Naar de politie

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anonymous

Guest
Ik dank iedereen voor de steunbetuigingen.

Ik zelf ben ten einde raad.

AlexJones

Toogplakker
12 apr 2015
197
5
Niks ingewikkelds hoor.
Helaas ben je voor de letter van de wet een verdachte in deze zaak, ondanks dat de politie je waarschijnlijk wilt horen ivm vervolging van haar pooier/loverboy.

1 Ding wat je heel goed moet onthouden!!

Je zit daar als verdachte, dus alles wat je vertelt kan je in een vervelende situatie brengen. Zeg dus in het begin van het gesprek heel duidelijk dat jezelf beroept op je zwijgrecht zolang je daar als verdachte zit. Doe ze het voorstel om vragen te beantwoorden als ze je status in getuige willen veranderen (dit wil je op papier). Hou hier aan vast en zeg verder niks. Hou dit standpunt vol!
Als ze jou als getuige willen horen, wat waarschijnlijk sowieso al de bedoeling was maar de wet merkt je nou eenmaal aan als verdachte, dan zal de agent in je voorstel meegaan. Dit werkt alleen als je blijft zeggen dat je niets te antwoorden dat je niets wilt zeggen zolang je verdachte bent.
Waarschijnlijk zullen ze na een tijdje zeggen dat ze dit aan de officier van justitie gaan voorstellen, maar daar hoef je niet op te wachten, zeg in dat geval dat je geen tijd meer hebt en dat je dat in een vevolggesprek kunnen bespreken.
Je kunt uiteraard een advocaat meenemen, dit zal je standpunt verstevigen. Ze zullen wel vreemd opkijken want dat gebeurt niet vaak.
Als je deze tips opvolgt dan zal het met een sisser aflopen. Laat je niet verleiden om toch dingen te verklaren, die lui zijn daar voor opgeleid.
Als laatste, laat wel heel duidelijk merken dat je ze wilt helpen met het onderzoek, maar in de rol van getuige. Niet tegenwerken of rare houding aannemen. Je wilt jezelf gewoon niet belasten door uitspraken te doen. Als getuige kun je vertellen wat je wilt (er vanuitgaande dat je niet wist dat ze minderjarig was uiteraard).

A

Anonymous

Guest
Ik ben ondertussen op verhoor geweest, pas te laat een advocaat gevonden.

Ik heb naar eerlijkheid gezegd van niets te weten.

Ze zijn vrij algemeen gebleven, over hoe een afspraak in zijn werk gaat, waar er dan meestal afgesproken wordt enz.

Ik was zo opgefokt dat ik niet eens deftig kon nadenken.

Na afloop hebben ze gezegd dat ze niet verwachten dat er een vervolg op komt.

*zucht*

Vanavond naar een advocaat.

A

Anonymous

Guest
Het zou gaan om een DVP die adverteerde in september vorig jaar.

Ik heb een paar foto's gezien, maar die kwamen me niet bekend voor.

Meer weet 'k in sé niet.

AlexJones

Toogplakker
12 apr 2015
197
5
Als er aan het eind van het gesprek is gezegd dat er waarschijnlijk geen vervolggesprek komt dan is het bezoeken van een advocaat zonde van je geld. Dit kun je altijd nog doen als je alsnog voor een vervolggesprek wordt opgeroepen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon 'nee' zeggen als ze vragen of je op buro wilt verschijnen. Heb ik ook een keer gedaan, krijg je hele leuke reacties want dat zijn ze niet echt gewend. Ik zei, u vraagt toch of ik wil komen, dan mag ik toch met 'nee' antwoorden? :D

A

Anonymous

Guest
Waarschijnlijk... Maar de schrik zit er erg in... Daarmee

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Zal ook wel meespelen of je al gekend bent voor andere feiten en vooral hoe oud dat meisje was. Als ze bv 17,5 was kan men je moeilijk betichten van kwade wil. Als ze 15 was daarentegen (bij wijze van spreken) zou men al kunnen denken dat je er echt op zoek naar was.

A

Anonymous

Guest
Wel, het wordt alleen maar raarder.

Juist bezoek gehad van de politie, naar aanleiding van een paar neerslachtige posts op een of ander forum.

Hier of een ander? :-/

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
dolendmaarervaren zei:
Wel, het wordt alleen maar raarder.

Juist bezoek gehad van de politie, naar aanleiding van een paar neerslachtige posts op een of ander forum.

Hier of een ander? :-/

Ik mag toch aannemen dat je weet waar je allemaal berichten post. Begint een beetje ongeloofwaardig / aandacht zoeken topic te worden..

A

Anonymous

Guest
Hier en op een andere plek, een juridisch forum. Ik vermoed via daar

mnmcer

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
277
15
dolendmaarervaren zei:
Wel, het zou ergens vorig jaar zijn gebeurd, een DVP die op een aantal sites adverteerde en die na controle minderjarig bleek te zijn.

Ik heb jammer genoeg geen idee wie het is. In alle eerlijkheid, ik heb vorig jaar met 1, max. 2 DVP's afgesproken. De enige die ik me voor de geest kan halen is een mooie donkere dame vann vooraan de 30, waar ik al eerder mee had afgesproken.

De andere.. staat le wazig voor, maar die zag er ook haar leeftijd uit.

Ik spreek doorgaans niet af met meisjes onder de 20.

Raar, als je zoiets meemaakt en je hebt slechts met 1, max 2 dvp's (zelfs dat weet je niet meer exact ?) afgesproken in 1 jaar tijd, dan zou het bij mij veeeel minder wazig zijn. En als je recht in je schoenen staat, waarom zo paniekerig reageren?

Dit is misschien een te scherpe reactie van mij maar bijv als er hier op 't forum sommigen komen 'janken' dat ze een soa hebben opgelopen en dan hier maar vragen wat ze moeten doen... Dat zijn nu eenmaal de risico's van nzc, if you can't stand the head, stay out of the kitchen.

A

Anonymous

Guest
mnmcer zei:
Raar, als je zoiets meemaakt en je hebt slechts met 1, max 2 dvp's (zelfs dat weet je niet meer exact ?) afgesproken in 1 jaar tijd, dan zou het bij mij veeeel minder wazig zijn. En als je recht in je schoenen staat, waarom zo paniekerig reageren?

Dit is misschien een te scherpe reactie van mij maar bijv als er hier op 't forum sommigen komen 'janken' dat ze een soa hebben opgelopen en dan hier maar vragen wat ze moeten doen... Dat zijn nu eenmaal de risico's van nzc, if you can't stand the head, stay out of the kitchen.

De reden van de paniek lijkt me duidelijk: ik zit met grote schrik dat wat ik ook zeg mijn leven zo goed als voorbij is. Sinds Dutroux wordt er uitermate overdreven gereageerd op elke vaststelling waar minderjarigen zijn bij betrokken. Volgens wat ik op een juridisch forum te horen kreeg maakt het zelfs niet dat ik niet wist dat ze minderjarig was, en ook een "vermoeden tot bezoek" zou voldoende zijn... U begrijpt...

Ik sta recht in mijn schoenen, ik ga niet op zoek naar minderjarige DVP's, integendeel zelfs, ik zoek het liefst naar Afrikaanse 20+ of 30+, een type waar de DVP in kwestie niet aan voldoet.

Dit gezegd zijnde, ik noteer als een halve zot al mijn afspraken in mijn agenda, inclusief die met dames. In de periode waar ik over verhoord ben staat er niets van in.

Ik kan me voorstellen in die periode contact te hebben gezocht me DVP's, mogelijks was de dame in kwestie er 1 van, maar daar stopt het bij.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ik vind het nogal ver gaan dat justitie op basis van een juridisch forum, waar je waarschijnlijk ook onder een nickname post, jou terug zou roepen voor verhoor, dan moeten ze op basis van jou IP adres je kunnen koppelen aan jou prive adres, dat gaat niet zomaar, daar zullen ze de beheerder van dat forum om moeten verzoeken met minstens een bevel van een officier van justitie
Even als hier op het forum, al zou er iemand van justitie meelezen, wat ik zeker geloof zal eerst een verzoek aan Barefan moeten worden gedaan om een stukje van je indentiteit boven water te halen. Dat soort verzoeken worden niet door een politie man uit de mouw geschut.

Aangezien je hier al vanaf diverse ip adressen post, gaat zoiets wel even duren, dus ik ben heel benieuwd naar de werkwijze van een juridisch forum, die zich zeker naar de letter van de wet zal willen gedragen....

Hoe meer ik de reacties lees hoe meer ik het een broodje aap verhaal vind worden, kan mij niet voorstellen dat het OM in Belgie anders te werk zou gaan dan in NL.

En als ik je nickname dolendmaarervaren door google haal, komt er best wel wat te voorschijn.... Schiet mij maar lek...

A

Anonymous

Guest
Ja, blog posts een paar dingen van suicidegirls.com. Niets illegaals aan me dunkt. De blog bestaat ondertussen al niet meer, maar ook daar stond niets speciaals op.

Ik ben niet terug op verhoor moeten gaan. Er stonden 2 agenten aan mijn deur die kwamen informeren hoe het mij ging. Er was hen ten ore gekomen dat ik een aantal neerslachtige posts had geplaatst op diverse fora. Ze kwamen kijken wat ze nog voor mij zouden kunnen betekenen.

Nu heb ik op 2 fora posts geplaatst. Hier en op een juridisch forum, op het juridisch heb ik een paar neerslachtige posts geplaatst.

Ik hoop dat je dan toch een beetje mijn onrust kunt begrijpen.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Als je het zo uitlegt begrijp ik het tweede " verhoor / bezoek "

zen120

Toogplakker
16 apr 2015
248
5
dolendmaarervaren zei:
Ja, blog posts een paar dingen van suicidegirls.com. Niets illegaals aan me dunkt. De blog bestaat ondertussen al niet meer, maar ook daar stond niets speciaals op.

Ik ben niet terug op verhoor moeten gaan. Er stonden 2 agenten aan mijn deur die kwamen informeren hoe het mij ging. Er was hen ten ore gekomen dat ik een aantal neerslachtige posts had geplaatst op diverse fora. Ze kwamen kijken wat ze nog voor mij zouden kunnen betekenen.

Nu heb ik op 2 fora posts geplaatst. Hier en op een juridisch forum, op het juridisch heb ik een paar neerslachtige posts geplaatst.

Ik hoop dat je dan toch een beetje mijn onrust kunt begrijpen.

Dat klinkt heel anders dan hoe het in Nederland er aan toe gaat. Als een soort medeleven, zorgen etc.

In Nederland zie je dat echt niet. Dat ze naar je vragen hoe het met je gaat.

A

Anonymous

Guest
Ik vermoed dat de toon wel zal veranderen als ze effectief willen gaan beschuldigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven