Afpersing

Knuffeltje

Toogplakker
2 aug 2018
107
21
Haar contact met betrokkene leverde niets op. Zijn nummer waarschijnlijk wel. Dus zo werkt het. En de winst van de boefjes zal dus toch hoger zijn. Mijn advies negeer de dame (smerig kreng) en de mailtjes, appjes en sms jes.
Laatst reageerde ik naar de boefjes dat ik het adres van de dame aan de politie zou doorgeven zodat ze het pand konden sluiten en de dame uit konden zetten. Kreeg een reactie van de boefjes om dit niet te doen want het was een verkeerd verzonden bericht. JA JA.

man56

Ervaringsdeskundige
26 jan 2018
337
186
Ik heb er vannacht ook een gekregen. Een SMS. Het maakt verder geen indruk. Die mafketel moet snel naar een psychiater, en wel een hele goeie. Ik reageer er maar niet op. De zielepoot!
Ik vraag me wel af waar die knakker mijn nummer vandaan gehaald heeft. Het is mijn play phone. Een Google search op mijn nummer levert 0 hits op. Merkwaardig.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2023-08-25 om 10.41.36.jpg
    Schermafbeelding 2023-08-25 om 10.41.36.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 283

Nightangel'71

Toogplakker
16 mrt 2021
73
29
Waarschijnlijk contact gehad met een dvp die je nummer doorverkocht heeft of op een fake-adv. gereageerd.
Geen zorgen maken verder. Gemeld bij WHG. Misschien wel leuk om de taalnazi te spelen en 'm lekker bijdehand te wijzen op zijn spel-zinsbouwfouten en interpunctie. Verder inhoudelijk niet op ingaan nee.:p

m1ichel

Toogplakker
5 aug 2016
137
76
Edit moderatorteam: volledige quote verwijderd.

Ik vind het anders reuze handig, de telefoonnummers.. dan blok ik die bij voorbaat dus lekker doorgaan..

Laatst bewerkt door een moderator:

Sandraha

Snuffelaar
26 dec 2022
2
0
Ik kreeg gisteren in plaats van een sms een app , moet ik me zorgen maken ?
Ook werd ik gebeld door ze had eigenlijk moeten opnemen achteraf!

Nightangel'71

Toogplakker
16 mrt 2021
73
29
Nee hoor. Geen zorgen maken. Wel even het nummer op WHG (Wieheeftgebeld) zetten om andere mensen te waarschuwen dat het bluf is en hij totaal niets weet. Mensen Googlen vaak een nummer maar zitten niet op dit forum.;)

Sandraha

Snuffelaar
26 dec 2022
2
0
Bedankt
Dat is geruststellend. Want ik zag niet echt voorbij komen dat ze ook bellen. Misschien om meer druk te zetten?

dozo_99

Snuffelaar
27 nov 2020
8
5
Oja, bellen hebben ze ook wel bij mij geprobeerd.
Mooiste vind ik nog altijd de appjes die je krijgt.
incl. een foto van de knokploeg. Stelletje losers.
Is er al iemand die het stap verder heeft laten komen? ben eigenlijk wel benieuwd war er tevoorschijn komt.
Paypal betaling zou het mooiste zijn.

Nightangel'71

Toogplakker
16 mrt 2021
73
29
Jawor. Tegenwoordig vragen ze nogal eens kaarten waarvan je de code dan moet doorspelen. Dan lukt het niet maar bij Tikkie of banknr. kun je alle betreffende instanties inlichten waardoor (waarschijnlijk) de rekening (bijna altijd geldezel) geblokkeerd wordt. De screenshots van online aangifte , melding bij betreffende bank , Tikkie , telefoonprovider en Whatsapp stuur ik dan weer naar het nektasje met bontkraag vergezeld met een passende scheldpartij. Vindt ie meestal leuk want ze gaan terugschelden. :cool:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Toch is terug appen of sms-en niet handig en slim.
Lijkt leuk om met stoere taal te reageren maar:
Men ziet opnieuw jouw nummer en dit wordt vaak weer doorverkocht
aan andere soortgelijke lui dus krijg je tzt weer zo`n app of sms.
Gewoon negeren en verwijderen, je hoort na eerste bericht verder toch
niks meer van ze.
Of je moet het leuk vinden steeds weer dergelijke berichten te krijgen.....

Walker2

Ervaringsdeskundige
26 aug 2022
367
280
Kennen jullie het fenomeen dat er een afpersingsbericht komt via Whatsapp nadat er gereageerd is op een Speurders advertentie?

Er staat een leuke advertentie op Speurders, je reageert met een bericht met daarin enkele vragen zoals; waar en wanneer kun je afspreken en wat zijn de kosten. Daarna hoor je niks meer.... tor er een bericht komt van neem contact op en anders komen we je opzoeken! Natuurlijk niet reageren... maar vraag me toch af of meer leden dit fenomeen kennen en hoe ze hierop reageren.

Is niet zo moeilijk hoor. Ze slaan jou whatsapp profielfoto op en uploaden die in Google afbeeldingen. De kans is best groot dat jij die profielfoto ook ergens op internet hebt staan en mogelijk zelfs met jou telefoonnummer erbij. Vooral op social media delen mensen zonder na te denken heel veel prive gegevens.

dozo_99

Snuffelaar
27 nov 2020
8
5
Nog meer redenen om dus een "wandeltelefoon" te nemen. geen profielfoto's ,alle locatie apps uitgeschakeld. enz.enz.

Terug
Naar boven