Undercover in NL 1 mei 2022

A

Anonymous

Guest
Beste medeforumleden,

Ik heb net die uitzending van Undercover in Nederland gezien over die "pooier" die wat jonge grietjes in enkele huizen waaronder in Breda liet werken. Daarin werd onder meer uitgelegd dat sinds begin dit jaar het neuken met een meisje waarvan je weet of redelijkewijs had moeten weten dat ze slachtoffer is van mensenhandel strafbaar is gesteld (art 273g Sr). Verder werd die "pooier" ook nog eens geconfronteerd want die Stegeman die zou een heel dossier over die gast hebben. De uitzending doet suggereren dat hij een medogenloze pooier is die die arme, arme meisjes uitbuit en hun geld afpakt maar het enige wat ik gezien heb is dat hij - naar mijn mening - alleen schuldig is aan het tewerkstellen van meisjes zonder dat hij daarvoor een vergunning heeft van de burgemeester.

Ze moeten die sekswerkers tegenwoordig wel hebben he. Eerst dat absurde "pooierverbod" erin proberen te fietsen in 2018. Daarna weer dat gesodemieter over de wet registratie sekswerkers wat overigens niet kan vanwege privacywetgeving en nu die strafbepaling ex 273g Sr weer. Die "illegale prostitutie" waarin in die uitzending gesprken wordt is dus louter werken zonder die vergunning van de burgemeester. Je bent dus legaal als zo'n ambtenaartje van de gemeente die daar overigens zit omdat hij nergens anders een baan kan vinden, heeft bepaald dat jij dat wel mag doen. Dat vergunningenstelsel en die strafbaarstellingen doen juist het tegenovergestelde van wat daarmee wordt beoogd namelijk het creeren van illegale prostitutie met de daarbij horende stigmatisering. Het resultaat is dus dat zowel klanten als prostituees afzien van aangifte doen en dat meer mensen blijven rondlopen met een SOA. En dan in die uitzending ook weer de link leggen met corona door te zeggen dat SOA's ook kunnen muteren en dat dat dan het eerste gebeurt bij sekswerkers en klanten. Straks moeten we nog een condoom over ons hele lichaam hebben voordat we wat mogen. Ik vond die uitzending van gisteren dus weer een hoop sensationalisme; veel wind en weinig wol ofzoiets.

Hoe staan jullie hierin? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Ignatio

Toogplakker
4 mrt 2020
74
11
Ach ja, wat zullen we zeggen. Ooit was Nederland een land dat bekend stond om zijn tolerantie en was de belangrijkste toeristische trekpleister de Wallen in A'dam en de coffeeshops eromheen. Stukje bij beetje begint het hier te lijken op Engeland in de Victoriaanse tijd. Hypocrisie alom. Gemeentes geven geen vergunningen uit. Prostitutie wordt op 1 lijn gezet met mensenhandel, misbruik en mishandeling. Laat ze gewoon eens achter de Roemeense maffia aangaan en de clubjes achter al die Chineesjes die als paddenstoelen uit de grond schieten. Maar dat durven ze niet. Daarmee praat ik die James niet goed. Maar we weten allemaal dat er wel ergere misstanden zijn. Ook weten we allemaal dat niet ALLE prostitutie gedwongen is. Qua maatschappelijke acceptatie van het fenomeen zijn we weer terug in de jaren 50. Jammer. Je ziet het ook in het aanbod van dames. Zou die reportagemaker zelf nooit eens naar de hoeren zijn geweest? Haha.

katwesel

Ervaringsdeskundige
16 jul 2015
690
295
Nemen jullie meneer stegeman en zijn programma nog serieus .......
merendeel van dit programma is in scene gezet .....
meneer stegeman is al meerdere keren door het stof heen gegaan nav zijn programma ...
maar ja het trekt kijkcijfers .....

31 aug 2016
1.194
112
Ik heb de verkorte versie gezien op YouTube.
Die Stegeman is zelf een pooier hij zet zelf een vrouw in voor sekswerk bij die o zo slechte James .
Dan doet ze opnames van paar meiden die daar uit hun eigen beweging zitten ( wel jong )
Want als 21+ zijn zetten ze zelf wel een advertentie.

De goegemeente wil alles registreren en vooral controleren.
Maar door hun bemoeizucht werken ze juist illegale praktijken in de hand

Marc Rutte is de grootste pooier alle geregistreerde dvp dragen een groot deel af aan de fiscus.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Vergis je niet James is die donkere jongen die is begonnen in dreammotel Wommelgem
Met al die gangbangs is hij toen begonnen in België toen liep er ook al een onderzoek tegen hem, nu weer in Nederland schiet op voor hem

bare raider

Legende
28 jun 2015
2.786
450
Wat ik vindt is dat meestal al die programma's over prostitutie worden aangedikt , dat van jojanneke ook niet normaal vond ik dat,,

A

Anonymous

Guest
Ik heb tijdens die uitzending ook dat CDA-wijf gezien dat het strafbaar wil stellen voor klanten om prostitutees zonder vergunning te bezoeken. Het gaat steeds een stap verder. Ze willen stap voor stap naar het Scandinavisch model waar klanten strafbaar zijn als ze een hoertje bezoeken en dat grietje aangemerkt wordt als slachtoffer. Daar is waar ze gewoon heen willen.

Ik werd overigens wel geil van die uitzending. Die James zal ook wel eens zo links en rechts één of meerdere van die meisjes "managen". Ik kijk regelmatig naar Blacked.com. Altijd wel geil om te zien hoe die jonge studentjes kermen van genot terwijl ze bewerkt worden door een grote zwarte kerel. Ik ben dus volgens die politici een decadent type.

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Logische vermoedens in sekswerkers branche zijn uitbuiting, oplichting en de versoberde omstandigheden. Die vermoedens zal ieder lid hier herkennen en dan helpt de graaicultuur binnen de zorgverzekeraars sector ook niet. Waarom moeten zzp ers zich verplicht verzekeren en kunnen sekswerkers ondernemers al die verplichtingen makkelijk omzeilen.

Willen ze deze sector op orde hebben dan lijkt me een landelijke netwerk van ambulante hulpverlening en betere wetsvoorstellen een uitkomst. Niet bijvoorbeeld de bezoeker verantwoordelijk stellen als ze per ongeluk een illegale dame bezoeken, een sekswerkgever meer plichten geven. Ik geloof ook niet dat alle landen het beter doen, maar binnen ons land is het triest gesteld.

Wij en zij (sekswerkers) verdienen beter

A

Anonymous

Guest
Televisie/media leven van denkbeelden produceren en daar voor en tegenstanders mee te winnen. Daarna spelen ze deze twee gewonnen groepen tegen elkaar uit. Dit heb ik bij de wappies/niet wappies gezien en bij de oorlog tussen rus en oek wordt dit ook gedaan.
Je wordt geacht een kant te kiezen, terwijl geen onderbouwende info beschikbaar wordt gesteld. Er wordt alleen ingespeeld op de emotie en veroorzaken zo heftige reacties bij vooral bange mensen met een social media account.
Ik kom uit de swingerswereld en kan je vertellen dat er gangbang party organisaties bestaan waar feitelijk legale mensenhandel wordt bedreven. Zij staan aan de deur hun pooierhand op te houden terwijl jouw vrouw wordt afgeragd door mannen die stiekem via sexjobs werden geworven. Zo ook de 'parenclubs' die gangbangs organiseren. Zij hebben dus vergunningen en dat is geen vooruitgang inderdaad.

A

Anonymous

Guest
Analover,

Heel goede uitleg. Dank hiervoor.

Media, en vooral de Westerse werkt volgens bepaalde structuren. Lees hiervoor vooral de Ten Strategies of Media Manipulation van Noam Chomsky.
Onze media is ook niet vrij en onafhankelijk, zoals velen geloven.
Veel van onze landelijke kranten zijn in handen van een investeerder, een Belgische. Hier geldt uiteraard ook weer wie betaalt die bepaald.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Tja, kijk naar de nieuwe eigenaar van het ANP, de 'onafhankelijke' bron van het Nederlandse nieuws en je weet genoeg.

Terug
Naar boven