Voor de 2 keer in 1,5 jaar tijd chlamydia opgelopen

Amazar

Toogplakker
21 apr 2016
30
0
Helaas onlangs weer Chlamydia opgelopen, met een vervelende plasbuis ontsteking als gevolg. De bacterie wordt behandeld met een eenmalige(orale) inname van 2x500 mg azitromycine. Een antibioticum waar ik slecht tegen kan en waar ik minimaal een week heftige maag- en darmklachten van krijg. Het lastige is, dat bij de dames de bacterie vaak ongemerkt aanwezig is omdat er vaak geen klachten zijn. Ook wordt er volgens mij te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid, om zich gratis te laten testen. Ook heb ik gemerkt dat veel(vooral oost europese) dames weinig of geen kennis van SOA's hebben.
De kans om besmet te worden met chlamydia bij onveilige seks, met een dame die drager is van de bacterie, is voor mannen blijkbaar rond de 30%(bij eenmalig contact). De dame die mij besmet heeft, heeft vooral klanten die speciaal komen voor nzc. Dus de kans is groot dat er nu heel wat mannen besmet zijn geraakt(in dit geval in Antwerpen en omgeving) en ook mannen krijgen lang niet altijd klachten. Dus laat je regelmatig testen!!!
Ik denk dat ik even rustig aan ga doen, want dit is het mij niet waard. Uiteindelijk zal het bloed ,wel weer gaan kruipen waar het niet gaan kan, maar toch....

Daveke31

Ervaringsdeskundige
29 sep 2016
498
110
Als je nu eens zou zeggen bij welke dame je het hebt opgelopen, zou handig zijn, we kunnen ons ook niet na elke date laten testen he

Balthasar

Ervaringsdeskundige
19 apr 2015
756
5
Daveke31 zei:
Als je nu eens zou zeggen bij welke dame je het hebt opgelopen, zou handig zijn, we kunnen ons ook niet na elke date laten testen he

Inderdaad. Anders zijn we niks met dit soort posts.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Na het lezen van Amazar zijn post en zijn voorgaande berichten lijkt het mij dat de dame in kwestie waarschijnlijk ****** is.

Heb zelf met haar vorige week zaterdag en zondag onbeschermde sex gehad. Momenteel geen klachten maar dat kan vanaf nu ongeveer wel komen.

Er zijn al vele forumleden eerder bij ***** geweest moesten zij chlamydia opgelopen hebben dan zouden er in principe al enkele symptomen moeten hebben en hier meldingen volgen.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
@Wellens, we wachten wel even af wat Amazar te melden heeft, tot die tijd gaan we niet lopen gissen, leidt alleen maar tot geneuzel en geruzie.

Ik heb zo mijn twijfels, aangezien Amazar dit topic nog bezocht heeft vandaag...

Schermafbeelding 2017-10-08 om 19.35.28.png

A

Anonymous

Guest
we weten allemaal dat nzc risico's inhoudt.....hygiëne is enorm belangrijk......maar sommige mannen zijn blijkbaar bang van water en zeep.....heb al verschillende dames horen klagen dat sommige bezoekers helemaal niet fris zijn......in zulk geval zou ik de klant weigeren....maar ja dan ontloopt ze natuurlijk centjes...... :roll:

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
CWP zei:
@Wellens, we wachten wel even af wat Amazar te melden heeft, tot die tijd gaan we niet lopen gissen, leidt alleen maar tot geneuzel en geruzie.

Ik heb zo mijn twijfels, aangezien Amazar dit topic nog bezocht heeft vandaag...

Schermafbeelding 2017-10-08 om 19.35.28.png

Ok geen probleem. Het is evenwel geen wilde gok van mij anders had ik gezwegen en het zou de bezoekers van de door mij vermelde dame wel extra waakzaam maken. Voor mezelf hoop ik mis te zijn.

Hopelijk brengt Amazar hier zelf snel duidelijkheid!

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Wellens zei:
Ok geen probleem. Het is evenwel geen wilde gok van mij anders had ik gezwegen en het zou de bezoekers van de door mij vermelde dame wel extra waakzaam maken.

Dan moeten de bezoekers even jou post historie lezen en zelf hun conclusies trekken, te veel gezeur geweest in het verleden v.w.b. SOA meldingen, wat uiteindelijk een paar leden de kop gekost heeft qua abbo op nzc :roll:

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Beste CWP ik betreur je reactie. Ik heb denk ik niets te maken met afhakende leden, heb telkens eerlijke meldingen en meningen gegeven. Ik heb zelf dit jaar 2 keer pech gehad met een soa op te lopen en hou andere meldingen hier over op het forum dan ook extra in de gaten. Soa's mogen toch wel gemeld worden? Het hoort bij de risico's, ik neem er zelf ook nog, dus ik wil er verder niet over gaan zeuren.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ik vermoed dat je mijn post fout interpreteert.

Dan moeten de bezoekers even jou post historie lezen en zelf hun conclusies trekken,

Waarmee ik bedoel, zelf hun conclusie trekken n.a.v je post historie wie je bezocht hebt de afgelopen weken, en op basis daarvan hun voorzorgsmaatregelen nemen.
Soa's melden, uiteraard, graag, maar niet zoals Amazar dat doet, te veel gebaseerd op suggestieve informatie.

Maar nu al namen noemen lijdt tot discussie's die we niet willen. ( daarnaast is er nog zoiets als de pm )

ps Het kan zomaar zijn dat de naam die je noemde de persoon is waar Amazar mee komt he ;-)

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
nou hier wil ik toch even tussen springen en een woordje uitleg geven hoor.

Als hier op het forum gemeld word dat een meisje een soa heeft krijg ik in no time dat meisje op mijn dak in mijn mail of hun pimp.
En ik kan zo aan hun reactie afleiden of het bericht klopt of niet. Maar het geeft elke keer weer een hele hoop rel last en onzin in mijn mail en op het forum.
Dus als iemand een soa heeft opgelopen bij een meisje is dat oke dat je dat meld daar heb ik geen probleem mee.
Maar als we gaan gissen is het hek van de dam en daar ga ik niet happy van worden hoor.

Groetjes

Amazar

Toogplakker
21 apr 2016
30
0
Aangezien alle ophef die er ontstaan is na het plaatsen van mijn bericht, hier toch even een reactie.
Aangezien ik het niet 100% zeker weet heb ik geen naam genoemd, maar ik kan jullie wel verzekeren dat het
niet van Jeanetta (schipperskwartier) komt. Als jullie toch namen willen stuur dan effe een pm.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Bij deze mijn excuses aan CWP en Barefan. Achteraf gezien CWP zijn post verkeerd geïnterpreteerd. En dan ook nog eens de verkeerde dame genoemd :oops: Had inderdaad beter niet gegokt op de naam...

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Is het zo belangrijk om te weten bij wie de soa is opgelopen ? Dit kan iedereen gebeuren. Het is een bewijs te meer dat zowel de dames als de heren zich regelmatig preventief moeten laten testen, ook als er geen klachten en/of SOA meldingen zijn (iedere tijdig ontdekte en behandelde soa is er een).

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
enjoyerik zei:
Is het zo belangrijk om te weten bij wie de soa is opgelopen ? Dit kan iedereen gebeuren. Het is een bewijs te meer dat zowel de dames als de heren zich regelmatig preventief moeten laten testen, ook als er geen klachten en/of SOA meldingen zijn (iedere tijdig ontdekte en behandelde soa is er een).

Dit lijkt mij zeker wel belangrijk om te weten bij welke dame een soa is opgelopen. Als je het niet weet en je komt er toevallig loop je zelf ook wat op en dat lijkt mij niet de bedoeling. Je kan zoiets beter vooraf weten en die dame tijdelijk links laten liggen en hopen dat zij is ingelicht en zich laat behandelen zodat er niemand verder besmet kan worden. Voor je het weet hebben meer mensen zowel dame's als heren er last van en dat lijkt mij geen pretje.

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
beffer007 zei:
enjoyerik zei:

Dit lijkt mij zeker wel belangrijk om te weten bij welke dame een soa is opgelopen. Als je het niet weet en je komt er toevallig loop je zelf ook wat op en dat lijkt mij niet de bedoeling. Je kan zoiets beter vooraf weten en die dame tijdelijk links laten liggen en hopen dat zij is ingelicht en zich laat behandelen zodat er niemand verder besmet kan worden. Voor je het weet hebben meer mensen zowel dame's als heren er last van en dat lijkt mij geen pretje.

De dame in kwestie heeft het op haar beurt ook weer van een klant gekregen. Gaan we dan ook alle heren die kort daarvoor en sindsdien bij haar geweest zijn opsporen en benoemen (wel zo leuk voor de dames om te weten welke heren ze even links moeten laten liggen). Wat ik bedoel te zeggen is dat als wij het van onze kant in orde hebben en zij ook er weinig mis kan gaan. Problemen ontstaan als mensen zich nooit laten testen omdat ze geen directe klachten hebben en zo ongemerkt wel een bron van infectie kunnen zijn. Onderga zelf 2 keer per jaar een APK keuring en als ik tussendoor klachten krijg of een soa waarschuwing dan doe ik nog even een tussencheck.

Amazar

Toogplakker
21 apr 2016
30
0
Enjoyerik heeft hier een punt. Zo denk ik er ook over. Ik laat mezelf ook twee keer per jaar testen en mocht ik tussentijds klachten krijgen, een keer extra.
Maar het valt me wel op dat sommige mensen hier toch erg naïef zijn. De bekende dames in het schipperskwartier en in den Haag, die dagelijks
door meerdere mannen, zonder condoom geneukt en volgespoten worden in alle gaten, worden waarschijnlijk meerdere malen per jaar "besmet" met een of andere soa. Het is te hopen dat ze zich vaker laten testen dan de meesten hier. Dus de kans dat de populaire dames hier op het forum, drager zijn van een soa acht ik vrij groot. Dat wil overigens niet zeggen dat je meteen wat oploopt, als je seks met deze dames hebt. De één is er nu eenmaal vatbaarder voor dan de ander.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
enjoyerik zei:
(...) Dit kan iedereen gebeuren. Het is een bewijs te meer dat zowel de dames als de heren zich regelmatig preventief moeten laten testen (...)

Beste enjoyerik en anderen,

Inderdaad.
De sekswerkers in welk raamgebied dan ook, of welke club dan ook, lopen een soa op van hun klanten (in de meeste gevallen).
Dus waarom zo de verantwoordelijkheid bij hen leggen?

Je hebt seks met z'n tweeën - doorgaans.
Dan draag je beide de verantwoordelijkheid voor je keuzes. In het geval van de heren op dit forum en de dames die zij bezoeken is die keuze om zonder condoom seks te neuken. Daar zitten risico's aan vast. Punt.

Om die risico's zo laag mogelijk te houden voor beide partijen, is het raadzaam dat beide partijen zich met enige regelmaat laat testen.
Het algemene advies ( in Nederland) voor sekswerkers is om zich tenminste twee keer per jaar te laten testen en bij klachten meteen een arts te raadplegen. Het algemene advies voor klanten van sekswerkers is om één keer per jaar zich te laten testen en bij klachten extra naar hun huisarts te gaan.

En omdat het nu eenmaal in mijn taakomschrijving staat en ik het niet laten kan :? ... je voorkomt veel gedoe en rottigheid als je gewoon wél een jeweetwel gebruikt.

Lees meer over prostitutiebezoek op: https://www.soaaids.nl/nl/informatie-voor/prostitutie/prostitutie-nederland/informatie-voor-klanten

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja het algemene advies voor sexwerkers is om zich 1 keer om de 6 maanden te laten testen.
Waarom dit advies eigenlijk? is er een Medische onderbouwing? Of is het puur de reden moest het vaker zijn dat het dan te duur word voor de GGD?
Want volgens mij zijn de meeste Soa's op te sporen na een paar weken tot een maand muv HIV daar spreken we over 6 weken.

Mijn persoonlijke mening is dat (geen idee welke organisatie ggd misschien) zou moeten helpen met SOA's indijken en dan niet enkel door het advies te geven een condoom te gebruiken** Maar bv door bv die dame te verplichten te stoppen met werken tot ze genezen is. Doet ze dat niet (dus blijft ze werken achter het raam of blijft ze adverteren) dan vind ik dat deze organisatie voor de gezondheid van de maatschapij moet ingrijpen en het bekend maken.
Ik ken de Nederlandse wetgeving niet zo goed en ik ben geen Jurist maar tot zo ver ik weet is het bv in Belgie verboden om iemand bewust te besmetten (met HIV weet ik zeker hoe het zit met andere Soa's weet ik niet). Als je als DVP een Soa hebt en je blijft verder werken besmet je bewust andere mannen/vrouwen. en de gevolgen van een Soa kunnen heel groot zijn.

Oke ik besef dat het feit van beroepsgeheim hier een probleem vormt.
Maar een oplossing zou kunnen zijn om de dames heren sekswerkers die zich gratis willen laten testen zich akkoord verklaren met deze manier van werken. (en hen dan ook een bewijs geven dat ze mee werken aan dit project zodat ook de klanten weten dat ze bij een dame/heer zijn die het nauw neemt met zijn/haar gezondheid en die van zijn/haar klanten.

En het is niet omdat de leden op dit forum dat risico (bewust) nemen dat het geen gedeelde verantwoordelijkheid is.

**alles en iedereen schreeuwt gebruik condooms ook bij pijpen en ik hoor zelfs soms dokters zonder blikken op blozen zeggen gebruik een beflapje.
Oke ik maak even een lijstje

(ik ga in de lijstjes hier onder uit van pijpen met condoom neuken met condoom en beffen met een beflapje)
1) Chlamydia: in het voorspel lig ik te zoenen met de dame ik masturbeer een beetje en ga haar vingeren. Oeps als ik chlamydia heb grote kans op besmetting door voorvocht.
2) gonorroe idem
3) HIV idem oke de kans is veel kleiner maar goed is wel bestaande.
4) syfilis Ja ook idem als de zweer in de plasbuis of in de vagina zit. Maar als die bv op je boven been zit of in je mond of op je hand. condoom bied jammer genoeg geen oplossing.
5) Herpes Idem voor syfilis
6) Condylomata accuminata ook afhankelijk waar ze zitten maar vaak ook niet tegen te houden met condoom
7) ja ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat mijn punt wel gemaakt is.

Wat gaat het advies nu zijn ook handschoentjes gebruiken? en elke keer wisselen als je van geslachtsdeel veranderd? en wat dan met besmettingen in je mond? Zak over je hoofd?
Kortom Thirza soaaids eigenlijk val ik jou echt niet aan hoor. Maar is het een vraag hoe zie jij dit als professional?

Terug
Naar boven