Welke zijn te vermijden straten?

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Ik ken Antwerpen niet echt. Ik lees soms iets over een straat die ligt in een te mijden buurt. Is Museumstraat te mijden? Zoekfunctie leverde niets op.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Antwerpen is een grootstad zoals elke andere.
Maar er is niet 1 straat in antwerpen waar ik echt zoiets van heb ooo nee daar kom je niet levend uit ofzo.
Ik denk dat het allemaal wel mee valt

lieverleffe

Ervaringsdeskundige
7 mei 2015
857
525
Er zijn een paar straten waarvan bekend is dat er een paar dames zitten of zaten die de boel belazeren. Al dan niet geholpen door enkele onaangename heerschappen... weet het topic niet meer.

Ook in Atheneum buurt moet je oppassen. Prostitutie is daar niet meer toegestaan en politie controleert er streng op.

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
lieverleffe zei:
Er zijn een paar straten waarvan bekend is dat er een paar dames zitten of zaten die de boel belazeren. Al dan niet geholpen door enkele onaangename heerschappen... weet het topic niet meer.
o.a. dit ? https://nzcforum.be/viewtopic.php?f=177&t=6852&p=65237&hilit=antwerpen+pooier#p65237
maar het gaat wel om afspraak in een privé-huis, gewoon door de straat lopen zal wel OK zijn.
Ook in Atheneum buurt moet je oppassen. Prostitutie is daar niet meer toegestaan en politie controleert er streng op.
Ook hier is gewoon door de straat lopen geen probleem, alleen zult ge geen dvp's meer vinden.

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
Ondanks de cowboyverhalen zijn er in Antwerpen geen straten of wijken waar men 'gevaar' loopt.
Er zijn misschien wel 'louche' adressen, maar dat staat los van de straat of de buurt.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
die ongemakkelijkheid is vooral persoonlijk denk ik. want zoals ik al zei ik voel me in Antwerpen echt niet onveilig hoor.

31 aug 2016
1.194
112
Wat de topic opener aangeeft komt hij niet van Antwerpen (de stad )
Voor iemand die is op gegroeid in Antwerpen is het allemaal gewoonste zaak vd wereld .

Maar als je in een dorp woont waar je een enkele buitenlander heb wonen dan komen wijken als borgerrokko en spoorzone (getto's) wat intimiderend over .

Heb persoonlijk ook weinig last van dat ongemak !!

Als ik daar ben voor zaken ga ik op mijn doel af .

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
'Borgerokko' :shock: Die benaming was in de jaren 90 al niet meer grappig! Welkom in de grote stad anno 2019!
Er lopen in sommige wijken mensen rond met een kleurtje.... en als je je daar ongemakkelijk bij voelt... tja.... dan zit JIJ met een probleem...

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Ik heb helemaal geen probleem met mensen met kleurtjes. Ik heb een tijdje in Gent gewoond. Me nooit ongemakkelijk gevoeld. In die straat in gent, schat ik dat er 90% buitenlanders woonden.

Maar ik las hier eens ergens op forum dat een paar straten / wijken in antwerpen gekend waren voor oplichting; Vandaar dat ik het dus vroeg.

kuttoerist

Ervaringsdeskundige
22 okt 2017
270
161
Ik kreeg bijna een dapperheidsmedaille van mijn wetenschappelijke confratres omdat ik 2 keer meewerkte aan huis-aan-huis onderzoek in Molenbeek... Nooit iets gebeurd. Inderdaad, in de anonymiteit van de grote stad (waarbij, eerlijk gezegd, Antwerpen niet veel groter is dan een middelmatige Favela in Rio de Janeiro) lopen wat ongure figuren rond. Gewoon doen als duiken tussen haaien: recht doorlopen, niet naar kijken en zo doen alsof je zelf veel grotere tanden hebt.
Maar oplichting zoals de topicstarter wist te vragen gaat zonder geweldpleging. De oplichter vertrouwt erop dat de opgelichte ofwel geen mogelijkheid heeft om de politie in te schakelen (denk aan de 'Nigeriaanse Banktegoeden') of ervan afziet wegens illegaal (koop van slechte drugs) of 'verwerpelijk' (slechte prostituee). Dat kan zich afspelen in het blankste dorp van Europa of een gore steeg in een grote stad.
Laat ons hopen dat de schroom van in de zak gezet te zijn geen hinderpaal zou vormen voor onze dierbare forumleden om sine ira et studio slechte dienstverlening hier publiek te maken.

Terug
Naar boven