Sterilisatie bij de man: vasectomie

Jurgen 1975

Toogplakker
8 mrt 2020
95
65
Ik al van 2004 laten doen. Alles nog steeds positief, behalve de zaadjes, die zijn negatief 😂

Oral69

Ervaringsdeskundige
16 jul 2020
572
298
Hier ook al vanaf 2003, alles werkt prima en geen zorgen meer met volspuiten van dames :D

Djingo

Ervaringsdeskundige
31 mei 2015
383
453
10 jaar geleden laten doen.
Geloof zeker al de horrorverhalen niet die sommige mannen er over vertellen zoals o.a. 3 dagen benen niet kunnen dicht doen of gezwollen ballen ter grootte van een sinaasappel of een zeer pijnlijke zak die blauw of purper ziet.
Als je doet wat de dokter zegt heb je juist geen probleem. Ik dacht op dag 3 zelfs dat er niks gedaan zou zijn vanwege het totale gebrek aan pijn.

Gert36

Snuffelaar
5 apr 2018
18
1
Hier ook. Geen enkel recht op kinderbijslag meer gemaakt sinds die kleine operatie. Met plezier mij 10x (en meer) afgetrokken om de laatste zaadjes er snel uit te krijgen. Voor de rest geen enkel probleem om van bil te gaan 😇.
Gewoon doen. Is bij mij intussen al 20 jaar geleden.

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
2011 laten doen. Verdoving voelde niet echt lekker en naderhand paar dagen dof gevoel. Maar meer dan de moeite waard. Geen kindereens (meer)? Dan zou ik het gewoon doen

B.Effer

Toogplakker
9 apr 2019
89
62
Laten doen in 2003. Ik heb wel enkele dagen ballen zo groot als sinaasappels en zo blauw als een druif gehad. Toch geen moment spijt van gehad. Dat ongemak ben je achteraf zo snel vergeten. Alles werkt nog steeds perfect. En dat je nu zorgeloos elk kutje kunt volspuiten is heerlijk.

The Destroyer

Toogplakker
2 mei 2015
161
4
Gewoon doen!
Je hebt amper pijn de dagen erna. En de draadjes zitten echt niet in de weg.
Je kan in iedereen klaarstomen zonder angst om iemand zwanger te maken hé.

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Al in 1978 laten doen en geen moment spijt gehad, vooral niet toen iemand beweerde zwanger van mij te zijn :D :D .

Baredevil

Toogplakker
30 aug 2020
66
35
Appeltje eitje.... nagenoeg geen last van gehad. Even een paar dagen rustig aan doen met tillen etc.
Geen blauwe ballen of ander zwellingen gehad. Slecht af en toe een steekje als de hechting blijft hangen in je onderbroek.
Nauwelijks zichtbare littekens volgens mijn schatje.

BD

Janneman

Ervaringsdeskundige
28 apr 2016
914
275
Ik helaas wel wat ellende.
9 maanden lang liever geen doggy geneukt vanwege wat stekende pijn in ln balzak.
Is nu wel weg maar is ff lastig geweest.

snakedoc0000

Toogplakker
2 mrt 2020
153
128
20 jaar geleden laten doen. Ingreep viel wel mee echter sprong 's-avonds mijn dochter op schoot en de volgende morgen een ak zo groot als een navelsinaasappel..... was ff wat minder dus. Daarna er lekker van genoten met het idee dat de vrouwen er toch niet meer zwanger van worden.
Gewoon doen dus!

NickMolen

Toogplakker
24 okt 2016
59
21
Ingreep viel me mee, kreeg alleen in de loop van de dag last van de linkerkant. De linker "knoop" begon te irriteren. Dit ging uiteindelijk wel weg maar kwam toch steeds weer terug. Ben circa 11 maanden later geopereerd om het opnieuw te doen en het was daarna nog steeds niet helemaal goed. Weer een jaar later is m'n lichaam eindelijk voldoende gewend aan de "knoop" dat ik er daadwerkelijk geen last meer van heb.

Dus ja de ingreep viel mee. Ja het kan mis gaan. Ja ik zou het aanraden want het is uiteindelijk goed gekomen en de wetenschap dat je gegarandeerd geen kinderen meer kan krijgen thuis of buiten de deur is erg fijn.

Steffen

Snuffelaar
28 dec 2021
24
9
Reeds 26 jaar geleden laten doen, nooit geen problemen gehad. Laat de vrouwtjes weten dat je een vasectomie heb laten doen en ze worden heel gewillig. NZC is heel fijn.

snakedoc0000

Toogplakker
2 mrt 2020
153
128
Ja Steffen inderdaad. Even de littekens nog laten zien en de pret kan beginnen. De dames willen dan wel wat meer doen ;-)

lion1807518

Snuffelaar
1 mei 2021
12
4
Mijn vasectomie was in 1991 op de oude wijze. Twee leiders doorknippen, bij elke leider een cm er vantussen en in de 4 eindjes knoopje leggen.
Nul last gehad.
Tegenwoordig binden ze de zaadleiders af wat net iets minder veilig is heb ik me laten vertellen (kan loskomen waardoor je zonder het te weten terug operationeel bent), maar de operatie zoals ik die heb gehad was meer dan de moeite waard en is ontspannen te weten dat het enkel nog voor recreatieve doeleinden is :D

A

Anonymous

Guest
Hoi luitjes,

Ik word over een maand geholpen. Ik had laatst een tindertoevalstreffer die ik vol geblaft heb. Zij zei dat ze aan de pil was maar ben wel paranoïde. Is nu al meer dan een maand geleden en niks meer van gehoord dus ik denk dat ik er goed vanaf gekomen ben. Toch maar gelijk naar de huisarts gegaan om me door te laten verwijzen. Ik heb hier echt geen zin om met een kind te zitten en vooral niet in deze tijden nu alles naar de klote gaat. Kan iemand iets zeggen over de ingreep want zie er wel tegenop. Hoe lang duurt het en hoe lang moet je herstellen? Ik overweeg gewoon om een week de ziektewet in te gaan vanwege 'medische redenen'.

snakedoc0000

Toogplakker
2 mrt 2020
153
128
De dag van de ingreep rustig aan doen. De dag erna kun je gewoon werken hoor (geen zware dingen tillen in het begin). Een week thuis is niet nodig (mijn ervaring althans).
Advies: doe een zwembroek over de ondergoed aan dat alles een beetje straks zit, dan is het zo over.

Succes kerel!

Olderlover

Toogplakker
26 aug 2020
85
19
Bij mij ook al 20 jaar ofzo geleden. Eenvoudige ingreep, na enkele weken langs bij dokter om te kijken of er nog zwemmertjes waren maar alles ok. Klokkenspel sindsdien wel wat gevoeliger gebleven, dus geen te ruwe behandeling ermee maar voor de rest: prima beslissing!

Terug
Naar boven