Testen in België

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
@BareBear, je huisarts heeft hier een strikt beroepsgeheim, hij kan en mag je vrouw hier niks over vertellen.
Enig minpuntje, en dat heb ik ook meegemaakt, als je ooit een SOA hebt, waarvan je nog geen weet hebt, en je geeft deze door aan je vrouw...en deze krijgt er last van,...dan zal je pas een probleem hebben...Strikt genomen zal de huisarts hier niet je medische gegevens onder de neus van je vrouw kunnen schuiven, maar zal je vrouw vragen beginnen stellen aan jou...

chico123

Ervaringsdeskundige
20 dec 2015
292
117
Djingo zei:
Ik vind dat de laatste tijd het wat te gevaarlijk begint te worden om zc plezier te halen.
Nzc is aan een opmars bezig en tegenwoordig doen er veel meer dames het dan pakweg 3 a 4 jaar geleden. De circulatie is imo te groot aan het worden. Dit gaat ontploffen.
De laatste x dat ik zc ben gegaan is intussen al weer een tijd geleden en ik denk dat het nog lang zal duren eer ik het terug zal doen , als ik het nog zal doen.
Het risico is imo groter aan het worden. Ik veroordeel niemand die het doet want heb het zelf meer dan 20 jaar gedaan.
Ik zal het wereldje ook blijven volgen en reageren maar zelf nog zc gaan durf ik eerlijk gezegd niet goed meer.
Zoals ik reeds zei, de circulatie is te groot aan het worden en je hebt prijs voor je het weet.

Ik pas ook na syfilis gehad te hebben en twee weken hospitaal, zoals je zegt het gaat er een beetje te gek aan toe de laatste tijd.

BareBear

Toogplakker
17 aug 2022
37
22
barecock zei:
@Barebear, je huisarts heeft hier een strikt beroepsgeheim, hij kan en mag je vrouw hier niks over vertellen.
Enig minpuntje, en dat heb ik ook meegemaakt, als je ooit een SOA hebt, waarvan je nog geen weet hebt, en je geeft deze door aan je vrouw...en deze krijgt er last van,...dan zal je pas een probleem hebben...Strikt genomen zal de huisarts hier niet je medische gegevens onder de neus van je vrouw kunnen schuiven, maar zal je vrouw vragen beginnen stellen aan jou...

Ik ga komende week voor een test. Drie dagen na mijn laatste date wat symptomen beginnen krijgen, raar gevoel aan plasbuis en twee dagen later een halve dag constant het gevoel dat ik moest plassen. Daarna nog enkele dagen wat jeuk aan plasbuis en een licht vreemd gevoel bij plassen. Voor de zekerheid eens laten testen of het chlamydia is.

En dan de Tindervrouwen een tijdje links laten liggen...

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
Zeker doen Barebear, vooraleer het te laat is. Je bent niet de enige klant bij de dokter die zich laat testen, geen paniek...en zeker nu geen sex hebben met je vrouw zolang je de uitslag niet kent.

lieverleffe

Ervaringsdeskundige
7 mei 2015
857
525
De huisarts heeft beroepsgeheim en mag niets zeggen tegen je vrouw. Hij mag je wel aanraden om het met haar te bespreken.

Ondanks hun beroepsgeheim hebben huisartsen wél de plicht om bepaalde ziekten zoals syfilis en gonorroe te melden aan het Agentschap Zorg en Gezondheid.

BareBear

Toogplakker
17 aug 2022
37
22
barecock zei:
Zeker doen Barebear, vooraleer het te laat is. Je bent niet de enige klant bij de dokter die zich laat testen, geen paniek...en zeker nu geen sex hebben met je vrouw zolang je de uitslag niet kent.

Uitslag voor alle geteste SOA's was negatief, niets vreemd detecteerbaars in bloed of urine :?

Voormalig lid 12499

Snuffelaar
15 apr 2019
14
2
Ik heb ook al 2x klachten gehad zonder positief getest te zijn. Blijkbaar loop je ook reguliere urineweginfecties op die niet onder soa geschaard worden. Zelfs een keer via alleen pijpen iets opgelopen (was een gangbare bacteriële infectie ) dus ik sta nergens meer van te kijken. Voorgaande keer ook op myco en ureoplasma getest bovenop chla/gon

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Condoom Anoniem is een van de betere (beste?) online aanbieders van condooms. Misschien een betere tip dan testen... :mrgreen:

sandstorm

Toogplakker
11 feb 2019
181
36
Itg helpcenter is anoniem en dat is in het tropisch instituut in Antwerpen. Ook kan je daar gewoon heen voor een niet anonieme test.
Huisarts doet dat ook en snap wel de gevoeligheid en je dient een afspraak te maken en degelijke(ook bij itg of tropisch), het is toch wat gedoe.
Bij het tropisch en ook itg had ik echt wel het gevoel dat die mensen goed op de hoogte waren en prima advies geven zonder judgement.

Barecreampielove

Toogplakker
7 feb 2022
63
43
Zoals sandstorm schrijft instituto tropische geneeskunde Antwerpen kan volledig anoniem, gewoon telefonisch afspraak maken meer niet. Ik en m'n partner doen dat ook regelmatig aangezien zij ook graag bare gb's doet..

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
De Vlaamse collega's die tegen de Belgisch-Nederlandse grens wonen kunnen ook overwegen naar de Stadskliniek in Rotterdam te gaan. Je kunt contant betalen, er worden geen persoonlijk herleidbare gegevens gevraagd (behalve je zelf verzonnen voornaam en een geboortedatum die je een jaartje kunt opschuiven) en je krijgt de uitslag per versleutelde pdf op je eigen (anonieme) email adres.
Wel je zelfverzonnen naam en geboortedatum niet vergeten want die heb je nodig om de pdf te openen🤣🤣

Voldante

Snuffelaar
30 aug 2019
10
14
Testmijnbloed.be ik ga in roeselare alles via mail, volledig anoniem zelfs niets naar de huisarts (mijn huisarts is familie). Dit is via een erkend labo, ik heb geen zo'n groot vertrouwen in zelftesten.

Terug
Naar boven