Besnijdenis

Janneman

Ervaringsdeskundige
28 apr 2016
914
275
Ik ben onlangs wegens medische redenen besneden. Na de operatie kreeg ik te horen 4 weken geen betrekking en zeker geen zelfservice. "Allemaal goed" en wel dacht ik. Mn wederhelft vond het alvast een uitdaging. Helaas na 2 weken loste enkele draadjes waardoor de wonde open kwam te staan. Gelukkig alles wat onderhuids genaaid was , mooi dicht gegroeid maar zit aan de bive zijde terug met een snee die open staat. Tetug naar de Uroloog waar ik de uitleg kreeg " deze zijn vast gelost door uw erecties". Dacht bij mezelf "waarom krijg ik dan geen erectie blokker?".
Swat, her verdict is nu verder afwachten en 24/7 met Isobetadine zalf insmeren tot volgens bezoek binnen enkele weken.
Dan pas weet ik of 1: alles goed verder verloopt met de genezing. Of 2 men terug moet snijden, naaien en terug een aantal weken moet laten genezen.

Hebben sommige collega's hier gelijkaardige ervaring of is het bij jullie allemaal beter verlopen? Voor mij zal het 2 maand zijn van operatie tot "groen licht" als bij mn volgend bezoek alles ok word geacht. Maar ii had liever al deze info op voorhand geweten eerlijk gezegd

Xpuitsna

Toogplakker
12 okt 2024
47
32
Hey wat tof dat je dit deeld.

Ik ga volgende week voor medische redenen.
En ik vraag me het nu al af.
Als ze hechten en je krijgt een erectie wat dan?

4 weken geen handelingen of sex. Ik dacht 2 🤣🤣🤣.

Ik ga dit zeker vantevoren vragen.
En ik hoor graag ervarings deskundigen.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Alle delen van het lichaam met een zeer dunne huid hebben soms last van dit soort problemen.
Ook op delen die bewegen (knie, elleboog, vingers) kunnen hechtingen eerder los komen of insnijden.
Dat is part of the game.
Bij je penis kan inderdaad de normale eretcies die je krijgt in slaap of ochtend de boosdoener zijn.
Vreemd dat je er geen zachte zwachtel omheen kreeg, dat helpt vaak goed om bij druk van erectie
iets tegen te houden zodat de huis niet open gaat.
Het geneest vaak spontaan maar klein litteken kan je blijven zien.

Janneman

Ervaringsdeskundige
28 apr 2016
914
275
Ik zat de dag na de operatie met mn handen rond mijn penis van de pijn. Je zou denken dat de pijn je penis zou stoppen met groeien maar niet in mijn geval. Operatie ok, nazorg ok, maar de pijnlijke erecties fuck sake nee. En dan mogen horen dat er draadjes open gesprongen zijk door die erecties? Blij ben ik er niet mee. Dat ik wat langer moet wachten voor sex ok. Ik heb nog wel jaren voor me, geen drama vind ik. Maar heb het wel lastig met het feit dat ze toch niet alles op voorhand gemeld hebben

Uwagen

Snuffelaar
7 apr 2024
8
7
Nooit gehoord dat je sneller een erectie krijgt door een besnijdenis. Ik lees net dat de eikel daarna minder gevoelig wordt.

Ik ben omwille van medische redenen 20 jaar geleden ook naar een uroloog moeten gaan. Die heeft gelukkig geen besnijdenis gedaan maar enkel het frenulum los gemaakt. Dat is het toompje waarmee de voorhuid vasthangt onderkant eikel. Beste van twee werelden. De eikel blijft zijn gevoeligheid behouden maar je kunt de voorhuid makkelijk helemaal naar achter trekken. Integendeel, doordat de eikel helemaal bloot is er veel meer gevoel. Geen lelijke littekens. In erectie lijkt het alsof ik besneden ben.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Ik heb me zo'n 30 jaar geleden laten besnijden vanwege een te krappe voorhuid. Die is toen verwijderd en de uroloog had me tevoren verteld dat ik me een week of 4 in moest houden en dat de eikel na verloop van tijd minder gevoelig zou worden, waardoor ik langer door zou kunnen neuken (die woorden gebruikte hij ook letterlijk 😂)
Na de ingreep werd ik wakker uit de narcose en het voelde alsof mijn hele klokkenspel verwijderd was🫣 Dat kwam ook deels door het verbandje wat er nog omheen zat en het compleet andere gevoel aan mijn eikel.
De erecties heb ik redelijk onder controle kunnen houden en mijn toenmalige vrouw was ook niet zo wild qua seks, dus dat hielp daar goed bij😂 De genezing van de wond verliep goed, na een week of 3 heb ik me weer voorzichtig af kunnen trekken omdat ik toen toch wel echt op springen stond! Door de erectie en wrijving zag je wel wat rode irritatie bij de wond, maar die is gelukkig dicht gebleven.
Ik vind persoonlijk het aanzicht wat minder fraai. Misschien komt dat ook omdat ik een nogal dikke eikel heb, en dat ziet er nu uit alsof er een grote dop op mijn pik gedrukt zit😂 Mijn laatste ex vond dat trouwens wel een heerlijk gevoel en het hele gebeuren is ook een stuk makkelijker schoon te houden en blijft ook hygiënisch. De opmerking dat je minder risico op soa's hebt had ik nog niet eerder gehoord, maar het lijkt me wel logisch, aangezien er zich niets kan ophopen onder de voorhuid.
Wat de gevoeligheid betreft had de uroloog gelijk. Ik ben behoorlijk ongevoelig geworden en moet veel langer en steviger doorneuken om klaar te komen. Die ongevoeligheid heeft er ook toe geleid dat zonder condoom neuken mijn absolute voorkeur gekregen heeft, zodat ik dan in ieder geval de nattigheid en de wrijving van het heen en weer bewegen goed kan voelen. Als ik word gepijpt voel ik daar niet meer zo veel van als dat "recht op en neer" wordt gedaan. Er moet echt wel een tong aan te pas komen die flink op en rond mijn eikel likt, en dan komt het gevoel wel.
De grote voordelen voor mij zijn in ieder geval de betere hygiëne en het langer door kunnen neuken. Nadeel in mijn geval vind ik dat mijn eikel er nu uit ziet alsof ie als los onderdeel achteraf op mijn pik gelijmd is. Maar ik heb ook besneden pikken gezien die er prima uit zien, we zijn immers niet allemaal hetzelfde qua vorm en formaat.

B.B.I.L.

Snuffelaar
19 jun 2015
23
43
Hier al 47 jaar besneden....en ik ben 47.
Ook om medische redenen de voorhuid weg moeten laten als babytje zijnde.

Geen idee hoe is om met een voorhuid door het leven te gaan en of de eikel minder gevoelig is doordat ik daar wat "mis".
Ik weet wel dat ik absoluut niet anders zou willen. Vind een voorhuid eerlijk gezegd maar lelijk/vies om te zien, laat staan zo'n glimmende eikel die er onderuit vandaan komt.

Ik denk dat een besneden eikel vele malen hygiënischer en minder vatbaar voor SOA's is.

Nick900

Toogplakker
5 dec 2021
29
38
Ik ben ook om medische redenen een jaar of 10 geleden besneden.
Er is eerst het toompje weggehaald, omdat ik tegen een volledige besnijdenis op zag, maar dat was niet genoeg.
Een paar maanden later toch een volledige besnijdenis laten doen.
De eerst dagen dacht dat komt nooit meer goed, niet echt veel pijn maar wel opgezwollen, in de weken daarna is het langzaam weer normaal geworden.
Ik heb best wel lang gewacht en het laten genezen want ik wilde geen risico nemen dat er iets verkeerd zou gaan.
Achteraf blij dat het gebeurt is en dat de eikel minder gevoelig is belemmerd me helemaal niet, niet met masturberen en ook niet met sex, een te strake voorhuid daarintegen wel.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Kleinere kans op een soa na besnijdenis is een broodje aap verhaal...
Ik hoorde er hier ook voor het eerst over.... Klinkt aan een kant een beetje aannemelijk vanwege de hygiëne, maar soa's zijn virussen of bacteriële infecties en die maakt het allemaal niet uit waar ze op of in terecht komen😂

Lex88

Ervaringsdeskundige
18 apr 2018
389
270
Kleinere kans op een soa na besnijdenis is een broodje aap verhaal...
Er zijn talloze onderzoeken gedaan waarbij de algehele conclusie is dat het retegoed helpt tegen HIV, maar voor Gonorroe of Chlamydia het geen verlaagt risico geeft.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Om ook maar wat toe te voegen aan de vermeende voordelen van besneden zijn; de zgn betere hygiene en minder vatbaar zijn voor soa's zijn argumenten die zijn verzonnen door een Amerikaanse dominee die op die manier masturbatie probeerde te 'bestrijden'.

Dit zegt ChatGTP er over:

De Amerikaanse dominee die wordt geassocieerd met het promoten van besnijdenis om niet-religieuze redenen, zoals hygiëne en het verminderen van seksuele driften, is John Harvey Kellogg.

Kellogg, die ook bekend is als de uitvinder van cornflakes, was een arts en een fanatiek voorstander van gezondheid en kuisheid in de late 19e en vroege 20e eeuw. Hij geloofde dat besnijdenis kon helpen bij het verminderen van masturbatie, wat hij als een grote zonde en een bron van gezondheidsproblemen beschouwde. Hoewel zijn argumenten vaak gebaseerd waren op moralistische en pseudowetenschappelijke aannames, hadden ze een grote invloed op de acceptatie van besnijdenis in de Verenigde Staten, vooral om hygiënische redenen.

John Harvey Kellogg bespreekt zijn ideeën over besnijdenis vooral in zijn boek "Plain Facts for Old and Young", dat oorspronkelijk werd gepubliceerd in 1877. In dit boek richt hij zich op seksuele gezondheid en morele kwesties, waaronder masturbatie, die hij als een ernstige bedreiging voor fysieke en mentale gezondheid beschouwde. Hij pleitte voor besnijdenis als een manier om masturbatie te ontmoedigen, en presenteerde dit als een middel om "seksuele driften" onder controle te houden.

In "Plain Facts for Old and Young" stelde hij zelfs voor dat besnijdenis bij jongens zonder verdoving moest worden uitgevoerd, zodat de pijn een afschrikkend effect zou hebben op verdere "ongepaste" handelingen. Hoewel zijn argumenten tegenwoordig als pseudowetenschappelijk en onethisch worden beschouwd, hadden ze destijds invloed op de opkomst van besnijdenispraktijken in de VS.

Let op: De originele tekst van het boek bevat passages die als schokkend kunnen worden ervaren vanwege de moralistische en medisch incorrecte aannames van die tijd.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Er staat van alles op internet over de voor- en nadelen, en de verhalen verschillen nogal. Op enkele "medische" websites lees ik dat de kans op overdracht van HIV met ongeveer de helft zou verminderen bij hetero contacten. Ook lees ik tegenstrijdige berichten over de overdracht van andere soa's. Op de ene website lees ik dat dit geen verschil zou maken, en op de andere staat weer dat sommige soa's minder kans maken. Wat ik ook vaak lees is dat wel of niet besneden geen verschil zou maken in de gevoeligheid van de eikel, en daarvan weet ik uit eigen ervaring dat dit niet klopt. Die conclusie ben ik online maar één keer tegengekomen, en dat zou komen omdat er een heel dun eeltlaagje ontstaat op de huid van de eikel. In dat artikel stond ook dat dit eeltlaagje ervoor zorgt dat sommige soa's minder snel worden overgedragen. Ik heb dit alles op een ander apparaat zitten lezen dan waar ik op dit forum zit, dus heb even geen linkjes gekopieerd. Maar als je even op google gaat zoeken, kom je van alles tegen. Wat waar is en niet waar is? Geen idee....het is te tegenstrijdig wat er geschreven wordt. Het verhaal van het eeltlaagje op de eikel en de verminderde gevoeligheid is overigens wél wat de uroloog mij destijds ook uitgelegd heeft, maar over soa overdracht is mij toen niets verteld. Dit was ook 30 jaar geleden, wellicht waren er toen nog niet veel onderzoeken naar gedaan.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
341
147
Besnijdenis (zowel bij mannen als bij vrouwen) is uitgevonden door een of andere aardse vertegenwoordiger van een verzonnen onbestaande god om het plezier bij sex kleiner/onbestaand/pijnlijk te maken. Maw het genot weg te nemen.
Dit alles in het kader om de mensen dom, bang en afhankelijk te maken van religie.
Niets meer, niets minder.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Besnijdenis (zowel bij mannen als bij vrouwen) is uitgevonden door een of andere aardse vertegenwoordiger van een verzonnen onbestaande god om het plezier bij sex kleiner/onbestaand/pijnlijk te maken. Maw het genot weg te nemen.
Besnijdenis bij mannen maakt het genot helemaal niet kleiner of minder en het genot wordt er
dus echt niet minder om.
Het komt de hygiëne wel ten goede en veel dames kunnen het waarderen.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
341
147
Ik heb enkel aangegeven wat heeeeeel lang geleden de motivatie was om de besnijdenis bij mannen EN vrouwen op te leggen en heb helemaal geen oordeel geveld over of het VANDAAG meer of minder genot geeft. Dat kan ik niet weten want ik ben niet besneden.
Vandaag hebben we allemaal zacht ondergoed. Vroeger was dat niet het geval en werd het velletje van de eikel door het schuren op de stof ruw en veel minder zacht, eelterig. Nu dragen we allemaal ondergoed van zachte stoffen en blijft de eikel lekker zacht en gevoelig. Daar ben ik wel van overtuigd.
En hygiëne : heel lang geleden toen er nog geen douches waren, was het inderdaad makkelijker om een besneden penis proper te houden. Vandaag is dit helemaal geen probleem meer. Een besneden penis is niet hygiënischer dan een onbesneden exemplaar (mits goed onderhoud natuurlijk maar dat geldt ook voor een besneden lul).

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Besnijdenis bij mannen maakt het genot helemaal niet kleiner of minder en het genot wordt er
dus echt niet minder om.
Het komt de hygiëne wel ten goede en veel dames kunnen het waarderen.
Als het de hygiëne ten goede komt dat ligt het aan de eigenaar, en dan met name het onderhoud, van de penis in kwestie 😉
Inmiddels is de medische wetenschap zo ver ontwikkeld dat we wel weten dat de natuur niet zomaar iets doet. De voorhuid zit daar dus niet zodat de mens hem weg kan snijden omdat hij het beter weet.

Terug
Naar boven