Anonieme Prepaid Simkaart (Hulp gevraagd)

xavierke

Toogplakker
20 dec 2017
147
47
Wat is de makkelijkste manier om snel een prepaid sim kaart te kopen?

Ik ben wel gesteld op mijn privacy als ik dames bel of sms.

Wat heeft jullie voorkeur?

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
In Nederland kan dat nog, bv bij de Albert Hein.

Liggen gewoon aan de kassa. Je koopt er eentje, neemt beltegoed bij (of zoals dat heet daar, een opwaardeerbon) en je kan aan de slag.

A

Anonymous

Guest
Ik gebruik m'n eigen nummer hiervoor maar maak actief gebruik van de blacklist functie. En daar staat al aardig wat inmiddels. Iedereen die mij ongewenst belt verdwijnt daarin.

SS_Trunks

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
649
249
Ik heb een dual sim smartphone. Dames bel ik altijd met de prepaid sim. Privé met de sim van m'n provider.

RonJeremy

Toogplakker
1 okt 2018
27
0
Of natuurlijk de meest bekende, Lebara of Lyca. Haal er een bij een willekeurige belwinkel en koop er met contant geld beltegoed mee. Dus niet pinnen, want dan ben je alsnog bekend.

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Dit laatste snap ik niet.
Als je bij een belwinkel pint voor beltegoed kunnen ze dit toch niet linken aan je telefoonnummer??

Biggie

Toogplakker
13 mrt 2017
68
6
Justitie waarschijnlijk wel, maar dat zullen ze voor dit soort dingen niet doen. Enkel als je terroristische intenties heb o.i.d.

A

Anonymous

Guest
hangt er vanaf voor wie je anoniem probeert te blijven, denk ik. In geval van een dvp lijkt het me een beetje overdreven :p

RonJeremy

Toogplakker
1 okt 2018
27
0
Paultje59 zei:
Dit laatste snap ik niet.
Als je bij een belwinkel pint voor beltegoed kunnen ze dit toch niet linken aan je telefoonnummer??

Als je pint wordt je banknummer gelijk aan het 06 nummer gekoppeld. Zo werkt ook de 'anonieme' bonuskaart van AH of de anonieme OV kaart.

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Ik zal wel dom zijn maar als je beltegoed koopt weten ze toch niet voor welk telefoonnummer dat wordt gekocht.

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Wat bedoel je met activeringscode, opwaardeercode?
In het kader van de privacy lijkt het me heel onwaarschijnlijk en heel misschien met een opwaardeerbon, maar met een opwaardeerkaartje??

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Wat een "gelul" allemaal, Lebara in de AH koop je met €10,- cash, en opwaarderen? idem, koop beltegoed voor €10,- cash, voer de code in per sms en je belt.
Als er al überhaupt een registratie is, dan doe je dat op een gmail account en klaar.

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Het gaat erom dat er wordt beweerd dat als je beltegoed met pin betaalt dit wordt gekoppeld aan je 06.

chico123

Ervaringsdeskundige
20 dec 2015
292
117
Paultje59 zei:
Het gaat erom dat er wordt beweerd dat als je beltegoed met pin betaalt dit wordt gekoppeld aan je 06.

Dat is technisch zonder probleem mogelijk...en tja, de inlichtingendiensten zijn ook niet meer van voor jezekes tijd.
Maar wat is er nu boeiend aan een wandelaar (buiten bij sex. exploitatie, minderjarigen,...).
Denk eerder dat pimps en dvp's meer te vrezen hebben want daar valt geld te rapen

bareshooter

Toogplakker
13 okt 2018
90
4
chico123 zei:
Denk eerder dat pimps en dvp's meer te vrezen hebben want daar valt geld te rapen
Zolang mensen zich 'gedragen', valt er niks te vrezen. Als 'men' geld zou willen rapen bij dvp^s en pimps, dan moet men het toch niet zo moeilijk gaan maken: mest gewoon Redlights eens uit. Tsjokvol met advertenties van vreemden waarvan meestal vrij duidelijk is dat die met niets in orde zijn (zwartwerk) en hoogstwaarschijnlijk gepooierd worden door het vriendje. Om nog te zwijgen over de vraag of ze wel legaal in het land zijn. Inspecteurs hoeven maar gewoon een na een met die dames af te spreken, en ze kunnen hen op heterdaad betrappen. Maar men gedoogt dat blijkbaar. Ik zou me dus echt geen zorgen maken over prepaid telefoonkaartjes.

Let echter wel goed op, als je naar een dvp gaat, dat je je auto correct parkeert en dat je ervoor betaalt, want dàt wordt wél beboet.

Terug
Naar boven