Reizen naar het buitenland met allergie

DemonPat

Toogplakker
2 feb 2022
65
38
Ben wel benieuwd of hier reizigers zijn met onze hobbie waarbij jullie ook allergiën hebben waar je enorm op moet letten wanneer je op vakantie gaat.

Ik ben zelf namelijk allergisch voor alles m.b.t. noten en pinda's. Waarbij ik echt medische spoedhulp nodig heb indien ik in aanraking ermee kom met eten.
In Nederland is het voor mij met uit eten gaan al een drama, maar in het buitenland merk ik er minder van.
In äzie heb ik tot nu toe geen land gehad waar ik problemen heb gehad (Japan, Singapore, Maleisië). Maar ik zal b.v. zelf (als ik alleen reis, en algemeen) bijvoorbeeld Indonesië en Thailand vermeiden. Terwijl het me echt super toffe landen lijken, voor b.v. onze hobby, maar ook voor de stranden, monumenten etc.

Zelf heb ik altijd mijn noodmedicatie bij, en voor Maleisië had ik een kaart met daarom de vertaling wat ik niet mocht, en dat werkte wonders.
Singapore is het Engels over het algemeen goed, al had ik wel een kaartje bij in het chinees wat soms ook dat gesproken word.
In Japan heb ik helemaal geen problemen gehad, omdat het daar zelden in de keuken gebruikt word.

Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen. Of ervaringen die je kent van andere.
Misschien daar wat meer info mee opdoen van medereizigers.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Hoe allergisch ben je?
Sommige zelfs van de geur van pinda's. Luchtvaartmaatschappijen weten dat wel dus daar zal je geen last mee hebben.
Maar bv hotels? Restaurants?

Terug
Naar boven