Soa opgelopen

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
............Uiteindelijk wordt de azitro ook steeds minder werkzaam ivm resistentie en wordt doxy 1e keus… hopelijk is er dan een opvolgend antibiotica ontwikkeld die dan als 2e keus kan fungeren.
Dat misverstand is hardnekkig.
Er wordt niet gewerkt aan nieuwe antibiotica omdat farmaceuten er geen vertrouwen in hebben dat ze de hoge ontwikkelingskosten kunnen terugverdienen.
Dat maakt verstandig omgaan met bestaande antibiotica extra belangrijk.
Ga niet zelf knoeien met antibiotica maar laat het voorschrijven over aan artsen.
Dan help je mee de kans op resistentie te beperken.

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Net een gesprek gehad met iemand waar Chlamydia inderdaad vanzelf is verdwenen.
Heeft 3 dagen een druiper gehad en daarna geen symptomen meer.
Uiteindelijk wou hij weten of dit effectief genezen was omdat hij terug sexueel actief wou gaan.
Dus na 2 weken was zijn test negatief.

Ikzelf ga me laten testen in Antwerpen bij tropische geneeskunde. Dit om niet bij mijn huisarts te moeten komen.
Iemand een review met dit instituut?

Hans1983

Toogplakker
31 okt 2023
120
176
Een druiper is wat anders dan Chlamydia. Bij een druiper komt geel/groen pus uit je penis en heb je best wel wat pijn bij plassen, of een behoorlijk branderig gevoel tijdens het plassen. Een druiper dient behandeld te worden met antibiotica.

Had ie daadwerkelijk getest op Chlamydia? Of nam ie aan dat ie Chlamydia had.

Vind dit namelijk persoonlijk een vaag verhaal. Ja, chlamydia kan uit zichzelf verdwijnen, als er geen klachten zijn, maar de chlamydia met duidelijke symptomen wordt gewoon behandeld met antibiotica.

En na 2 weken testen en dan negatief? Dat is raar, chlamydia blijft lange tijd detecteerbaar in urine, ookal zijn de bacterien dood. Je krijgt dan nl een vals positief.

Kan nl ook zijn dat ie een zg plasbuisontsteking had, die niet soa gerelateerd was, waardoor de test nu negatief was.

Laatst bewerkt:

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Neen zoals ik het vermeldde...er liep puss uit en testte positief op Chlamydia (zelftest)
Op het einde de tweede week testte hij negatief. Ook naar de dokter geweest tijdens de 4de week en negatief.

PrinceCharming

Toogplakker
23 mei 2016
111
46
Net een gesprek gehad met iemand waar Chlamydia inderdaad vanzelf is verdwenen.
Heeft 3 dagen een druiper gehad en daarna geen symptomen meer.
Uiteindelijk wou hij weten of dit effectief genezen was omdat hij terug sexueel actief wou gaan.
Dus na 2 weken was zijn test negatief.

Ikzelf ga me laten testen in Antwerpen bij tropische geneeskunde. Dit om niet bij mijn huisarts te moeten komen.
Iemand een review met dit instituut?

Ik heb er me eens laten testen, goede ervaring, toen was het ook nog gratis en er ging niets naar de huisarts/ook niet zichtbaar in cozo dus ze kunnen het dan ook niet terugvinden via e-health.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
De vestigingen van One day clinic en het ITG in Antwerpen zijn beide betrouwbare mogelijkheden om je te laten
testen op een SOA.
De One day clinic is een commercieel bedrijf dat tussen 110 en 160 euro rekent voor het testen. Daar kan 35 euro bij komen afhankelijk van de locatie op het lichaam die gecontroleerd wordt.

Bij het ITG is het testen kosteloos.

De uitslag wordt alleen bekend gemaakt aan degene die zich laat testen.
Er gaat geen bericht naar de huisarts. De uitslag wordt ook niet opgenomen in digitale dossiers zoals het EPD in Nederland.

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Ow. Ik wist niet dat het gratis was. Echt tof dat het geen sporen nalazt in Cozo. Discretie is echt wel nodig bij mij

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Doxy veel beter en goedkoper
zeker niet.
Goedkoper wel maar beter niet, even effectief maar je moet het wel 7 soms 10 dagen nemen.
En bij zonlicht grote kans op allergische reactie, kan heftig zijn, vandaar dat het tweede keus middel is.
Beiden werken nog prima over het algemeen maar resistentie is hier en daar al beschreven.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Ieder heeft recht op zijn eigen mening.
Ik vertrouw op de informatie die Cerato verstrekt.
Hij is werkzaam in de gezondheidszorg en kent de materie.

Niet alle afscheiding uit de penis duidt op een SOA.
Het kan ook een urineweg/blaas ontsteking zijn.
Ook onaangenaam en moet zeker behandeld worden.

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Ik kijk in combinatie wat ik uitgestoken heb. Daar de mogelijke incubatietijd bij, dan ook het verloop van het vochtverlies dat nu de 5de dag bezig is....
Dit is volgens mij Chlamydia.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Bij clamydia kleeft de pisbuisopening vaak ook aan elkaar en kan je die met je vingers wel spreiden.
Daarna kleven ze weer aan elkaar.
Vochtverlies kan, hoeft niet. Indien wel meestal niet veel en helder van kleur.
Bij gonorroe is de afscheiding of melkwit of wat geel of groen van kleur maar niet helder.

kuttoerist

Ervaringsdeskundige
22 okt 2017
270
161
Doxy is een bacteriostaticum, het hindert bacteriën aan het vermenigvuldigen. Daarmee moet het ook wat langer worden toegediend on je immuunsysteem de tijd te geven om de rotzooi op te ruimen. De andere groep maakt bacteriën kapot (bactericide) door hun stofwisseling te verstoren of de celwand kapot te maken.

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Tja, en dan denk ik aan de Thaise methode. Daar neemt men bij 'vermoeden' van een std direct de Thaise doxycline die gewoon vrij te kopen is in de locale apotheek. Iedere misser geeft groei aan resistentie...

Wxc

Ervaringsdeskundige
11 okt 2019
412
157
Maar hier in België kan niks annoniem. Het moet in je Cozo. En ja, dokters hebben een beroepsgeheim maar hoe ga je je nonkel-dokter beletten om schunnige grapjes te maken of boze blikken te gooien. Ik vind het belachelijke regeling

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Iemand ervaring met'zaken uit cozo te doen verdwijnen? Normaal moet dat kunnen, gdpr gewijs ? Maar weet niet hoe.

sjaakafhaak

Toogplakker
4 jul 2015
35
54
Tijd terug een melding gemaakt dat ik een gonorroe heb opgelopen tijdens de GB op 25 februari van de Meisjes van bij Ons in de Loft Kruibeke.
Eerst een mail naar de Loft gestuurd en pas reactie gekregen toen ik hier wat had gepost (en het verzoek om deze posts te verwijderen).

Toen werd toegegeven dat er 2 dames besmet waren en niet meer mee deden aan de daarop volgende editie op 2 maart. Nu kreeg ik vorige week te horen dat dit niet klopt. Een vriend van mij was tijdens deze editie aanwezig en bevestigde dat alleen anal Eva niet mee deed. De overige dames die op de flyer stonden waren gewoon aanwezig.

Zo zie je maar weer, er wordt een hoop gelogen en bedrogen. Geld regeert nu eenmaal de wereld.

Lijkt me dus verstandig wanneer je een van deze edities hebt bezocht je te laten testen.

Terug
Naar boven