PREP

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
@Nielsdam Je zal toch echt via de Ziz of de huisarts prep moeten verkrijgen. Ziz is het makkelijkst. Gewoon invullen op de vragenlijst dat je ook met mannen sext en dan kun je prep krijgen. Alleen de hiv test is verplicht om prep te krijgen. Anders mogen ze het niet voorschrijven. En zou de prep natuurlijk nutteloos zijn wanneer je hiv blijkt te hebben.

Ze vinden het niet erg als je niet met mannen sex blijkt te hebben, want zij hebben mij zelf geadviseerd om de vragenlijst zo in te vullen, anders krijgen wij bare hoeren neukers geen prep omdat de vragenlijst nou eenmaal zo in elkaar zit.

Prep is geen paracetamol die je ff koopt bij de kruidvat.

@Snelle Jan Gewoon even (zelf) aanmaken dan? ;)

@underkoffer Ik heb even gekeken ik betaalde laatst 63€ voor een hiv test met drie maanden prep pillen bij de Ziz.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ik wil het niet via de huisarts waar je allerlei testen moet doen eer je het krijgt.
Kan ik hem niet gewoon ergens kopen of bestellen?
Er zijn toch echt wat testen nodig vooraf, ook voor je eigen bestwil.
Vooral de test op nierfuncties is belangrijk.
Heb jij een nog niet ontdekte nierafwijking, kan onschuldig zijn hoor maar
dan is Prep niet geschikt voor je, krijg je echt problemen mee.
Is geen paracetamol zoals Bareman ook al melde.
Dus doe gewoon die testen, dan heb je het maar gehad.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Even los van wat iedereen wel of niet doet.

Ik ga mij zaterdag weer eens laten testen op alles (doe ik meerdere keren per jaar). Nu heb ik de optie om ook Prep te gaan gebruiken. Die 365 euro per jaar kan ik missen. Dus daar hebben we het niet over.

Zelf wil ik voor de dagelijkse dosis gaan zodat ik niet hoef te plannen wanneer ik zin zou hebben eventueel en het kan.

Wat ik graag wil weten van de gebruikers van Prep hier is of je bijwerkingen hebt of hebt gehad? En of je het dan dagelijks neemt of alleen de 72 uur voor het onbeschermde contact.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Ik heb van dagelijks gebruik geen enkele bijwerking opgemerkt. De eerste paar dagen misschien een beetje gevoel alsof ik meer oprispingen had dan normaal, maar dat was na een paar dagen weg en kan voor hetzelfde geld toeval zijn geweest. Ook geen last met combineren met erectiepillen, vitaminepillen of zoiets, ook niet als ik het tegelijk ermee innam.. ook niet op nuchtere maag en ook niet toen ik ze een keer droog moest innemen. Dus in elk geval niets opgemerkt. Ik ben begonnen met dagelijks gebruik, ongeveer 4 maanden omdat ik soms 1x, soms 2x per week baresex had. En het dus anders vaak een of 2 dagen niks slikken en dan weer met twee tegelijk beginnen zou betekenen.. Momenteel kom ik door omstandigheden niet elke week aan (bare)contacten toe en gebruik ik het dus alleen indien echt nodig.
Ik merk dan overigens ook van de 2 pillen ineens niets..

B.B.I.L.

Snuffelaar
19 jun 2015
23
43
Ik gebruik het niet dagelijks, maar alleen rondom de plan'bare' seks.
In Nederland zijn de regels voor het gebruik daarbij voor mannen simpel, namelijk: uiterlijk 2 uur voor de seks 2 pillen, daarna na 24 uur 1 pil en dan weer 24 uur later nog 1 pil.
Voor vrouwen is dat: 7 dagen voor de seks beginnen met 1 pil per dag, daarna nog 7 dagen doorgaan met 1 pil per dag.
Zowel mijn vriendin als ik ervaren geen bijwerkingen.

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Ik gebruik het in periodes dat ik regelmatig risico neem dagelijks. Maar vaak neem ik het enkel rondom risicovolle seks-momenten.

Bij zowel dagelijks gebruik als gebruik rondom seks heb ik alleen bijwerkingen bij de eerste dosis van 2 pillen. De opvolg 1 pil per dag merk ik niks meer van.
Bij die eerste 2 pillen voel ik persoonlijk wel bijwerkingen door de dubbele dosis stoffen. Voornamelijk een soort vermoeidheid, zwaar gevoel op de maag en diarree. Een soort halve kater.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Dank voor alle berichten en ervaringen.

De tests waren allemaal negatief, dus niks onder de leden! 🥳

Nu wachten op mijn eerste potje pillen! Ik ga voor dagelijks gebruik want dan kan ik wanneer ik maar wil van bil!!

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Zaterdag alle testen afgenomen bij het ZiZ. Uitslagen allemaal negatief! 🥳

Nu wachten op mijn eerste potje met pillen.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Ik gebruik het in periodes dat ik regelmatig risico neem dagelijks. Maar vaak neem ik het enkel rondom risicovolle seks-momenten.
Wat zijn risicovolle seksmomenten?
Geen idee hoe je dat bepaalt.

Iedere keer dat je blanco inlogt kun je prijs hebben.
Het hangt er gewoon vanaf wie voor jouw het genoegen had met de dame te verkeren.
Alleen een 100% maagd die nog nooit een blank zwaard heeft gezien kun je vertrouwen, de rest niet.

Dilemma

Toogplakker
24 jul 2018
214
140
Je beantwoord zelf de vraag toch?
Risicovolle seks-momenten zijn momenten waarop ik het condoom achterwege laat. Als ik dat van plan ben, neem ik dus Prep. Als ik condooms gebruik, neem ik geen Prep.

Voor de rest zijn er weldegelijk verschillende risicoprofielen. Iemand die zich professioneel laat volspuiten of een TS o.i.d. is veel meer een risico dan een amateurtje die het meestal met condoom doet.
Seks is altijd een risico, maar sommige risico's zijn volledig verwaarloosbaar terwijl andere risico's roekeloos zijn.

Johan12

Toogplakker
11 dec 2017
64
41
Weet iemand of die (jonge) Roemeense en Bulgaarse meiden die in de Rode tapijt salons in Duitsland werken ook gePreppareerd zijn? Die neuken elke dienst immers zonder? Zoals Villa Venus, Arabella, etc.

Bioshock

Toogplakker
21 sep 2024
78
31
Eastern Europeans fix everything with eating garlic, that's prep there I think! I hope youve got the answer!

Terug
Naar boven