Toename HIV

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Goed dat dit gepost wordt.

Met alle posts over prep wordt HIV idd weggelachen.
Oké, besmettingen zullen wel zijn in Gay-milieu en bij negroïden, maar dames die het ene na het andere bare contact hebben, klanten die kicken op sloppy seconds, tippelaarsters, crackhoertjes,,,… de klanten die deze bezoeken zoeken toch ook het gevaar op.

Mijn inziens wordt PreP ook veel te veel genormaliseerd.
Risicovol gedrag? I.p.v. gedrag aan te passen, neen, neem maar PrEP.
Beetje zelfde als in de winter hele maanden antibiotica slikken etc.

Laatst bewerkt:

bf_1

Toogplakker
11 jun 2016
47
37
Dat gezeur over prep. De pillen kosten geen reet, okay de bloedonderzoeken voor je nierfuncties moet je dan wel zelf betalen. Waar hebben we het over?
De enige reden waarom PREP niet massaal aan risico groepen aangeboden wordt is moralistisch gezeur. Die mensen die PREP willen gebruiken gaan zonder PREP ook gewoon neuken zonder, dus waarom al die onnodige HIV besmettingen aanvaarden.
Je mag wel jezelf kapotroken of drinken, jezelf zo dik vreten dat je er diabetisch van wordt. Maar nee laten we moeilijk doen over een pilletje van zeven euro per maand....

michielhaha

Snuffelaar
15 sep 2015
19
67
Prep zorg vanuit de GGD gaat veranderen. Nu nog (maar) 2 x per jaar een controle en dan krijg je een recept mee om zelf bij een apotheek Prep aan te schaffen.

De tijd van €7,50 voor 30 pillen is dus voorbij helaas.
Niet dat het nu ineens schrikbarend veel hoger wordt hoor. Voor 30 pillen ben je bij de apotheek zo tussen de €20 en €30 kwijt!

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
Ik spuit nooit in de foef, onmiddellijk goed afwassen als ik hem eruit haal en zo snel mogelijk pissen na de daad. Nog nooit HIV opgelopen!
👍😎
Ik neuk al zeker 30 jaar heel regelmatig zonder condoom. Tot een paar jaar geleden waren er geen tests nodig om aan GB deel te nemen. Dus ik heb sneltesten gedaan, deze waren negatief! Heb ik geluk, ben ik resistent tegen ziekten als HIV en andere? Moeilijk te zeggen en te weten.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Gefeliciteerd! Je bent een geluksvogel. Nooit thuisgekomen met een verrassing :)

Echte resistentie bestaat niet. Je kunt wel minder bevattelijk zijn voor HIV.
Gonorroe loop je vrij makkelijk op. De meeste varianten zijn goed behandelbaar.
Door verkeerd omgaan met antibiotica zijn er gonorroe varianten die resistent dreigen te worden.

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
Gefeliciteerd! Je bent een geluksvogel. Nooit thuisgekomen met een verrassing :)

Echte resistentie bestaat niet. Je kunt wel minder bevattelijk zijn voor HIV.
Gonorroe loop je vrij makkelijk op. De meeste varianten zijn goed behandelbaar.
Door verkeerd omgaan met antibiotica zijn er gonorroe varianten die resistent dreigen te worden.
Ik probeer de risico's niet te minimaliseren, ze zijn zeer aanwezig. Ik verklaar alleen mijn eigen ervaring. Als ik ooit iets heb, zal ik ernaar handelen.

Terug
Naar boven