Soa door pijpen..

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Bij sommige soa's is de kans op besmetting bij het pijpen bijna net zo groot als bij sex. Zeker als je het over gonnoroe of syfilis hebt. Je hoeft daar echt niet voor te deepthroaten.

Joyseeker

Toogplakker
26 mrt 2015
47
4
Volgens mij is pijpen niet een echt gangbare transmissie route. Wel is er een kleine kans bij keelneuken. Ik heb echter begrepen dat SOA's gemakkelijk kunnen worden overgebracht door handen e.d. Als een prostituee een SOA heeft en de hele tijd overal met haar handen aan komt dan zou het ook zo kunnen gebeuren.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Labo onderzoek wijst op gonorroe. Echt geen seks zonder condoom gehad. Pijpen ofwel misschien via handen?

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Ja. Zoals ik zeg, pijpen is gewoon een valide manier om Gonorroe te krijgen. Het is een van de meest besmettelijke Soa's.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Klopt helemaal: via pijpen loop je gonorroe en chlamydia ook op.
Alle soa`s trouwens maar deze twee het meest want die zijn nu eenmaal
het meest aanwezig en makkelijk over te dragen.

hamdovfom

Toogplakker
14 aug 2021
58
4
Altijd de dames laten spoelen met mondwater voor pijpen zc. Ook altijd laten gorgelen, komen ze bij je thuis, hou altijd een flesje waterstof peroxide mondspoeling waarmee ze moeten gorgelen in de keel van te voren. Dat dood echt zo een beetje elke bacterie die daar huis houd en zorgt ervoor dat je ook veilig bent voor deepthroath.

Petergust

Legende
25 sep 2015
1.196
287
Herpes en chlamydia zetten over bij orale seks. HIV is zeer onwaarschijnlijk maar kan als de een wondjes heeft in de mond, en de ander wondjes op de penis, het kunnen micro wondjes zijn die soms ontstaan bij het scheren. Mar de kans is enorm klein datum oraal HIV oploopt.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
hamdovfom zei:
Altijd de dames laten spoelen met mondwater voor pijpen zc. Ook altijd laten gorgelen, komen ze bij je thuis, hou altijd een flesje waterstof peroxide mondspoeling waarmee ze moeten gorgelen in de keel van te voren. Dat dood echt zo een beetje elke bacterie die daar huis houd en zorgt ervoor dat je ook veilig bent voor deepthroath.

Beste hamdovfom,

Helaas moet ik je teleurstellen; dit is onjuist.
Gorgelen met welk 'desinfecterend' middel dan ook, zal niet kunnen voorkomen dat een gonorroe- of chlamydia bacterie die in het slijmvlies van de keel zit, wordt overgedragen naar de penis/plasbuis.
Ik heb het voor de zekerheid nogmaals voorgelegd aan de arts op de achtergrond. Het is namelijk wel vaker genoemd als 'veilige' optie, hier en op andere sites. Maar het antwoord blijft kort en krachtig: Nee, dat helpt niet.

Tuurlijk, een gezonde frisse mond, geen verwondingen of ontstekingen is prettig als je gepijpt wil worden zonder condoom. Maar keer op keer laten gorgelen is écht nutteloos.

Sterker nog: voor de sekswerker kan het risico verhogend werken.
Altijd na of voor iedere klant gorgelen met agressief spul, maar ook met 'gewone' mondwaters, kan juist het slijmvlies in de keel beschadigen, irriteren. Er ontstaan wondjes. Waarmee de sekswerker meer risico loopt op soa's in de keel bij pijpen zonder condoom.

Uiteindelijk is het natuurlijk ieders eigen keuze wat je doet om het voor jezelf zo veilig mogelijk te laten zijn. Of je in ieder geval veiliger/zekerder te voelen.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Terug
Naar boven