Flitsboetes uit Duitsland

robby

Snuffelaar
26 sep 2015
15
0
ach waarom zweten :lol: ,ik kreeg ook post van de burgemeester van keulen
109 km waar ik 100km mocht, een bekeuring van 10 euro
ik heb hem betaalt en ingelijst :D

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Gaat vermoedelijk meer om de uitleg thuis dan om de hoogte van de boete...

Laatst ook een keer staande gehouden na bezoek aan de dames in Duisburg. Reed zonder licht (wel dagrijverlichting) en met telefoon in de hand op de autobahn (stom). Kreeg een soort verwarnung, moest geloof ik €20 cash betalen en mocht dooriijden. Kreeg ook nog keurig een bonnetje mee.

MikeRoss

Toogplakker
22 nov 2017
47
0
bbdeg zei:
Gaat vermoedelijk meer om de uitleg thuis dan om de hoogte van de boete...

Denk het ook ja...
Als ik het vermoeden heb dat ik ergens was geflitst zei ik thuis ook maar ff dat ik die dag daar in de buurt voor werk was geweest.

Ik ben ook een keer geflitst toen ik van mijn minnares destijds afkwam. Was ook even zweten toen de boete thuis kwam.

Achteraf zijn het wel mooie verhalen

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Gisteren op de autobahn richting Dusseldorf/Essen opnieuw eens strakke rode flits. Was net op den stuk waar je 100 mocht rijden ik reed ongeveer 140.
Eerdere keren nooit een boete ontvangen. Benieuwd of ik opnieuw weer zoveel geluk zal hebben

MikeRoss

Toogplakker
22 nov 2017
47
0
Vandaag 1 in de bus.. boete voor verkeerd parkeren: "auf dem linken Seitenstreifen" 15euro.

Volgende keer eens kijken in Duisburg waar ik fout geparkeerd stond, want volgens mij sta ik toch echt altijd in een parkeervak.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
MikeRoss zei:
Vandaag 1 in de bus.. boete voor verkeerd parkeren: "auf dem linken Seitenstreifen" 15euro.

Volgende keer eens kijken in Duisburg waar ik fout geparkeerd stond, want volgens mij sta ik toch echt altijd in een parkeervak.

Aan Villa Venus? Stond je tegen de rijrichting in geparkeerd misschien?

MikeRoss

Toogplakker
22 nov 2017
47
0
Wellens zei:
MikeRoss zei:

Ja, daar ja. Dat zou best eens kunnen... tegen de rijrichting in. Niet op gelet, wist niet dat dat niet mag daar.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja dat is ook de moeite 15€ daar kan je geen paar 100m voor lopen. Laatste keer dat ik in Wülfrath was moest ik echt ver weg parkeren en dat was niet gezellig. Maar er was ook echt geen plek alle mogelijke "foutparkeer" plekken waren al bezet LOL

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
Voor dat bedrag kan je nog eens een boete krijgen. Doen die Duitsers beter als de Hollanders met die bedragen.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
@MikeRoss tegen de rijrichting in parkeren mag inderdaad niet. Daar zal je dus de boete door opgelopen hebben.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Ondertussen mijn eerste boete uit Duitsland binnen gekregen. Na al vele rode flitsen maar nooit geen boetes nu toch prijs. Boete slechts 20 euro. In Belgie is het 53 euro voor een boete met dezelfde overschrijding in snelheid.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
MikeRoss zei:
Wellens zei:
MikeRoss zei:

Ja, daar ja. Dat zou best eens kunnen... tegen de rijrichting in. Niet op gelet, wist niet dat dat niet mag daar.

Een collega had ooit een prent gekregen voor hetzelfde... Tegen de rijrichting parkeren...in Antwerpen.

In Nederland nog geen issue, maar dat is een kwestie van tijd denk ik... :?

A

Anonymous

Guest
Wellens zei:
Ondertussen mijn eerste boete uit Duitsland binnen gekregen. Na al vele rode flitsen maar nooit geen boetes nu toch prijs. Boete slechts 20 euro. In Belgie is het 53 euro voor een boete met dezelfde overschrijding in snelheid.

Hoeveel reed je te hard? In NL is de berekening een tientje per kilometer.

pauldekutkabouter

Toogplakker
7 apr 2015
133
26

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
In Duitsland is het niet erg om een keer te hard te rijden wat boete's betreft zie ik. Vind dat wel positief :lol: :lol: :D :D

loperken

Legende
17 okt 2016
1.795
717
Hier in Belgie flitsen ze veel liever,dan dat ze achter de echte boeven gaan.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om in de warme auto te zitten en gewoon op het knopje te drukken om te flitsen. :(
Dit hebben we allemaal te danken aan onze fantastische Vlaamse minister van mobiliteit,Weyts ;)

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Mandingo zei:
Wellens zei:
Hoeveel reed je te hard
? In NL is de berekening een tientje per kilometer.

Na correctie 13 per uur te snel. Niet zo super veel te snel dus

A

Anonymous

Guest
pijpfitter zei:
Je kan je natuurlijk ook aan de maximumsnelheid houden, dan word je nooit geflitst.

Of met condoom neuken, dan krijg je ook nooit een soa :twisted:

nagash

Toogplakker
20 jun 2015
172
179
3 weken geleden ook geflitst op de A3
Boete eergisteren al binnen gekregen
€70 (voor 21 km te hard)+ €30 (administratiekosten)
Zag er charmant uit op de foto :lol:

Terug
Naar boven