SOA testen via stadskliniek. Ervaringen?

Big Spender

Toogplakker
25 sep 2017
48
18
Naast de GGD en Huisarts waar ikzelf en veel forumleden een hekel hebben, is er ook een private sector genaamd Stadskliniek.
Zij hebben diverse vestigingen door heel NL, en ik vroeg mij af of jullie hier positieve of negatieve ervaringen mee hebben?
Zie ook www.stadskliniek.nl

En voor degenen die er geen ervaring mee hebben en net als ik geen zin hebben om dit aan de eigen huisarts te vragen, en ook geen zin hebben in een preek van de dame van de GGD, is dit wellicht een goede tip.

A

Anonymous

Guest
OnedayClinic.nl is ook een optie! www.http://onedayclinic.nl/ wel vrij duur maar wordt snel getest en sneltest mogelijk

ronald030

Ervaringsdeskundige
2 sep 2015
541
125
Twee keer bij de stradskliniek in Den Haag een test laten doen. Ze zitten in een kantoorpand waar je units kan huren, lijkt niet op een dokterspraktijk. Werd netjes geholpen, zonder preek, en binnen een week de uitslag binnen die je in kan zien op een website met persoonlijke inlog die je na je bezoek uitgereikt krijgt. Contante betaling was mogelijk, dus 100% anoniem.

A

Anonymous

Guest
een week vind ik vrij lang... Onedayclinic doet er max 2 werkdagen over en een sneltest kan binnen 2uur ook al.

kan enkel op voornaam nooit een preek dus absoluut anoniem, je krijgt een code en logt in op basis van een code wn je geboortedatum.

fijn en snel!

ronald030

Ervaringsdeskundige
2 sep 2015
541
125
Zoals ik aangaf binnen een week - exact aantal dagen weet ik niet meer. Twee werkdagen voor een bedrijf met de naam onedayclinic is ook best apart trouwens :D

A

Anonymous

Guest
haha ja, binnen 2uur kan het ook maar das best prijzig

Exbo

Snuffelaar
10 apr 2018
18
1
bapao zei:
een week vind ik vrij lang... Onedayclinic doet er max 2 werkdagen over en een sneltest kan binnen 2uur ook al.

kan enkel op voornaam nooit een preek dus absoluut anoniem, je krijgt een code en logt in op basis van een code wn je geboortedatum.

fijn en snel!
Voornaam in combinatie met geboortedatum is niet volledig anoniem, tenzij je een nep gegevens opgeeft.

sponer8nl

Snuffelaar
8 sep 2015
4
0
Hier een ervaring (helaas). Na bezoek zaterdag aan Arabella woensdag klachten gekregen. Afspraak gemaakt voor de volgende ochtend bij de Stadskliniek. Gezien de klachten werd er voorgesteld om meteen een vervolgafspraak voor vandaag (vrijdag) te maken. Bleek inderdaad gonorroe en chlamydia te hebben. Spuit + antibiotica gehad.
Eerste bezoek met (urine)test was € 100, behandeling + 2 x medicatie vandaag was € 90. Heb meteen een vervolgafspraak gemaakt voor over 3 maanden om ook bloedonderzoek te doen (Syfilis/HIV).
Ben prima geholpen en als je dat wil blijf je volledig anoniem.

Exbo

Snuffelaar
10 apr 2018
18
1
Ik heb zelf ook Chlamydia, vastgesteld via een lab waar je per post urine en bloed naar op kan sturen in speciale buisjes. Via het bedrijf kan ik ook een recept krijgen dat ze naar een online apotheek kunnen doorsturen waar ze mee samenwerken, maar dan moeten ze wel naam, geboortedatum en bsn nummer weten.

@sponer8nl hoe anoniem is Stadskliniek precies op het moment dat je medicatie nodig hebt? Moet je de medicatie zelf ophalen bij je eigen apotheek of heeft Stadskliniek zelf de medicatie?

Joyseeker

Toogplakker
26 mrt 2015
47
4
Mijn ervaring is dat je gewoon voor een behandeling langs kunt gaan en die behandeling ook anoniem is. Pas als je het recept ergens anders bij een apotheek wilt of moet ophalen moet je gegevens doorgeven.

sponer8nl

Snuffelaar
8 sep 2015
4
0
Voor Exbo:

Zoals Joyseeker ook al schreef word je volledig anoniem getest en behandeld. Alleen een voornaam was voldoende en in het gesprek werd aangegeven dat het niet eens mijn eigen naam hoefde te zijn. Natuurlijk moet je wel gegevens als leeftijd en allergieën vermelden in het gesprek en wordt er gevraagd naar je seksuele activiteiten en aantal sekspartners van de afgelopen 6 maanden, om de risico's in te kunnen schatten.
Ik vond het zelf niet nodig om volledig anoniem te blijven en heb met pinpas betaald en gevraagd om de uitslag van de testen naar mijn persoonlijke mailadres te versturen. Maar je kunt ook contant betalen en geïnformeerd worden via telefoon of sms, je kunt zelfs aangeven wanneer jou dat het beste uitkomt.
Bij de stadskliniek was de medicatie gewoon aanwezig en heb ik meteen na bekend worden van de uitslag de injectie met antibiotica gehad.

coliflor

Snuffelaar
19 nov 2018
22
1
Paar keer gerommeld met de thuistesten van Soapoli- : je koopt online enkele testen en moet die de volgende dag ophalen bij een postnl-vestiging. Redelijk anoniem dus. Het thuis de buisjes vullen vond ik een gerommel, en de gebruiksaanwijzingen waren lang en ingewikkeld. Buisjes op de post doen (direct naar het lab), en uitslag is wel snel binnen per mail (m.i. binnen 1 dag nadat ze je materiaal ontvangen hebben). Overigens professionaliseert hun website wel o.a. met een uitslagen portal, en een datumwijzer.

Laatste twee keer bij de Stadskliniek Rotterdam geweest voor de uitgebreide SOA-test (150 euro). Inderdaad geen gepreek, en de voorlichting die je wenst (voor mij niet meer nodig eigenlijk). Resultaat volgende werkdag in je mailbox, gebeld worden kan ook. Je krijgt er een keurig lab-rapportje bij van Gelreziekenhuizen, dat je thuis kunt laten zien (als men daar prijs op stelt natuurlijk ... :lol: ). Gelukkig schone uitslag. Vind het overigens wel prijzig voor even wat bloed laten prikken. Let op de datums waarna het testen pas zinnig is, ga dus niet te vroeg na je laatste nzc (dan heeft het nl. geen zin, is niet alles uit te sluiten) !!

Beide klinieken hebben behandelmogelijkheden, daar gelukkig geen ervaring mee.

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Van de week bij Stadskliniek Utrecht geweest. Mede door dit draadje en wat klachten. Testen gaat snel en de volgende dag netjes bericht van de uitslag met een Gelre ziekenhuis rapport erbij. Helaas Gonorroe vastgesteld en mij de volgende dag ook maar laten behandelen. Met een kwartiertje stond ik al weer buiten na een injectie in mijn bil te hebben gehad. Eigenlijk zeer tevreden over.

Is het nog interessant voor de rest om te weten waar ik de soa van heb gekregen, en zoja waar kan ik iedereen waarschuwen op dit forum?

Geila

Toogplakker
3 aug 2019
31
2
Jazeker. Er is een kopje soa waarschuwingen. Graag daar melden als je zeker weet van wie.

bobbeltje2

Ervaringsdeskundige
21 jul 2017
370
100
Ook weer goedgekeurd en schoon verklaard, eerste keer bij stadskliniek. Redelijk anoniem. Ik zeg redelijk omdat voor je gevoel iedereen ziet dat je naar de Stadskliniek gaat en iedereen weet waarvoor.... :D

Wel raar, er is al heel wat bloed bij me afgenomen maar dit was de eerste keer zonder nitril handschoenen...

Voormalig lid 5078

Toogplakker
28 feb 2017
52
52
Vorige week bij stadskliniek Breda geweest,snel test chlamydia/Gonorroe de kosten zijn 110 euro en de andere dag via mail sms of telefoontje de uitslag.
Ik had gekozen per mail.En standaard gesprekje met wat voor risico je hebt gelopen(ik was netjes op de hoogte gesteld door een stel waar ik bare mee had geneukt en meer),potje plassen en 15 min later buiten..uitslag andere dag en dan log je in met een code die je mee krijgt.
Alles was ok gelukkig,maar wat ik netjes vond dat ik de andere dag al voor behandeling kon komen mits de uitslag positief was.
Vriendelijk ontvangst,is gevestigd in een soort zorginstelling met oudere en werd met een lach vriendelijk de trap op gewezen door een oudere meneer die wist gelijk waar ik voor kwam;-)

A

Anonymous

Guest
Joopie 2 zei:
Van de week bij Stadskliniek Utrecht geweest. Mede door dit draadje en wat klachten. Testen gaat snel en de volgende dag netjes bericht van de uitslag met een Gelre ziekenhuis rapport erbij. Helaas Gonorroe vastgesteld en mij de volgende dag ook maar laten behandelen. Met een kwartiertje stond ik al weer buiten na een injectie in mijn bil te hebben gehad. Eigenlijk zeer tevreden over.

Is het nog interessant voor de rest om te weten waar ik de soa van heb gekregen, en zoja waar kan ik iedereen waarschuwen op dit forum?

Ik wil dat bijv. heel graag weten van wie dat was zodat ik weet of ik me ook moet laten testen. Dank voor je bericht.

hoedatzo

Toogplakker
7 sep 2019
56
23
Ik ben een paar keer bij Onedayclinic geweest. Goede ervaringen, snel geholpen. Geen SOA's gevonden toen, dus behandeling was niet nodig, hoe het gaat als dat wel zo is weet ik niet.

Jeroen50

Toogplakker
13 sep 2018
35
6
Ben onlangs ook bij de oneday clinic geweest. Me laten testen op chlamydia, gonorroe, mycoplasma en Trichomonas.

Ik had helaas trichomonas. Heb een 1 daagse kuur meer gekregen(4 pillen, in een 1 x innemen ) en ik was erg snel van de klachten af.

Voormalig lid 14942

Toogplakker
11 dec 2019
52
22
Ben er geweest, vind het te duur.
Testje chlamydia en gonneroe krijg je bij soa poli online voor de helft, en dan hoef je ook niemand te zien.

Terug
Naar boven