Soa?

Barepussydestructor

Ervaringsdeskundige
14 feb 2021
277
283
Beste medewandelaars,

Heb volgende week een afspraak bij de huisarts om uitsluitsel te krijgen, maar ik wou al eens weten wat jullie denken dat het kan zijn.

Heb sinds kort echt een heel pijnlijk brandend gevoel (alsof er naalden door worden geprikt) als ik plas/klaarkom.

Daarnaast voelt mijn plasbuis ook pijnlijk/geïrriteerd aan (vooral thv het midden van mijn penis) als ik erin knijp.

Verder geen klachten, afscheiding of rare geurtjes.

Mvg
Bpd

NZCFOREVER

Toogplakker
28 mei 2024
115
159
Zou zo maar een Chlamydia of Gonorroe besmetting kunnen zijn. De symptomen passen daar heel goed bij. Niet iedereen heeft afscheiding, dus heel goed dat je een afspraak bij een arts gemaakt hebt.

m1ichel

Toogplakker
5 aug 2016
136
76
Vraag ook meteen naast de chlamydia, gonorroe een microplasma test aan… die geeft ook excact die klachten.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Goed dat je naar arts gaat.
Kan op basis van klachten van alles zijn, ook een onschuldige urethritis: een ontsteking van de
plasbuis, je krijgt dit vaak na sex zonder condoom, vooral bij een nieuwe partner.
Gaat soms vanzelf over, soms niet met de door jou genoemde klachten.
Dus bezoek je (huis)arts en dan eens zien wat het uiteindelijk is.
Graag hier melden, we zijn benieuwd en succes in ieder geval.

NickMolen

Toogplakker
24 okt 2016
59
21
Toevallig een keer hetzelfde mee gemaakt. Branderig gevoel en vooral stekend bij het plassen. SOA test gedaan maar helemaal niets gevonden, bleek uiteindelijk gewoon irritatie te zijn van het slijmvlies. Heb er waarschijnlijk wat zeep of scheerschuim in gekregen. Heb er ondertussen ook geen last meer van.

Ik was een beetje bang dat ondanks de tussentijdse checks en voorzorgsmaatregelen ik een keer pech had, maar de tussenstand staat dus gelukkig altijd nog op nul :)

Laatst bewerkt:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Bleek (gelukkig) geen soa te zijn maar een onschuldige urethritis
Daar dacht ik al aan in mijn reactie, zie post 4.
Gelukkig dat het dat was en niks ernstigers.
Een urethritis kan soms wat minder onschuldig zijn omdat er inmiddels varianten
zijn die niet meer op de meest gebruikte antibiotica reageren.
Dan gaan de klachten niet of nauwelijks over en moet je een andere kuur laten
voorschrijven, geen probleem maar weer een week à 10 dagen langer klachten.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
je bedoelt denk ik,uretr. veroorzaakt door een soa....
Voor een uretr. zonder oorzaak is antibiotica niet nodig., gaat vanzelf over.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
@janus : Er bestaat geen urethritis zonder oorzaak.

Er bestaat wel een urethritis waarvan de oorzaak niet werd gevonden. Niet zelden omdat er ook niet goed genoeg werd gezocht trouwens.

Voor een aantal geldt dat ze inderdaad zonder antibiotica vanzelf oplossen, of met behulp van wat extra vitamine C en wat Granberry (sap, pillen etc). Door de zuurgraad die je iets verandert van je urine wil dat best nogal eens goed helpen (y)

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
extra vitamine C
Hiervan is bewezen in onderzoek dat het een te zwak zuur is om de urine echt aan te zuren.
Vroeger gaf men aan mensen met een urinecatheter soms 4x daags 100mg vit c maar in lab
onderzoek bleek het toch de urine niet genoeg aan te zuren.
Cranberries helpen soms wel maar mede omdat er andere nuttige stoffen in zitten.

Terug
Naar boven