Afpersing

Voormalig lid 35945

Snuffelaar
13 feb 2023
21
9
Deze heb ik al keer of 15 gehad. Ik stuur terug: oh nee toch echt? Ik wil geen problemen! Dan sturen ze dat je een x bedrag moet betalen per pay safe. En dan stuur ik altijd nadat ik ze heb uitgelachen dat ze als ze geld willen het mogen komen halen met hun grote k. Bek. En dan wordt je standaard geblokt en hoor je niks meer. Telwfoon nemen ze ook nooit op als je ze beld. Zijn bluffertjes en lafaards. Gewoon lekker blokken dus :)

Voormalig lid 16990

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
252
78
Ik kan me niet voorstellen dat die gasten er iets mee verdienen.
Ze vragen best een fors bedrag, dat heeft niet iedereen liggen in crypto.
Zelfde als een aanbetaling bij een dame, waar ook 9 van de 10x een kerel achter zit, daar trapt toch ook niemand meer in.

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
Net als met alle andere vormen van digitale oplichting en afpersing. Ze verzamelen telefoonnummers en sturen dan massaal deze berichten. Er hoeven maar een paar % angstige mensen of onnozelaars tussen te zitten en daar heb je je verdienmodel. Een gewone baan is vermoeiender.

kleoculture

Toogplakker
5 sep 2016
43
4
Ook een keertje de lul, deze mag rumba spammen

Jij hebt een groot probleem. Je bent met mijn dames aan het kloten op sexjobs kinky. Ik heb genoeg info over jou, en zal je familie, vrienden en naasten alle gesprekken laten zien. Los dit nu netjes op, dan zal ik alles verwijderen en zul je geen problemen krijgen. Als je het op wilt lossen whatsapp 0623362673 Bij geen reactie pleur ik direct alles onli

20 aug 2022
1.328
767
Nou nou, kun je dat niet even in een DM met de desbetreffende persoon 'bespreken', i.p.v. in het openbaar dit over de schutting te gooien.

MartinG

Ervaringsdeskundige
21 feb 2022
648
650
Nooit je normale nummer gebruiken, geen foto's van jezelf sturen / denk ook om de lokatie die soms op foto's staat! Er kan je weinig gebeuren.

Voor de experts hier: Bestaat er een mogelijkheid een telefoon te traceren zodat die oplichters en afpersers eens kunnen worden aangepakt?

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Volgens mij enkel onze vrienden in het blauw.
Of je lokt ze met een honingpot waarmee ze ook spyware op hun telefoon krijgen.
Misschien dat de mensen van "Oplichters aangepakt" dit wel een interessant item vinden. Die werken vaker met dit soort software.
Je stopt het niet, maar meer bekendheid zorgt wellicht wel voor een slechter verdienmodel omdat er minder mensen intrappen.

dannydonker

Toogplakker
18 jun 2016
98
36
Ik kreeg em ook net. Gezegd dat als dit een inbraak op mijn privacy is en dreigement ik aangifte ga doen bij de politie.

Bijlagen

• A3621369-F510-4FB4-9356-16B448F1481A.jpeg
    A3621369-F510-4FB4-9356-16B448F1481A.jpeg
    397,6 KB · Weergaven: 337

Nicotje

Toogplakker
13 mrt 2023
48
11
Ik heb hem vandaag gekregen

Edit moderatorteam: volledige quote verwijderd.

alleen een ander nummer. Welke regio zit je als ik vragen mag

Laatst bewerkt door een moderator:

Nicotje

Toogplakker
13 mrt 2023
48
11
Ik ben me met die nummers aan het amuseren, mijn Blueprism robots zitten al over 6 miljard berichten naar die nummers

Beschouw het probleem als opgelost ;) hebben jullie nog van die eikel nrs... stuur me een PB en... we regelen het :roll:
Ik heb het bericht verwijderd wat ik vanmorge heb gekregen. Heb hem niet geblokkeerd. Mocht ik iets horen kan ik dan het nummer sturen naar je?

Nicotje

Toogplakker
13 mrt 2023
48
11

Ja ik noord brabant ook. Reageer meestal oost. Soms ook tilburg

Nicotje

Toogplakker
13 mrt 2023
48
11

Eigenlijk met zo 1 een afspraak zien te maken. Deze komt wsl van een donkere dame uit wijchen af. Is de enige waar ik afgelopen tijd contact mee heb opgenomen. Vroeg ook om een aanbetaling. Toen ik reageerde alleen contant te hebben werd het contact verbroken

Smullie92

Toogplakker
28 nov 2019
32
11
Screenshot_20230630_215340.jpg
Ik heb hem ook gehad vandaag, wordt er niet warm of koud van.

Terug
Naar boven