Verkiezingstress

raetsel

Toogplakker
26 mei 2015
68
63
Hoi allen..

Ik wil alleen waarschuwen dat de VVD graag wil dat op termijn men per behandeling een percentage zelf betaalt, ipv het eigen risico nu. Ik vind het eigen risico al een gigantisch onding. Maar als mensen straks een percentage per operatie zelf moeten betalen, dan leven we in een land waar mensen failliet kunnen gaan aan hun gezondheidszorg. Fuck de VVD, dit gaan we toch niet toestaan met elkaar? Ik betaal liever 50% meer belasting voor een systeem dat solidair is, dan dat we eindigen in een systeem waar het ieder voor zich is. Stelletje kut egoisten zijn het.

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
Dat iedereen voor zichzelf zorgt... in België gaan we kapot van dat sociaal profiteer systeem. Ons sociaal vangnet is een sociale hangmat geworden. Als je in be goed verdient wordt je inkomen onteigent !!!

Zo rechts mogelijk stemmen prijs jullie in nl gelukkig dat jullie nog zo iemand gelijk Wilders hebben , top kerel, daar heeft een natie wat aan

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
De VVD is ook anti-immigratie en daarmee tegen de import van Aziatische dames, Raetsel. Politiek is altijd een tweesnijdend zwaard.
Je zult dus moeten kiezen tussen een kostbare zorgverzekering of Thaise sletjes zc neuken. 😅

Cobratje

Toogplakker
30 jul 2015
59
0
stem niet
ga niet in mee het is je zoet houden al ga links of rechts laat niet beinvloeden

alex the great

Toogplakker
27 mei 2015
104
29
Een percentage per behandeling zelf betalen zou een grote stap vooruit zijn. Mensen zien niet hoe duur de zorg eigenlijk is en ageren zelfs tegen een klein eigen risico. De zorgkosten stijgen exponentieel en we willen maar alles behandelen zonder naar de kosten te kijken, dat is onhoudbaar. We hebben momenteel een van de beste gezondheidszorg ter wereld en toch is men in staat om erover te klagen...

Timbo

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
550
186
Denk dat we allemaal het wel eens kunnen zijn dat hoe het nu gaat niet verder moet gaan , en dat je dus niet op de coalitiepartijen moet stemmen …

Voormalig lid 32972

Toogplakker
2 okt 2022
121
45
Een percentage per behandeling zelf betalen zou een grote stap vooruit zijn. Mensen zien niet hoe duur de zorg eigenlijk is en ageren zelfs tegen een klein eigen risico. De zorgkosten stijgen exponentieel en we willen maar alles behandelen zonder naar de kosten te kijken, dat is onhoudbaar. We hebben momenteel een van de beste gezondheidszorg ter wereld en toch is men in staat om erover te klagen...
Laten ze jou de berekeningen zien waaruit blijkt dat de zorgkosten exponentieel stijgen? Sterker nog.... de zorgkosten stijgen helemaal niet zoals Schippers (VVD) je wil doen laten geloven.

Vergeet niet dat het deze zelfde Schippers is die 12 jaar geleden door kei en keihard te bezuinigen de zorgsector op vele delen keiharde klappen bezorgd heeft waar we nog steeds mee te kampen hebben, omdat men uitging van de zelfredzaamheid van het individu.

Jaren later blijkt dat heel veel mensen in de samenleving juist niet zelfredzaam zijn wat de huidige minister Karien van Gennip (CDA) ook toegegeven heeft aan tafel bij Op1 en dat dát de rede is waarom wetsvoorstellen zoals een percentage per behandeling het in Nederland nooit zullen redden.

Als je naar Schippers luistert zal je merken dat ze het nog steeds over bedrijven heeft en hoe het in Amerika geregeld is, maar nooit over het individu, omdat die net als Edith Schippers in haar ruime Villa in Baarn zelfredzaam dienen te zijn.

Ik ben normaliter een rechtse stemmer, maar de nuance zal toch moeten komen van BBB, D66, JA21, PvdD en de linkse wolk om de VVD en de Christelijke partijen een halt toe te roepen, want anders krijgen we hier Amerikaanse toestanden en dat is het allerlaatste wat we hier willen hebben.

Het enige voordeel is dat de VDD m.u.v. Edith Schippers het nooit meer over bezuinigingen heeft en geleerd heeft van het debacle van Rutte I en II waarbij Geert Wilders naar later bleek volstrekt gelijk had om het oneens te zijn met de bezuinigingen!

Voormalig lid 14942

Toogplakker
11 dec 2019
52
22
Het is allemaal een grote scam, de klimaatcrisis, co2 crisis, corona crisis, allemaal vooraf bedacht en uitgevoerd om ons als makke schaapjes linksaf te laten marcheren.
Ik mag hopen dat de stemlokalen en de IT erachter goed gecontroleerd kan worden door burgers, want vertrouwen doe ik het niet.

Barelover1963

Toogplakker
28 mei 2019
136
65
Jongens jongens, want meisje zijn jullie niet, niet zo schreeuwen om aandacht. Kijk, Rumba, die Wilders van ons is gewoon een geblondeerde blaaskaak en prutser die nog nooit iets voor elkaar heeft gekregen. Als die man aan de macht komt, dan zijn we binnen 6 maanden failliet. Overigens rent hij hard weg als het hem te heet onder de voeten wordt. BBB wordt het zoveelste bestuurlijk fiasco: krijgt veel zetels volgens d peilingen, maar is een partij die nog harder groeit dan een plofkip en dus over 1 jaar in 10 andere splinterpartijen is onploft. Daar win je de wereld niet mee.
Dan hebben we nog de echte bruinhemdenpartij van Baudet, regelrechte fascisten en Putinaanhangers. Die partij hoort in een gesloten inrichting waar men wel gelooft dat de wereld door reptielen worden geregeerd.
tsja dan blijft de rest over.

Voormalig lid 16990

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
252
78
Begrijp ik het goed,... die gast in dat filmpje zegt dat de aardbeving in Turkey gecreëerd is?
Dus wel gebeurd maar niet een ongelukje, opzettelijk heeft iemand de aardplaten tegen elkaar geduwd?
Is die gast verkiesbaar?

Barelover1963

Toogplakker
28 mei 2019
136
65
Die gast Bscheffer, is hèt prototype FvD stemmer hier. Compleet ge-rabbit-holed. Alles wat in de wereld verkeerd gaat, is een complot. Spijtig dat het zo mis kan gaan met mensen dat zij hun toevlucht zoeken tot sprookjes en politici, zoals Baudet en zijn bruinhemden, die doelbewust hun eigen leden belazeren.

alex the great

Toogplakker
27 mei 2015
104
29
Naast mijn mening dat dit forum niet de juiste plek is voor dit draadje, is de boodschap van topicstarter bij voorbaat compleet zinloos. De komende verkiezingen gaan over de provinciale staten en die gaan niet over (landelijk) beleid zoals het zorgstelsel. Die gaan alleen over hoe en door wie het beleid in de praktijk uitgevoerd gaat worden...

Draadje mag m.i. dus best gesloten worden. Ook omdat het alleen maar vreemde reacties lijkt te oogsten.

raetsel

Toogplakker
26 mei 2015
68
63
Compleet zinloos vind ik wel wat ver gaan. Het is niet voor niks dat alle kopstukken niet van de buis te slaan zijn, ze hebben echt wel wat te verliezen. Als de uitslag heel erg verschuift, en er dan dus na 30 mei ineens een hele andere samenstelling in de 1e kamer zit, dan kan het kabinet in de problemen komen.

Maargoed, wellicht is dit forum toch niet zo'n goed platform voor politieke discussie. Aldoende leert men :LOL:

Terug
Naar boven