Afpersing

kye58

Snuffelaar
10 jul 2022
2
0
Hier nog een paar 06 nummers oplichters van de bekende motor club.....
06-47923201
06-47201342
en een bekend 06 hoertje uit Veendam
06-33622281
dit hoertje werkt samen met die andere 2 nummers

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Ik zou een goedkope smartphone van onder de 100 euro kopen. Heb ik zelf ook gedaan (een oude Nokia met Android Go).
WhatsApp en een browser kunnen draaien is wel het minimum wat je nodig hebt. Een GSM van 25 euro kan dat meestal niet.

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Ik zie niet in waarvoor ik met een telefoon die enkel dient om af te spreken om te daten, een browser of WhatsApp zou nodig hebben. Ik bel of ik sms, en ik zoek vooraf via de computer. Nummer van de voorbetaalde kaart kent niemand waarmee ik in het gewone leven om ga. Dus: na een date kan dat ding ook gewoon uitgeschakeld worden tot het volgende moment.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Vrijwel alle dames gebruiken WhatsApp. Het berichtenverkeer daarvan is versleuteld. En met een browser op je smartphone zijn ook je zoekacties op Redlights en/of Kinky niet aan jou te linken.

lekkerlos

Toogplakker
8 aug 2020
44
3
Ik gebruik een oude smartPhone met een prepaid simcard, het is makkelijk om van nummers te wisselen.
alle zoekacties op verschillende datingsites ect gaat via de smaartphone of via mijn laptop maar dan wel met private windows zodat je geen sporen achterlaat.
een whatsapp is altijd handig vooral om beeldbellen.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Hoe gaan jullie daar in de praktijk mee om jongens?
Want dat betekent in beginsel dat niets meer anoniem is zoals in Nederland. Bij ons kun je nog anonieme prepaid sim kaarten kopen en contant betalen.

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Belgen kunnen ook gewoon een NL simkaart kopen. De bundel is geldig in de EU.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
lekkerlos zei:
alle zoekacties op verschillende datingsites ect gaat via de smaartphone of via mijn laptop maar dan wel met private windows zodat je geen sporen achterlaat.

Private window verwijderd cookies ed na sluiten maar je ip-adres, browser type en apparaat gegevens zoals type comp., beeldscherm, etc. en zelfs het imei worden gewoon gezien.

Whats-app is encrypted, maar niet end-to-end. Op de servers van whats-app is alles uit te lezen. Is van Google.

Echt anoniem ivm privacy is bijna niet meer mogelijk. Er komen wel steeds meer Linux pc en smartphones, maar dan zou er ook een hardswitch van wifi en bluetooth op moeten zitten, zodat die echt uit kan. Via triangulatie kunnen 'ze' je lokaliseren.

VPN en Tor kunnen zeker helpen, maar ook hierbij goed weten wat je wel of niet moet doen als je echt anoniem wilt zijn.

@Jan Steen
Over dat met browser op je smartphone zoekacties op RL + Kinky aan je gelinkt kunnen worden. Door wie bedoel je daarmee?

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
@Buck
Je eigen provider weet altijd welke websites je bezocht hebt. Als je een vpn gebruikt weet je eigen provider dat niet maar de vpn operator weer wel.

Van mijn smartphone heb ik de Bluetooth en WiFi antennes er fysiek uit gesloopt. Triangulatie via de GSM antennes blijft uiteraard mogelijk maar als je de telefoon uit zet (ik kan zelfs de accu eruit halen) kan dat niet.

@Buck
Wat bedoel je dat WhatsApp niet end to end encrypted is? Ik weet dat een backup van WhatsApp via Google uit te lezen is op de Google servers. In principe is het WhatsApp verkeer zelf niet af te luisteren tenzij 'ze' je private key kopieren.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Misschien dat het dat was op de Google servers. Ik zag het laatst ergens, maar kan het niet meer terugvinden. Ik zal later nog eens kijken.

Via Braxman heb ik veel info over internet privacy gevonden. Ook over de-googled phones. Google moet je ten alle tijden zien te verbannen om data koppeling te voorkomen. Ook websites met plugins van bijv. facebook, instagram, etc. Echt anoniem is bijna onmogelijk, maar je kan volgens hem je data wel onbetrouwbaar maken bij de AI of deze misleiden.

https://odysee.com/@RobBraxmanTech:6/signal-unsafe:7
Ipv batterij eruit zou je ook een faraday tasje kunnen nemen.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
@Buck
Ik heb even gekeken naar die Braxman maar ik zou voorzichtig zijn met het zo maar aannemen van wat hij zegt. Zijn claim over Tutanota is in ieder geval onjuist. Ik vraag me af of hij wel weet waar hij het over heeft en ik ken hem nergens van. Hij had een idioot verhaal over dat je wat te verbergen hebt wanneer je encryptie gebruikt en dat je daardoor bij de geheime diensten in het vizier zou komen. Het zou me niks verbazen dat ie verderop reclame gaat maken voor zijn eigen produkten en diensten. Ik ben na 5 minuten afgehaakt van zijn gebeuzel.

Zijn verhaal gaat over het fingerprinten van telefoons, metadata en het koppelen daarvan aan Facebook identities. Maar die vlieger gaat alleen op wanneer je de Facebook app op dezelfde telefoon gebruikt of WhatsApp registreert op hetzelfde tel. nr. als Facebook. Als je geen Facebook gebruikt weet Facebook niets van je, behalve dat jouw weggooi nummer gekoppeld is aan vele dvp nummers.

Als je betrouwbare informatie zoekt over security Google dan bijvoorbeeld eens op Bruce Schneier. Die man heeft een enorme track record en reputatie.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Klopt. Maar Meta ziet wel wie met wie wanneer communiceert en heeft toegang tot de contactenlijst. Die metadata koppelen ze aan je Facebook of Instagram account als je dat hebt.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Ter algemener info:
Er zijn verschillende manieren om zo weinig mogelijk Google en andere rommel op je smartphone te krijgen. Daardoor is het lastiger voor Google en consorten om data aan een account te koppelen. Allemaal vragen ze wel wat technisch inzicht.
Wat al veel helpt is dat je Android gebruikt zonder een Google account. Je moet dan de 'kale' APK packages installeren, bijvoorbeeld met APKPure.
Hieronder een link naar wat eerste stapjes op dat gebied.
https://www.isumsoft.com/android/how-to-set-up-android-without-google-account.html
De echte diehards gaan hun device rooten waarna de sky de limit is. Dat voert te ver voor dit forum.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
@Jan Steen

Ik zal eens kijken naar Bruce Schneier. Dank je.

Braxman heeft me een goed beeld gegeven hoe makkelijk je data wordt verzameld en hoe moeilijk het is om je daartegen te beschermen. Browser isolation + fingerprinting. Google chrome alleen voor Google apps gebruiken. Edge dan weer alleen voor Microsoft. Dus niet met Google Chrome je Outlook openen of met Edge op YT gaan. Hetzelfde bij Apple. Ze niet wijzer maken dan ze al zijn mbt data koppelen.

Je weet dat alle (meta)data wordt bewaard. Hij heeft daarom vooral een grote hekel aan Google. Daarom dat hij zegt dit nooit te gebruiken en anders bewust zoals bijv. hierboven.

Er is intussen ook Speech AI en Face AI. Dat beloofd wat met alle IOT en steeds meer camera's overal. Hij zei ook dat Google Maps (in de US) tijdens het rondrijden de wifi punten checkt met huis adressen.

Je weet vast ook dat een Smartphone een spion is (in je huis). De microfoon luistert mee. Ik heb daarover gelezen dat iemand na een gesprek met iemand over klussen hij later precies daarover een bouw adv. ontving en hij had een iPhone. Die lag op tafel.

Qua VPN is hij voorstander van een VPN router. Dan zijn alle apparaten in huis 'beschermd' daarmee. Denk hierbij ook aan dat je bezoek krijgt. Maar ook hierbij oppassen met browserisolatie en je instellingen hiervan en de rest van je apparaten (fingerprinting). Hoe meer je dat aanpast op privacy hoe unieker je wordt tov de massa en dus eerder herkend wordt door de AI. Af en toe instellingen veranderen helpt hierbij.

PS Ook met Like Buttons uitkijken op forums.

Ja hij verkoopt ook de-googled phones en een eigen VPN. Tja, gezien hoeveel info hij geeft mag hij van mij best wat eraan verdienen. Is niet verplicht te kopen. Natuurlijk moet je daarom niet alles zomaar aannemen wat hij zegt.

Het groeit me intussen beetje boven mijn hoofd. De ontwikkelingen gaan zo snel.

Ik kijk ook wel eens op security.nl.

Terug
Naar boven