HIV risico's

nestorix

Toogplakker
7 apr 2015
201
7
het gaat ook niet zozeer om de mensen die via de arts het middel nemen,want die laten zich wel controleren,..
nee het gaat om de groep die het middel te pas en onpas nemen, via internet halen of via weet ik veel andere wegen.
om prep te nemen, dien je schoon te zijn. dus nu een test en over 3 maanden weer, en dan pas beginnen.( en niet tussentijds ff neuken of pijpen zonder)
als je al hiv hebt en zomaar prep gebruikt zonder arts, heeft het totaal geen zin, erger nog het kan resisten worden tegen prep.
en daar maakt bobbeltje zich terrecht zorgen om.

chico123

Ervaringsdeskundige
20 dec 2015
292
117
Het is zeer onverstandig om zonder je eerst deftig te laten testen op hiv prep beginnen te slikken!
Ga aub alles via de huisarts of andere instantie halen voor je eigen gezondheid.

Exbo

Snuffelaar
10 apr 2018
18
1
@chico123 in Nederland gaat het via een arts. Het is niet bij de Kruidvat te koop ofzo, als je dat denkt.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Ik ben het in principe eens met iedereen die het niet met mij eens is maar ik doelde zoals sommigen ook opmerken op de mogelijkheid van "buiten de huisarts om" prep gebruikers.
Die zullen er ongetwijfeld zijn en komen en die groep zal voor onze liefhebberij een risico kunnen vormen.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Ga ervan uit dat een arts zeer terughoudend zal zijn om PrEP voor te schrijven aan een heteroseksuele prostituant, oftewel aan mannen die seks hebben met prostituees. Vaginale dan wel anale dan wel orale seks.

Waarom?
Omdat deze groep geen groot risico loopt op hiv. In Nederland komt hiv niet veel voor onder de algemene bevolking (ook in België niet). De hiv-prevalentie onder sekswerkers is bijzonder laag. Aangezien de meeste sekswerkers zich met regelmaat laten testen, zal er bij een positieve hiv-uitslag meteen actie ondernomen worden; behandeling. en een goede behandeling zorgt voor U=U - undetectable (virus) = untransmittable (virus).
Of de vrouw stopt met werken.

Voor wie is PrEP wel?
*Je man bent en seks hebt met mannen
*Jij of iemand met wie je seks hebt uit een land komt waar hiv vaak voorkomt. Dit is vooral in Azië, Afrika, delen van Zuid en Midden-Amerika, Oost-Europa en Rusland (sekswerkers uit deze gebieden werkend in Nederland hebben ook zelden hiv)
* Seks je werk is en je seks hebt met mannen die (ook) seks hebben met mannen (oftewel met name mannelijke sekswerkers)
*Je hebt een partner met hiv.

Koop nooit medicatie via internet, welke medicatie dan ook.
Je weet niet wat je koopt, je weet niet of het het juiste medicijn is, je weet niet of jouw lichaam het medicijn aankan.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Goed artikel over prep.
Kopen op internet is zeker geen optie.
Wat me wel verbaasd is dat mannen die onbeschermde sex hebben met verschillende vrouwen minder risico lopen.

🤔🤔🤔 zou dat geen budget dingetje zijn van de sexuele gezondheidszorg?

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
"Wat me wel verbaasd is dat mannen die onbeschermde sex hebben met verschillende vrouwen minder risico lopen."

Als je jezelf dat afvraagt dan moet je echt eens gaan lezen hoe je HIV kunt oplopen en bij welke vormen van seks je het meeste risico hebt.
Ik denk dat je dat dan waarschijnlijk niet weet.

bareshooter

Toogplakker
13 okt 2018
90
4
En zelfs vaginale seks heeft veel meer risico op een SOA dan masturberen (met gewassen hand) :mrgreen: Goede raad: trekken en snokken, en voor de rest van vrouwen af blijven. De kans is dan groot dat je later in het ouwmannekeshuis zit te geilen op de verpleegster die zich bukt. Besef wel dat het dan te laat is. Wat je vandaag neukt, daar heb je morgen geen omkijken meer naar. :mrgreen:

Blanke sabel

Toogplakker
18 jul 2017
88
7
bareshooter zei:
En zelfs vaginale seks heeft veel meer risico op een SOA dan masturberen (met gewassen hand) :mrgreen: Goede raad: trekken en snokken, en voor de rest van vrouwen af blijven. De kans is dan groot dat je later in het ouwmannekeshuis zit te geilen op de verpleegster die zich bukt. Besef wel dat het dan te laat is. Wat je vandaag neukt, daar heb je morgen geen omkijken meer naar. :mrgreen:

Bareshooter,

Het hoeft niet te laat te zijn, het kan zijn dat de verpleegster in kwestie op oude mannen valt. Of je hart het nog aan kan, daar doe ik geen mededeling over. :p

kapteinrld

Ervaringsdeskundige
18 okt 2018
406
326
Ik heb deze statistiektabel gevonden van Virus de l'immunodéficience humaine — Wikipédia. Het is in het frans maar hopelijk goed te begrijpen.

Nu is mijn vraag wat 1 "expositie" zou zijn? Is het een eenmalige penetratie? Of 1 volledige sessie seks? Er is ook zeker een verschil als de sessie 5 of 20 minuten duurt.

Als 1 expositie 1 penetratie is, laten we zeggen dat u 2 penetraties per seconde doet, betekent dit dat 15 minuten voldoende zijn om 100% van het transmissierisico te evenaren?

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Ik ben geen deskundiige op het gebied van frans maar ik denk dat het te maken heeft met het Engels woord "exposure" en dat betekent blootstelling.

Hooked

gar

Snuffelaar
1 apr 2015
19
2
Het geeft de kans weer bij een eenmalig sexcontact met een persoon die besmet is. Dus niet het aantal keer dat je in en uit, op en neer gaat of de tijd dat je hem erin houdt.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Besten,

Je kunt het allemaal zo wetenschappelijk mogelijk maken als je wil, maar het simpele feit blijft:
Elk contact van penis IN vagina of IN anus is een risico voor soa's, inclusief hiv.
Het risico is dus nooit nul als je zonder condoom neukt (vaginaal dan wel anaal).

Tuurlijk zijn er contacten die meer risico (of minder risico) zijn dan andere contacten - op dat moment en in die specifieke situatie. Je kunt daar geen algemeenheden op los laten.
Daarom is seks- en soa-voorlichting maatwerk.

Kansberekeningen maken, geeft schijnveiligheid.

Just saying.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

asgarde1983

Snuffelaar
9 feb 2016
7
0
Als je / u bewust zonder condoom sex hebt met onbekende verschillende partners en niet weet of die vrouw / man soa vrij is , dan speel je / u iedere keer bewust met u of je eigen leven. Ofwel zoals ik dat noem Russische roulette. Zelf heb ik ook lang verschillende sex partners gehad waarmee ik het onveilig deed, tot ik een een paar keer een soa op liep (gelukkig niet HIV) ben ik aan mijn sex gedrag gaan twijfelen. Het twijfelen begon 18 jaar geleden toen ik de vader van een vriendin heb zien sterven aan een soa. Ondanks dat twijfel ik vandaag de dag nog steeds, want sex zonder condoom is gewoon heel lekker. besef mij wel als ik dit blijf doen dat ik iedere keer de kogel(soa) riskeer, met het het Russische roulette dat sex zonder condoom heet.

Chef

Toogplakker
10 okt 2015
132
10
Tsja met een nog groter risico op sterven stappen de meesten van ons zonder na te denken iedere dag in de auto. Ken helaas meer verkeersdoden dan ongeneselijke soa mensen. Ja het risico op een soa is aanwezig, maar ben het met de stelling eens dat het voor een man bij vaginaal contact een zeer gering risico op hiv is. Ik hoop dan ook dat een ieder van ons gezond blijft en zijn verstand gebruikt om eens in de zoveel tijd een test te doen.

Edit CWP, Topics zat te vinden hier waar je testen kan kopen, niet in dit topic over beginnen aub

GeileJens

Toogplakker
30 aug 2019
133
55
Ik zit nou ook in dubio. Ik heb een leuke vrouw ontmoet uit een Afrikaans land (sub-sahara, dus hartstikke risicogebied voor HIV). Ze woont hier met een verblijfsvergunning. We hebben nog niet geneukt maar ik verwacht dat dat niet lang meer zal laten wachten. Ik wil haar dolgraag nemen zonder condoom maar ik knijp hem toch wel een beetje... Ze is namelijk behoorlijk mager. En vrouwen uit donker Afrika zijn in principe niet mager. Ik vind dat op zich prima. Ik hoef geen grote boezem en dikke kont, maar toch zet het je wel aan het denken. Ik zat daarom al te denken aan zo'n PREP-kuurtje, maar ik weet het niet...

Terug
Naar boven