Waar vindt je de lijst op redlights

noname

Ervaringsdeskundige
10 mei 2021
401
93
Hallo,

Waar vindt ik de lijst met telefoonnummers die de dames daar als niet te betrouwen ingeven.
Een soort zwarte lijst dus voor de sekswerkers dat ze met bepaalde telefoonnrs geen contact moeten zoeken.

Ik sta er onterecht op en de beheerders reageren niet.

Thanks

Beer51

Snuffelaar
25 okt 2022
23
31
A. Die worden, voor zo ver ik het weet, door de dames zelf beheerd. Kom je dus niet bij.

B. Boeiend dat je erop staat. Nieuwe nummertje nemen en weer door, als je het zo erg vindt.

Puresex

Legende
28 apr 2022
1.249
438
Ik denk het dat de mannen laten afschrikken om stalking/ spambericbten te voorkomen en de zwarte lijst niet bestaat.

Beer51

Snuffelaar
25 okt 2022
23
31
Zwarte lijsten bestaan wel degelijk en worden vaak door de dames zelf beheerd. Dit kunnen Excel-bestanden in Google Drive zijn, maar ook WhatsApp-groepen waarin allerlei informatie wordt gedeeld.

Daarnaast bestaan er ook witte lijsten: overzichten van klanten die als veilig worden beschouwd.

kuttoerist

Ervaringsdeskundige
22 okt 2017
270
161
A) ik heb ooit een ban opgelopen door redlights zelf. Zogezegd ongepast gedrag of zo. Geen verdere uitleg gekregen. Nieuw profiel aangemaakt.
B) er circuleert zeker info over klanten. Als je leest dat een klant een chineze dvp zou hebben in stukken gehakt (si non è vero, è bene trovato), zou ik als dienstverleenster ook denken better safe than sorry. Ook de tippelmeisjes lichten mekaar in (al dan niet met hulp van de 'manager'). Ook in positive zin. Ooit aangesproken door een mij onbekende dame die zei 'ik weet dat je het graag zonder condoom doet'. Een ander keer gehoord: ja maar bij xxx geef je 100'. Was dan wel met anaal, die uitleg werd aanvaard, maar ik was dus even wat pissed off, beetje zoals dvp met afgeprinte recensie wordt geconfronteerd. Er wordt dus wel degelijk ook over de prijszetting en andere details uitgewisseld. Goes both ways...

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
Die 'zwarte lijst' staat dat niet gewoon op van die apps waar je tel nummers kan beoordelen? Je kan (tegen betaling) je 'slechte reputatie' er ook af laten halen. Dat is denk ik het verdienmodel van die apps. Ik weet alleen niet meer hoe die apps heten.

Richard

Ervaringsdeskundige
14 mei 2015
297
138
Misschien wijk ik even af van het doel van dit topic, maar ik vraag me even af.. AVG technisch. Wij adverteren onze nummers niet, of je nu een extra nr gebruikt of het je gebruikelijke nummer is maakt me even niet, het is een telefoonnummer dat valt onder persoonlijke informatie. Door een dame te bellen geef je volgens mij niet gelijk expliciet toestemming dat zij dit mag opslaan in een database, waardering score aan geeft en deelt met anderen.

We kunnen er vast niks tegen doen en ik weet ook niet hoe dit juridisch precies in elkaar zit (of het dus wel of niet mag). Maar het voelt alsof dit niet zomaar mag :rolleyes:..
Tegelijk mag je bedrijven dan weer wel reviewen.. al gebeurt dat natuurlijk publiekelijk.. en bedrijven zijn ook verplicht contactgegevens te tonen (al maken ze je dat soms wel heel lastig om te vinden). Dus dat ligt wat anders.. maar afijn.. nummer wisselen en door klopt, is toch een gedoe en we doen er dus waarschijnlijk niks tegen.. maar dacht stip het toch even aan dat ik het een beetje opvallende AVG kwestie vind lijken (recht van bestaan van de App...)

BertBibber

Toogplakker
1 jun 2020
100
13
Door een dame te bellen geef je volgens mij niet gelijk expliciet toestemming dat zij dit mag opslaan in een database, waardering score aan geeft en deelt met anderen.
Inderdaad. De dames(en de advertentiewebsites) zijn allemaal met commerciële doeleinden bezig.
Ze mogen het voor persoonlijk gebruik bewaren, maar van zodra het ene 'bedrijf' dit doorgeeft aan een ander 'bedrijf', zonder toestemming, dan gaan ze zwaar in de fout.

Elke website dat je bezoekt laat je een een privacy policy ondertekenen (die niemand leest), dat hen wél de toestemming geeft dit te delen met hun partner, maar bij een DVP krijg je zulke algemene voorwaarden niet te lezen.

Dus als je nummer op een lijst terecht komt, is dit voor commerciële redenen, wordt dit onrechtmatig gedeeld en is een zware inbreuk op de GDPR wetgeving.

Terug
Naar boven