Suggestie: NZC arts?

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
Het eerst wat ik uit de enquête haal.

Ik heb hier (en elders) vaker gelezen dat mensen moeite hebben om naar een arts/dokter te gaan met een (mogelijk) seksueel probleem.
Nu in Belgie kan je zonder probleem als je in Limburg woont naar een huisarts aan de kust.
In Nederland is dit moeilijker blijkbaar.

Maar los daarvan vinden veel mensen het ook een probleem om hun seksueel "probleem" uit te leggen aan een vreemde. (Want wat zal die wel niet van me vinden? Of Ik heb geen zin in een preek over safe seks)
Ik begrijp deze mensen wel maar eigenlijk kwam ik nooit veel verder met het idee als ga naar een soa kliniek ofzo of een (voor jou) vreemde arts.

Nu in mijn enquête kwam iemand met een heel goed idee vond ik. En dat was een "bevriende" arts. iemand die zelf ook aan nzc met DVP's doet en die je niet raar aan kijkt als je hem verteld dat je een dvp bare hebt geneukt. Ik vond dit een goed idee (in theorie) Wat vinden jullie van dit idee? En hoe zien jullie zo iets in de praktijk gebracht worden?

1) Mijn idee is ik zet een oproep op het forum opzoek naar (huis)artsen die zich willen opgeven voor dit project. En ik publiceer een lijst met deze artsen. (echter lijkt me de maatschappij nog niet klaar om te aanvaarden dat "hun" huisarts misschien wel eens een dvp bezoekt dus lijst op het forum lijkt me minder goed idee) Maar ik hoor graag jullie meningen.

2) Ik zet een oproep op het forum opzoek naar (huis)artsen die zich willen opgeven voor dit project. En hou hun gegevens prive, mensen met een probleem kunnen me mailen en ik geef de dichtstbijzijnde arts voor hem uit mijn lijstje door.

3) .....

Groetjes

Handycarp

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
668
125
Ik denk dat optie 2 het meeste succes zal geven.
Dan blijft de arts nog enigszins in de anonimiteit.

A

Anonymous

Guest
Ik zou gaan voor een privé-lijst die niet publiekelijk op het forum gepubliceerd wordt.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja dat lijkt me ook een prive lijst.
Als er artsen zijn die zoiets hebben ja lijkt me een goed idee ik wil hier wel aan mee werken maar enkel op voorwaarden dat... Mail me gerust he ik sta open voor alle ideeën.

roubaix

Ervaringsdeskundige
6 sep 2015
341
147
Hallo,
Is een goed idee en lijkt mij heel praktisch en drempelverlagend.
Wat ik altijd doe : eenvoudig via internet een afspraak te maken bij het tropisch instituut in antwerpen.
Enige nadeel daarbij is dat je soms een week moet wachten om op afspraak te kunnen komen : dit is vervelend als je symptomen hebt van een of andere ziekte.
Bovendien moet je tot in antwerpen gaan tijdens de werkuren.
Gemakkelijker is inderdaad een huisarts die bovendien anonimiteit wil verzekeren. Zou er ook gebruik van maken !
Succes : ik zie wel wat het wordt !

Voormalig lid 876

Ervaringsdeskundige
6 jun 2015
277
66
Tja, weer een voordeel van single zijn: geen partner die ze kunnen info geven over soa of testen.
Trouwens mijn arts is een vrouw haha, soms awkward maar ze is een toffe en vlotte.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Ik zou het ook wel interessant vinden een huisarts waar je enkel naar toe gaat voor soa testen en soa behandelingen. Iemand met meerdere patiënten ivm soa's en dus ook goed op de hoogte is van de soa problematiek. Een huisarts heeft ruimere bezoekuren dan soa klinieken wat voor mij zeer belangrijk is.

Voorwaarde is wel dat dit niet in een medisch dossier komt want anders weet je eigen huisarts het natuurlijk ook. Ik zou er gerust ook wel een eindje willen voor rijden.

Ben erg benieuwd wat er van dit topic gaat komen. Voor velen is het niet makkelijk om vaker naar de vaste huisarts te gaan ivm soa's of testen daarvan. Hoewel ik zelf niet te klagen heb over de reacties van mijn huisarts vind ik zelf toch wat vervelend. ik zou me toch wat beter op mijn gemak voelen bij een huisarts die vaker patiënten behandeld met soa's en daar heel ruim denkend in is.

jababba1

Toogplakker
10 jun 2015
50
14
Optie 2 is inderdaad de beste.
En ja een privé lijst waar dan aan een bekende forum ganger de dichts bijzijnde arts wordt bekend gemaakt.
Als natuurlijk ieder willekeurige bezoeker een verzoek indien heb je mogelijk toch nog een probleem.

nagash

Toogplakker
20 jun 2015
172
179
je eigen huisarts heeft zijn beroepsgeheim
ja het komt in je dossier te staan, maar je kunt volgens mij wel aangeven of andere artsen dit mogen inzien
Optie 2 lijkt beter
Er zal geen enkele HA zijn die ervoor uitkomt bare met dvp te neuken :lol:

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ja als je fake shit wil bestellen moet je daar zijn. antibiotica zo te krijgen...

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Had eerder reportage gezien en zou echt zijn.

Werken met Oostblok-artsen voor de voorschriften.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja ik heb daar goede ervaringen mee maar dat zegt uiteraard niets.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ja voor een adequate diagsose moet je daar niet zijn maar als je weet wat je wilt dan zit het wel goed vind ik.
Al kan het nooit je huisarts vervangen

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Barefan zei:
ja voor een adequate diagsose moet je daar niet zijn maar als je weet wat je wilt dan zit het wel goed vind ik.
Al kan het nooit je huisarts vervangen

Hey

En qua aflevering ? Discretie en snelheid?

Terug
Naar boven