Philipijnen, Algemeen

Alibaba

Toogplakker
28 apr 2015
249
5
Ik zit nu net in Hong Kong, waar ik zelf niks te beleven vind. Het is lastig zoeken en ook vinden hier. Via VPN kan ik dit forum bereiken want anders werkt hier steeds minder. Ik vlieg woensdag naar Manilla en dan vrijdag ook naar Cebu. Ik kijk er weer naar uit want Phillipines zijn voor mij nog steeds de favoriete lokatie. Natuurlijklaat ik even weten wat ik deze keer heb gevonden

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
frankypanky zei:
Dus mocht de Baht volgend jaar weer/nog steeds zo hoog zitten, dan zal ik elders kijken. De Filippijnen bijvoorbeeld.
Al kan ik er niet veel over vinden in het Nederlands. Het zou wel prettig zijn als iemand die er al vaker is geweest, een soort lijstje met tips maakt.
Helaas is de Filipijnse peso ook flink gestegen de laatste tijd. Desalniettemin ben je daar al met al meestal wel wat goedkoper uit (met uitzondering van Manila).

Op hookers is genoeg informatie te vinden over de Filipijnen, zoals hier bijv.:
https://www.hookers.nl/forum/buitenland/azië/1902584-huidig-wandelklimaat-op-de-filipijnenhttps://www.hookers.nl/forum/buitenland/azië/1697-filipijnen-angeles-city-recensieshttps://www.hookers.nl/forum/buitenland/azië/21494-filipijnen-hotels-recensies
Maar ik geef toe dat als je echt goede informatie wilt je afhankelijk bent van sites in het Engels.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Aub de Philipijnen hier bespreken en niet in th#iland topics. De boel verhuist.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
Hierbij wat tips voor de Filipijnen:

Vliegen:
Er zijn geen rechtstreekse vluchten naar de Filipijnen vanuit Nederland
Je kan naar eigen budget kiezen uit verschillende luchtvaart maatschappijen die ergens een tussenlanding maken.
Reken hier bij op een reistijd van minimaal 14,5 uur
Binnenlandse vluchten zijn relatief goedkoop, maar boek deze ruim van te voren indien mogelijk

Vervoer in de Filipijnen:
Als je aankomt in Manilla, neem dan de gele taxi's om naar je hotel te gaan, de chauffeurs staan je niet op te wachten bij de uitgang maar er is een rij waar je op je beurt bedient word.

De witte taxi's willen vaak woekerprijzen vragen.
In de stad ben je helaas wel op hen aangewezen, vraag of ze de meter aanzetten of het moet een redelijk bedrag zijn

De kosten zijn rond de 300 peso van de luchthaven naar de bekende gebieden Makati, Malate en Ermita ook in de drukke tijden.

Als je naar Angeles city wil dan kan je het beste een bus nemen want vanuit Manilla word er niet gevlogen naar Angeles city; kosten 2 a 300 peso
Een taxi vraagt ruim 2500 of meer
In Angeles city kun je het beste met een trike vervoerd worden( bekend van de website www.trikepatrol.com

Hotels:
Je kunt het zo gek maken als jezelf wil, maar vanaf 2000 peso heb je een redelijk goed hotel.
Boek of reserveer de eerste hotel overnachting, je kan wel eens laat in de avond aankomen in Manilla.
Geloof me het is geen pretje om dan nog een hotel te zoeken.

Beste reistijd:
Dat is vanaf november tot aan juni, vanaf juli tot aan oktober heb je het regen seizoen

Financiën:
Je kunt gewoon met je bankpas (met wereldoptie aan) pinnen in de meeste geldautomaten in de grote steden.
Alleen wil de verbinding wel eens uitvallen tussen de Filipijnse en de Nederlandse/ Belgische banken, zorg dat je ook cash geld bij je hebt zodat je dat kan wisselen
Als de verbinding uitvalt werkt geen enkele pas meer ook je creditcard niet.

Drugs:
Niet doen!! Doe dat lekker thuis als je daar behoefte aan hebt

Dames van plezier:
Deze zijn in Manilla te vinden in de bekende gebieden
Makati – P Burgosstreet en omgeving
Malate – Mabinistreet en omgeving
Ermita – LA cafe
Ook zijn er dames op te pikken in de shopping malls maar daar moet je wel oog voor hebben.
In Angeles zijn de dames te vinden op en rond Fields Avenue
En ook in de shopping malls

Ontdek het land:
Als dan toch zo ver vliegt blijf dan niet in Manilla, maar vlieg naar een van de vele eilanden
Voor een strandvakantie.
Palawan( El Nido), Borocay etc etc

Mvg

Naked

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Vind het wel grappig dat deze thread 'Philipijnen' heet i.p.v. 'Filipijnen' omdat in het Tagalog geen onderscheid gemaakt wordt tussen de f en de p.
Dat levert nog wel eens verwarring op als je aan het chatten bent met een Filipijnse dame en je geen bal begrijpt van wat ze schrijft. Als ze bijvoorbeeld schrijft dat ze wat later komt omdat ze vast zit in 'trappic' dan bedoelt ze 'traffic'. En zo zijn er nog legio voorbeelden :)
Dus als je het niet begrijpt, vervang dan hier en daar een f door een p of andersom :)

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Sorry voor mijn late reactie omtrent dit onderwerp.
Het is in ieder geval goede informatie om mee te beginnen.
Ik heb wel een beetje ingelezen en wat bekeken via YouTube.

De Filipijnen word (worden?) ZEKER het volgende doel voor 2020. Mits de koers niét gierend uit de klauw loopt.

naked

Ervaringsdeskundige
5 jun 2015
409
88
De koers van de Filipijnse Peso is vrij stabiel de laatste 3 jaar, alles boven de 50 peso voor een euro is goed

Flipper

Toogplakker
30 jan 2017
52
16
Ter aanvulling:
Angeles is beter wandelen dan in Manila en de meiden zijn er voordeliger en leveren een betere service.
Angeles heeft een relaxtere sfeer en zorg dat je in een verblijf hebt bij fields avenue in de buurt, wel zo makkelijk en meiden willen ook liever niet ver reizen
Vele meiden kan je ook meenemen naar een andere bestemming in de Filipijnen (gewoon vragen aan het meisje, vele doen dat zeker wel)
Buiten Angeles en Manila zijn er zeker ook nog andere mogelijkheden, maar vaak is het aanbod wel minder en moeilijker te vinden.
Subic bay heeft ook veel mogelijkheden, al vond ik het zelf wel minder dan in Angeles, voordeel is wel dat er een strand is en je er kan duiken.
Je kan ook meiden op straat aanspreken. Zeker op Fields Avenue zullen bijna alle lekkere meiden DVP zijn.
Westerse mannen zijn populair bij Filipijnse vrouwen, dus buiten het DVP circuit heb je zeker ook mogelijkheden
De bus vanaf Manila naar Angeles kost 150 pesos (rijden bijna 24 uur per dag), maar je betaald ook nog taxi / trike kosten om bij het bus station te komen en naar je hotel. De bus doet er wel 2-3 uur over, vooral vanwege de vele files in Manila
In Angeles heb je naast de clubs ook Raymond street waar je voor 1000 pesos een ST meid mee kan nemen. Ook High Society (disco) is een aanrader tussen 0:00 AM en 3-4:00 AM. Bijna alle meiden zijn DVP.
Contact geld wisselen is voordeliger dan pinnen, maar wel riskanter natuurlijk. De banken reken je behoorlijk wat geld voor een geldopnamen en hebben het pin bedrag vaak beperkt tot 10.000 pesos per keer, en dan betaal je 200 pesos kosten extra, naast de kosten van je bank. In totaal ben je dan al snel 7 euro kwijt bij een opname van 200 euro.
Bijna alle meiden zijn plezierig in de omgang en nzc is zo goed als standaard. Met straatmeiden heb je wel meer kans op een mindere ervaring en een grotere kans op een SOA. Azitromycine antibiotica kan je zo kopen bij de drogist tegen chlamydia and gonorrhea, de kans dat je wat oploopt is zeker wel aanwezig als nzc je hobby is.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
Wat dat laatste betreft: het schijnt sinds kort een stuk moeilijker te zijn om zonder recept geneesmiddelen te krijgen bij een apotheek. Dus als je wat oploopt zul je naar een kliniek moeten.

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
Momenteel richting de Filipijnen. Met advies van een aantal forumleden direct Angeles City geboekt. Morgen aankomen en doorreizen. Heb er echt zin in.

In mijn voorbereiding heeft de volgende websites geholpen: https://www.philippinesredcat.com/
. Ik hoop dat er nog up to date info opstaat (lijkt van wel) pinalove en bumble als app werkt opzich redelijk. Pinalove veel scammers en vragen on geld maar er zijn een aantal parels tussen.

Al een tijd contact met een aantal 19/20 jarige pareltjes waarmee ik dates heb gepland.

Voor de rest veel op youtube te vinden. Zoek naar AceBachelorCool. Wat een legend die man. Echt grappig maar informatief.

headbanger

Snuffelaar
28 jul 2024
6
9
Hierbij wat tips voor de Filipijnen:

Vliegen:
Er zijn geen rechtstreekse vluchten naar de Filipijnen vanuit Nederland
Je kan naar eigen budget kiezen uit verschillende luchtvaart maatschappijen die ergens een tussenlanding maken.
Reken hier bij op een reistijd van minimaal 14,5 uur
Binnenlandse vluchten zijn relatief goedkoop, maar boek deze ruim van te voren indien mogelijk
Wat zijn de beste opties ? als ik het zo bekijk is het vaak via turkije of dubai of singapore

Betrouwbaarheid , taal, comfort etc

Momenteel zoek ik via cheaptickets

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
Zelf ervaring met Turkish Airlines. Top! Istanbul Airport is volgens mij ook echt een van de beste van de wereld. Goed vertoeven daar met je layover. Voor de rest geen ervaring.

Moggie

Ervaringsdeskundige
30 jul 2015
617
770
De snelste optie is via Hong Kong met Cathay Pacific. Dan heb je echter wel vaak een hele korte overstaptijd van circa 1 of 1,5 uur, dus je loopt het risico dat jij en/of je bagage de aansluitende vlucht niet haalt. Is me allebei al een keer overkomen. Was geen ramp, maar leuk is anders.
De één na snelste optie (bij mijn weten, maar het kan inmiddels veranderd zijn) is met de KLM, met een tussenstop in Taipei.

1733050604699.png

fko

Toogplakker
25 aug 2016
81
22
In principe zit er niet veel verschil tussen de verschillende grote maatschappijen in het midden oosten. Turkish, Saudia, Emirates, Etihad, Qatar hebben volgens mij allemaal redelijk geplande connecties tussen Europa en Azië. Daarnaast zal het verderop in Azië ook soms wel ok zijn: Cathay, Air India, Eva en binnen China...al moet je hier wel wat meer op de connecties letten. Prijzen zijn in economy redelijk vergelijkbaar (hangt van je data af), maar voor BC zijn Turkish, Saudia en Etihad vaak relatief betaalbaar.

Flipper

Toogplakker
30 jan 2017
52
16
Qatar Airways zou ik je zeker niet zo snel aanraden. Ze zijn vaak wel de goedkoopste, naar comfortabel reizen is wel anders. Hong Kong en Singapore zijn wel prima overstap plekken. I

Terug
Naar boven