tot verandering ook ingewilligd moet worden, maar ik krijg nu niet het idee dat er wordt meegedacht met waar deze "community" voordeel aan doet voor nu en ook toekomstig bestaan.. ik zie voornamelijk hoe het voor de Moderator makkelijker gemaakt moet worden en hoe de leden het verder eigenlijk zelf moeten oplossen..
Concrete verbeterpunten worden echt wel serieus genomen. Maar de meeste hier klagen vooral en doen NUL concrete voorstellen hoe/wat? Ja er komen beschuldigingen van vriendjespolitiek en willekeur. Dit is al inhoudelijk weerlegt. Dit kan misschien zo lijken maar is zeker niet iets dat bewust gebeurd.
Het huidige @Moderator @Beheer neigt niet naar een "CWP" achtige moderatie. Dan had volgens mij iedereen in dit topic al een perm-ban gehad :ROFLMAO:

Onder een concreet verbeterpunt versta ik overigens
"Regel 1 is dit en zou dit zus en zo kunnen worden aangepast naar omdat xxx"
dan ben je concreet met een inhoudelijke onderbouwing.

Roepen "ja mijn bericht is weg en die van pietje niet boehoehoe" is puur gezanik als je het tig x herhaald en het advies (rapporteer die post anders even) negeert.

Moderator geeft eerder aan dat Cerato eerder een ban heeft gehad. Ik heb de exacte reden hiervan nooit vernomen, dat is speculeren van mijn kant uit. Maar dat heeft denk ik te maken met dat Cerato vrij uitgesproken en herhaaldelijk zijn mening verteld. Heb ik persoonlijk geen moeite mee, hij doet het namelijk (naar mijn mening) op een nette manier. Geen schelden en grotendeels vanuit zijn mening...
Misschien moeten sommige discussies sneller voortgaan in een apart topic oid. maar dat lijkt me allemaal geen reden tot ban?.. nouja afijn dat terzijde..
Er zitten meerdere mensen achter het @Moderator account. En dit wijzigt ook. Vandaar dan niet altijd elke mod weet hoe/wat qua ban.
Het kan een idee zijn dat @Beheer een topic heeft waarin hij bans toelicht. Maar dat is aan de grote baas :)
Dat zou dan wel vanaf heden zijn en niet met terugwerkende kracht..

Sneller splitsen van topics? Eens! Bij VV Duisburg is er bv opgeschoond. Veel slowchat vooral weggehaald. Allemala kritiek ja en blabla. Toen ook gezegd "Joh begin dan een geouwehoer topic over VV maar hou het buiten het recensie topic?".... dat geouwehoer topic is er nu nog niet...

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Ik ben niet beter dan een ander maar geef wel mijn mening.
Dat is nooit onbeschoft of onbehoorlijk maar volgens moderator wel.

En ja, een bericht mag wel, een ander niet, dat geeft ook scheve gezichten.
Dan moet je misschien meerdere moderators nemen, lijkt me ook beter met zo`n groot forum.
Dan heb je als moderator ook nog een eigen leven.
En hier doe je het dus weer. Je bent gewoon weer de boel aan het verzinnen en verdraaien? Hoe/wat/waar is er in dit topic gezegd dat jij onbeschoft bent en/of onbehoorlijk? Je mening mag je hebben. En @Beheer @Moderator mag hier van afwijken. Get over it! Dat is alles.

En "ene bericht mag wel en andere niet" is weer je mantra herhalen terwijl er al tig x is gezegd rapporteer dat andere bericht dan. Er is geen hetze bezig tegen wie dan ook. Berichten sneuvelen om de leesbaarheid te verbeteren. En ja jij plaats vaak berichten die je mening geven maar niets toevoegen aan een topic (geen recensie, geen info over de dame, geen vraag... ) dus het kan zijn dat er van jou berichten worden gewist net zoals dit geldt voor andere leden.

En zoals aangegeven er zijn meerdere moderatoren ;)

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Bans vind ik heel vaak een teken van onmacht. Girlsreview werd hier genoemd als voorbeeld. Daar heeft die admin zelfs een topic geopend wie en waarom gebanned zijn en ook als het weer afgelopen is. Inderdaad werkt tegen zich. Ik was afgelopen jaar voor het eerst bij Isabel en ze vroeg me ook of ik daar schreef want ze vond dat een verschrikkelijk iets. Ze hadden haar adres daar neergepleurd. Opmerking over gemaakt en die dat deed kreeg gelijk een ban.
Nogmaals ruzie maken hoort bij hoerenlopers. Ik krijg bv enorme jeuk over dat gezeur van een aantal ramen op de wallen meer dan tien jaar geleden. Want dan wordt het illegaal of zoiets. Bewijzen? Die krijg je nooit. Daar kan je woorden over hebben. Moet kunnen.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Inhoudelijke discussies mogen? Mits in het juiste topic (in je voorbeeld dus niet in een recensie topic) en zolang het maar gebeurd zonder vloeken,, schelden etc... Dat je in jouw voorbeeld geen bewijzen hebt tja. Logisch...
Maar mensen hier die HIV ontkennen... kom op zeg. Dat is gewoon trollen?

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
En in dit topic wis ik niet, waarschuw ik niet. Maar leden die HIER schrijven en ELDERS denk dat ze regels niet voor hun gelden? Wat denk jezelf...
Jackpot! Want je bent wel lekker bezig met reacties verwijderen die lang geleden waren gerapporteerd, en toen mocht blijven. Maar omdat je het zo persoonlijk neemt ga je zelfs opzoek naar recaties die je niet bevalt, en deze verwijderen met een flauwe opmerking r bij ook nog. Je bent alles behalve de juiste persoon om hier moderator te zijn. Puur omdat je het zo persoonlijkt neemt wat hier wordt geschreven. En dit laat je duidelijk zien door reacties te verwijderen links en rechts omdat je wraak wil nemen. Goed bezig jongen :)

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Jouw manier van schrijven komt (bij mij) altijd zeer aanvallend over, alsof je door een wesp bent gestoken.
Probeer toch eens wat vriendelijker en genuanceerder over te komen, daar bereik je zoveel meer mee.
Wees blij dat er mensen zijn die hier willen modereren, zo'n leuke job is dat volgens mij niet.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Wraak? Dat is echt onzin. Bij een melding kijk ik er naar en of het klopt qua regels. En ja die pas ik soms iets steviger toe dan andere moderators. Maar wraak? 9/10 kijk ik niet eens naar wie iets heeft gepost (gaat tenslotte om de inhoud).
Welk topic refereer je aan?
En ja jij hebt een waarschuwing gehad omdat je naar een ander lid nogal lullig deed. Persoonlijke aanval.

Het kinderachtige gedrag van een paar leden tegen elkaar. Als jullie je niet als kleuters gedragen hoeft een moderator zich ook niet als kleuterjuf te gedragen :cool: :ROFLMAO:

En voor ik hier mod was heb je een ban gehad omdat je continue overal topics liep te vervuilen.

Wat ik eerder schreef. De grootste klagers hier zijn de mensen die al eens een ban aan de broek hebben gehad en waarschuwingen hebben omdat ze nog steeds denken dat de regels niet voor hun gelden....

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Een ban van 1 maand omdat jullie je zaken niet op orde had. Tja, dan liep het uit de hand inderdaad. 2 waarschuwingen, klopt. Vind ik dat nou vervelend? Valt reuze mee hoor. Alleen, wat wel tegenvalt is hoe je omgaat met kritiek. Die wil je gewoon niet hebben. En je reactie daarop is gewoon "take it or leave it."

Maar laat het duidelijk zijn, je zitten te zoeken naar reacties die niet eens gerapporteerd zijn, puur zo dat je kan laten zien dat je ontevreden bent.

Maar goed, uiteindelijk zijn jullie, de mensen achter de schermen, de verliezers. Want ik, net als meerdere leden hier die vaak recensies ging plaatsen, zijn nu niet meer actief. 👍

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Wat is dit nu? Er wordt gepraat door een moderator over pakkans. Serieus pakkans? Flitspaal? Waar waren de moderators afgelopen zomer?

Wat je creëert is dat handicap, cerato, ik, lekker ding ook, Amazing etc etc kortom de oude getrouwe bij niks meer posten, wil je dat soms?

Je praat zelf over slow charts dat krijg je als er niks nieuws komt, ik weet zeker dat het groepje wat ik noem hierboven zo 50 nieuwe dames kunnen melden maar het gebeurt niet moderator. Raar hè?

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Iedereen is dan verliezer!!
daarom vriendelijker met elkaar omgaan.
Zonder dit forum is alleen girlsreview er nog, en neem van mij aan daar gaan velen van hier liever niet schrijven door al die moraal ridders die daar zitten.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Want ik, net als meerdere leden hier die vaak recensies ging plaatsen, zijn nu niet meer actief. 👍

Wat je creëert is dat handicap, cerato, ik, lekker ding ook, Amazing etc etc kortom de oude getrouwe bij niks meer posten, wil je dat soms?

Dit soort taal bereik je echt nix mee. Continue dreigen met opstappen... ga dan ook? Nogmaals je bereikt echt niets met loze dreigementen.

En hou je binnen dit topic eens bezig met de inhoud.
Welk topic is er te veel gewist? en waarom? Geef eens concreet voorbeelden ipv alleen maar stoere taal te schrijven?

Wat is dit nu? Er wordt gepraat door een moderator over pakkans. Serieus pakkans? Flitspaal? Waar waren de moderators afgelopen zomer?
Er zijn regels. Daar houd iemand zich aan of niet. En als iemand zich er niet aanhoudt en een moderator ziet dit dan kan deze ingrijpen. Simpel zat. Ga geen spijkers op laag water zoeken. En dat er afgelopen zomer door omstandigheden geen moderatie was doet niets af aan het feit dat er nu wel moderatie is.

Je praat zelf over slow charts dat krijg je als er niks nieuws komt, ik weet zeker dat het groepje wat ik noem hierboven zo 50 nieuwe dames kunnen melden maar het gebeurt niet moderator. Raar hè?
Er is toch een chat functie? Je kan toch een algemeen topic openen? Gaat erom dat er in een recensie topic het om de inhoud moet gaan en daar is slow-chat niet gewenst nee.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
je plaatst mijn berichten al niet die je goed moet keuren zegt mij genoeg, wie heeft het over opstappen? Ik niet nogmaals ik ben niet de enigste die goed moet lezen

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Beste moderator,

Een aantal actieve gebruikers van het forum is ontmoedigd geraakt door recente ontwikkelingen.
Dat is geen verwijt aan jou. Ik ga er van uit dat je de beste bedoelingen hebt.

Zover ik kan beoordelen begint het te wringen met de richting die de beheerder heeft aangegeven
toen hij jou vroeg de moderatie op je te nemen.
Ik ga daarbij uit van de informatie die jij aan dat stel lastpakken hebt verstrekt.
Jammer genoeg is er geen contact mogelijk met de beheerder. Dat is zijn keuze.

Het aantal recensies is fors gedaald. Een aantal gewaardeerde posters is minder of helemaal niet actief meer.
Dat baart een aantal van die lastpakken zorgen. De benadering wanneer het je niet bevalt vertrek je toch helpt niet echt mee om het tij te keren.

De ingeslagen weg loopt dood. Dat is mijn mening gebaseerd op recente ontwikkelingen.
Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. Ben benieuwd naar de motivering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven