Waarom quoten jullie alles en overal

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Waarom worden er hier op het forum zoveel posts integraal gequote, zelfs als het een direct bovenstaande post betreft? Het nut daarvan ontgaat mij compleet en een aantal veelposters doet het gewoon default.

Het komt de leesbaarheid namelijk echt niet ten goede (veel meer scrollen en swipen)

Op andere fora waar ik meelees en post is het zelfs niet toegestaan en dat leest stukken vlotter.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Nee dat is niet nodig denk ik, een quote heeft pas zin als je ergens op reageert eerder in een topic, maar 9 van de 10 quotes is op voorgaande post.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
CWP zei:
Nee dat is niet nodig denk ik, een quote heeft pas zin als je ergens op reageert eerder in een topic, maar 9 van de 10 quotes is op voorgaande post.

En als men dan toch citeert kort de dan het citaat in bij een groot stuk, sommige nemen de gehele tekst over.

Mvg

Naked

Biggie

Toogplakker
13 mrt 2017
68
6
Om vervolgens gewoon weer te citeren in dit topic :idea:
Maar snap het zelf ook niet, tenzij het heel specifiek is, is het ook niet gebruikelijk nee.

Opening post quoten al helemaal niet.

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
Ligt voor een groot deel aan het gemak van de beschikbaarheid van het quote-knopje.
"Laat ik voor alle zekerheid dat knopje maar aanklikken, weten de mensen in ieder geval waarop ik reageer", zoiets.

Totaal overbodig uiteraard, maar dit gedrag zie ik in veel forums, en is ook daar vaak punt van aandacht.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Biggie zei:
Om vervolgens gewoon weer te citeren in dit topic :idea:

Is naar mijn idee als grap.. :lol: Een quote zoals deze snap ik, anders zou voorgaande poster misschien niet begrijpen waarop ik reageer.

Djingo

Ervaringsdeskundige
31 mei 2015
383
453
Ok gevonden.
Sorry ik wist het echt niet, zal er rekening mee houden

KaiserParma

Toogplakker
7 jun 2015
121
39
Op vrijwel elke forum waarop ik heb gezeten, wordt er niet gelet op wie je quote (quoot? Geen idee.). Het is een beetje standaard eigenlijk, je reageert op iemand, dus je gebruikt de quote-knop. Heb zelf eigenlijk nooit meegemaakt dat dit irritant zou kunnen zijn, dus dit kwam dan ook letterlijk nooit in mij op, totdat ik hier kwam. Het enige quote-gerelateerde probleem wat ik ooit op een forum heb gezien, is wanneer de ene na de andere persoon elkaar aan het quoten is, waardoor je in feite een zogeheten quote-piramide creëert. Dat bevordert de leesbaarheid niet echt.

Maar in principe voelt het niet gebruiken van die knop al bijna aan als onnatuurlijk, tot zover dit een ding is qua internetgedrag. Ik had eigenlijk al bijna de OP gequote (gequoot? Nogmaals, geen idee.) uit automatisme, maar dat zou waarschijnlijk niet goed zijn gevallen. :lol:

Maar goed, ik weet dat het hier niet gewenst is, dus doe ik het dan meestal ook niet, al vergeet ik het soms wel.

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
Het is absoluut geen uitzondering, dat er hier gewezen wordt op het gebruik/misbruik van de quoting-functie.
Ik ken menig forum, waar hetzelfde gedacht wordt als de moderators op dit forum doen, en volgens mij ook niet onlogisch.
Eén en ander valt weg te schrijven onder de noemer "netiquette", waarover meer valt te lezen in volgend wiki-artikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Posting_style

enola

Toogplakker
15 jul 2017
148
32
In ieder geval zou het helpen, als men niet een "full-quote" plaatst.
Zoals; een bericht van pakweg honderd regels in te dikken, tot het deel waar het echt over gaat.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Die kom ik wel is tegen maar daar werk maar een knopje bij.... en die knop werkt heel goed..

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Deze maar weer is omhoog zetten. Ik ben dagelijks bezig de boel op te ruimen,

Onnodig quoten op je voorganger is not done. en zeker geen hele lappen text
Simpel, ik delete de hele boel.

CWP

Terug
Naar boven