Toelatingscriteria ivm corona

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Ik kom regelmatig in Duitse saunaclubs en vooral Duisburg doe ik regelmatig aan. Aangezien ik nog niet volledig gevaccineerd ben moet ik een negatieve test kunnen overleggen welke 48 uur geldig is. In Duisburg zijn enige testlokaties waarvan 1 vlakbij het centraal station. Ik maak me wat zorgen of het allemaal zo simpel is want ik ben niet handig met een smartphone. Je krijgt een QR code en na 15 minuten krijg je via E-mail het resultaat. Moet je daarvoor een speciale app gebruiken want dat is mij niet bekend of is er ook iemand bij de testlokatie die je daarmee kan/ wil helpen?

tracer76

Toogplakker
4 jan 2019
117
37
Ik ben afgelopen weekend in Duitsland geweest en moest zo'n test doen voor toelating in hotel en restaurant. Je maakt inderdaad die afspraak en krijgt die qr code als email. Met die qr code en een legitimatiebewijs ga je naar het testcentrum. Als je positief bent wordt je gebeld en als je negatief bent krijg je een email met daarin een link naar je uitslag. Als password moet je dan je geboortedatum invullen. Met de pagina van het test resultaat open op je smartphone kreeg ik toegang tot het hotel.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Klinkt simpel maar vaak komt er meer bij kijken. Volgens mij moet je ook een speciale app gebruiken. Ik vraag eerst of resultaat op papier mogelijk is. Zou toch moeten kunnen denk ik want niet iedereen heeft een smartphone of is daar handig genoeg in.

tracer76

Toogplakker
4 jan 2019
117
37
Nee, je krijgt geen papieren resultaat, alles is digitaal. Je hoeft geen app te downloaden uitslag is is een link van een website waar je het resultaat kunt zien.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Ok, zaterdag ben ik in Duisburg voor een sneltest vlakbij het centraal station (Portsmouthplatz) en zal zien hoe het zal gaan en hopelijk niet zo druk.

Jajoh

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
383
79
tracer76 zei:
Ik ben afgelopen weekend in Duitsland geweest en moest zo'n test doen voor toelating in hotel en restaurant. Je maakt inderdaad die afspraak en krijgt die qr code als email. Met die qr code en een legitimatiebewijs ga je naar het testcentrum. Als je positief bent wordt je gebeld en als je negatief bent krijg je een email met daarin een link naar je uitslag. Als password moet je dan je geboortedatum invullen. Met de pagina van het test resultaat open op je smartphone kreeg ik toegang tot het hotel.

Dus je kan als "niet-Duitser" ook zo'n test gratis af laten nemen? Gewoon afspraak maken, of op de gok naar zo'n locatie?
Ik wil graag spoedig weer eens naar Duitsland, maar zie hier best wel een beetje tegenop...

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Waar ik me laat testen zaterdag in Duisburg (Portsmouthplatz) kun je spontaan binnenlopen en is gratis. Kijk maar op de site. Mijn bevindingen zal ik dan hier schrijven.

kingwillem

Toogplakker
28 dec 2016
117
10
Klinkt prachtig, wat als je positief getest bent? Dan moet je een PCR test laten doen. En dan? Quarantaine? In Duitsland?
Ik zie nogal wat beren op de weg.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Ik wil een afspraak maken maar bij het invullen van de verplichte velden kom ik bij PLZ (postcode) niet verder.
Ik geef mijn postcode dan met kleine letters dan met grote maar het blijft ongeldig. Iemand op het ijsberenforum zei dat je het best een afspraak kan maken want dan ben je sneller klaar en is minder omslachtig maar als ik bij een bepaald veld niet verder kan dan zal ik morgen ter plekke vragen wat het probleem is. Iemand die me kan helpen?

elvenas

Toogplakker
16 jan 2019
53
11
Bij Venus geweest, theke vroeg bij aankomst om een test dus ik zei "gevaccineerd". Toen vroeg ze om "ausweis" en ik heb gewoon mijn vaccinatie papier laten zien, theke vond het prima.

Te laat gelezen dat LaLuna ook open ging dus na wat afkoeling naar Moers gereden, zelfde verhaal.

Gewoon simpel.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Leuk dat de clubs terug open gaan. Ik krijg weldra mijn eerste prik, zal pas einde juli volledig gevaccineerd zijn en dan nog twee weken wachten. Een sneltest gaan halen om elke keer sauna club Duitsland te kunnen gaan dat is wat omslachtig.

Robbie

Smeerlap
17 jun 2015
5.392
2.877
Ja en het kost nog geld ook want de test lokatie bij Duisburg Hbf (Portsmouthplatz) vroeg 30€ te betalen als niet Duits ingezetene.Ik kon ook digitaal een afspraak maken maar de site accepteert geen 4 cijferige postcode want dan kom je niet verder want ongeldig. Je zou een Duits adres kunnen opgeven maar ik weet niet of dat dat dan goed komt want je moet wel je paspoort overleggen. De volgende keer probeer ik digitaal een afspraak te maken bij Galeria kaufhof want op die site kun je wel een 4 cijferige postcode opgeven en als het bedrag op 0€ blijft als de afspraak is afgerond zit je goed.

kraassy

Ervaringsdeskundige
18 mei 2015
349
160
Weten jullie of de meisjes in de clubs (dubbel) gevaccineerd zijn en indien niet of zij dagelijks getest worden?

wooley4766

Toogplakker
10 feb 2021
96
80
Robbie zei:
Ja en het kost nog geld ook want de test lokatie bij Duisburg Hbf (Portsmouthplatz) vroeg 30€ te betalen als niet Duits ingezetene.Ik kon ook digitaal een afspraak maken maar de site accepteert geen 4 cijferige postcode want dan kom je niet verder want ongeldig. Je zou een Duits adres kunnen opgeven maar ik weet niet of dat dat dan goed komt want je moet wel je paspoort overleggen. De volgende keer probeer ik digitaal een afspraak te maken bij Galeria kaufhof want op die site kun je wel een 4 cijferige postcode opgeven en als het bedrag op 0€ blijft als de afspraak is afgerond zit je goed.

Chayns is gratis.. App downloaden en afspraken maken.
Net getest en werkt prima en wordt geaccepteerd

Terug
Naar boven