Oneens met de Forumregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Dit forum voorziet in een behoefte van gelijkgestemden.
We wisselen informatie uit over DVP's en gezondheidskwesties.

Moderatie is nodig om lijn te houden in de discussies en ontsporingen te vermijden.
De moderator gaat uit van de richtlijnen die de beheerder hem heeft gegeven.
Dat is voor de forumgebruikers best wel wennen.

Kijk eens naar ijsberenforum.com dat zich bezig houdt met het Duitse saunagebeuren.
NZC komt nauwelijks ter sprake omdat het voor betaalde contacten in Duitsland officieel
niet toegestaan is. Levendige discussies die niet alleen over neuken gaan.
Ontspannen sfeer met forumgebruikers die elkaar deels kennen uit ontmoetingen is sauna's.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Er wordt hier door de moderator gezegd dat je kan of moet rapporteren als je iets ziet wat niet kan.
Heb ik gedaan maar niks mee gedaan. Het ging over prive gegevens van een dame.
Vervolgens wordt er een topic gesloten wat volgens de moderator off topic ging ( deed ik zelf ook aan mee) de off topic berichten werden verwijderd. Nou prima laat het dan daarbij maar nee het moest dicht en dat vind ik zielig gedrag. Ook ben ik het met sommige leden eens dat de opmerking als het je niet bevalt ga je weg belachelijk is. Als we dat massaal doen is er geen forum. Ik krijg nu het gevoel dat dit een girlsreview kloon wordt. Waar maar raak bans uitgedeeld worden en waar topics compleet ontsporen en te laat wordt ingegrepen. Zelfde gel.ul ook over dat rapporteren. Wordt vaak niks mee gedaan.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@Pietvanheel topic is op slot omdat het volledig uit de bocht schoot. Dit heeft zoals gezegd niets met het ONDERWERP te maken maar met het kleuter gedrag van leden.
Het is echt bizar hoe snel topics niet meer over de inhoud gaan maar puur persoonlijke aanvallen worden. En tja dan is een topic (tijdelijk) op slot de enige manier.

Wat betreft je bericht over persoonlijke info? Benieuwd welk topic want persoonlijke info mag niet geplaatst worden inderdaad. Deze kan onbewust dus verkeerd beoordeeld zijn.

En qua regels. Die zijn er nu eenmaal en ook noodzakelijk. Net zoals op nagenoeg elke website en elke plek (werk, verkeer etc etc). Roepen dat ze kut zijn kan maar dat betekent niet dat de regels veranderen of worden aangepast omdat iemand schreeuwt.
Jij geeft inhoudelijk een aantal punten (dank daarvoor) en dan kan je ook een inhoudelijk gesprek voeren.

In het bewuste topic zie je dat een nuttige bijdrage ontspoort en dat het een glijdende schaal is. Van on topic gaat het niet ineens offtopic maar dit gaat geleidelijk. tja waar ga je dan beginnen met wissen? Dat zal je altijd te snel of te vroeg doen afhankelijk van wie je het vraagt.

Je aanname dat er niet over misstanden gesproken mag worden weerleg ik overigens. Deze zouden juist besproken moeten worden. Het is alleen doodzonde dat (ook) dit soort topics in no time ontsporen omdat leden niet in staat zijn een volwassen gesprek te voeren.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Je hebt toch die off topic reacties verwijderd? Dat moet toch genoeg zijn? Nee het moet op slot omdat het ongemakkelijk is voor sommige leden die in een ontkenningsfase zitten. Op een forum moet ook ruimte zijn voor misstanden maar blijkbaar kan dat niet. Zoals ik je al gemeld heb: verwijder dan het hele topic als het niet aanstaat. Overigens het shemale Paloma recensie topic ontspoorde ook alleen werd daar wel het juiste gedaan. Die off topic reacties werden verwijderd. Dit doet mij denken aan girlsreview: precies hetzelfde ongemakkelijk topic loopt uit de hand en werd gesloten.
Wat betreft die privegegevens van een dame hier. Dat heb ik gerapporteerd. Werd niks mee gedaan. Dan houdt het voor mij op.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Het moeten melden waar de mod om vraagt vind ik ook niks je meldt ook niet als je buurman metselaar is en ergens zwart een karwei maakt ik houd daar gewoon niet van

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Zoals gezegd
1. Of een bericht offtopic is daarover zal altijd al discussie ontstaan. Wat jij offtopic vind hoeft een ander nog niet offtopic te vinden. Kortom er is altijd gezeik
2. Topic is (tijdelijk) op slot om de boel te laten afkoelen. Ook dit was een verzoek van een lid (die buiten de discussie stond). En zie hier? Ook hierover zijn dus de meningen verdeeld.

Moderatie is dus niet zo zwart/wit als men denkt. Grijp je in? Heb je mensen die het er niet mee eens zijn. Grijp je niet in? Dito verhaal..

Geef je de suggestie om minder proactief te modereren? Dan zegt de ene goed. En de andere (zei post @Zonder moeite ) is geen fan van rapporteren sowieso..

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Jaja topic is tijdelijk op slot op verzoek van een lid. Dat is wel heel erg triest. Dat leden gaan bepalen wat er op slot gaat..zelfs van een lid die buiten de discussie staat. En wat is zijn bedoeling hierin? Sorry maar dit gaat wel heel ver. Nogmaals het Paloma topic ontspoorde nog veel erger maar ging niet dicht. Een topic over misbruik wel. Daar mag dus niet over gepraat worden van een bepaald lid die uiteraard niet de ballen heeft omdat in dat topic te melden. Wat moet ik hiervan denken? Een topic over uitbuiting van shemales wordt op verzoek van een lid ( die anoniem wil blijven ) gesloten?
Wat moet ik daar van denken? Wat heeft dat te maken met de forumregels? Ik heb ze doorgelezen en daar staat niks in over ongemakkelijke topics die niet mogen of gesloten mogen worden. Sexwerkers die worden uitgebuit kan alleen als daar een markt voor is. Zo simpel is het. Als dat soort topics op slot gegooid worden onder het smoesje dat er afgekoeld moet worden krijg ineens hele andere gedachten daarbij. Zowiezo handel je niet consequent. Vind je het gek dat leden pissig worden. Ik heb me redelijk afzijdig gehouden in de discussie over de forumregels maar een topic sluiten op verzoek van een lid die anoniem wil blijven? Hoe gek wil je het maken?

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Het moeten melden waar de mod om vraagt vind ik ook niks je meldt ook niet als je buurman metselaar is en ergens zwart een karwei maakt ik houd daar gewoon niet van
O absoluut wel. Als je iemand ziet inbreken bel je dan niet de politie? Of iemand in elkaar gerost wordt? Privegegevens van een sexwerker? Ook maar niet melden? Dat is nl op girlsreview gebeurd en ze stonden s'nachts voor haar deur. Ook op girlsreview werd er gedreigd om een sexwerker af te branden op dat forum omdat ze hem had geweigerd ? Ook maar niet melden?
Buurman metselaar die zwart werkt is een slecht voorbeeld want dat weet je niet zeker. Melden gaat om misstanden zoals bv het plaatsen van privegegevens van een sexwerker.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@Pietvanheel hoho. Je bent nu aannames te doen en te negeren wat ik al heb gezegd.

Het topic is gerapporteerd met de opmerking dat het volledig uit de hand loopt en een lid heeft een opmerking gemaakt "kan dit topic niet op slot" wat NIETS te maken had met het onderwerp maar met het kinderachtige gedrag van leden binnen het topic.

ik heb reeds gezegd dat misstanden besproken mogen worden dus blijf niet in je mantra hangen dat dit niet zou mogen!

Wat betreft het https://www.nzcforum.com/threads/paloma-amsterdam-wallen.12147/page-2#post-221145 topic dus was maanden terug toen er andere mods waren. Hier kan ik dus niets inhoudelijk over melden.

Ben het wel met je eens dat moderatie voorspelbaar zou moeten zijn (wat het beeld van willekeur wegneemt) echter merk je dan al dat mensen in de pen klimmen want dan mag het allemaal wel minder strak en krijgen we het verwijt dat het hier een "politie" staat is.

Het gegeven dat jij het niet eens bent qua rapporteer knop met @Zonder moeite geeft weer aan hoe onmogelijk het is om als moderator iedereen het naar de zin te maken. Dat gaat nooit lukken. Simpel.

Hele moderatie discussie zou makkelijk gesloten kunnen worden als de leden zich hier eens tot 10 zouden tellen voor ze iets posten en zich daarbij de simpele vraag stellen "voegt dit iets toe aan de lezers binnen dit topic?" en/of "hoe breng ik mijn ander standpunt over op een respectvolle manier"

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
@Moderator: dat was met het recensietopic van shemale Paloma ook en dat liep nog verder uit de hand en daar zijn alleen de off topic berichten verwijderd en is NIET op slot gegaan. Om dan te zeggen dat dat voor jouw tijd was is een zwaktebod.

En dan je wel roepen dat bepaalde opmerkingen niets met het topic te maken en hebben en het daarom maar van een lid die de ballen niet heeft om in het topic te melden dat het op slot moet maar dat vind ik te bezopen voor woorden. Staat ook niet in de forumregels. Je hebt de off topic berichten weggehaald, dit kan je ook melden in dat topic met de mededeling " heren graag weer on topic" maar nee het moet zo nodig op slot omdat 1 lid dat blijkbaar wil.
ALs een topic op slot moet is er blijkbaar wat mis met dat topic?? Heeft dat lid problemen met dat topic? Komt de boodschap hem niet uit? Ik vind het echt bezopen dat dat topic op slot moet. Te gek voor woorden.
Dat ik het niet eens met iemand moet kunnen. Als iemand niet wil rapporteren dan toch niet? Als ik zeg waarom dat soms wel moet is dat mijn mening. Ik zeg ook niet dat hij moet rapporteren.
Maar we dwalen af. Ik zie nergens in de forumregels dat een topic op slot zou moeten omdat een anoniem lid dat wil. Echt helemaal nergens.
En ik blijf niet in mijn mantra hangen. Feit is dat je gewoon een topic wat over misstanden op slot gooit omdat een anoniem lid daarom vraagt. En ik zie dat niet in de forumregels terug. Tipje voor je: verwijder dat topic dan maar. Wordt dat forumlid misschien nog blijer van. En ik vraag me nog steeds af wat de motivatie van dat forumlid is om zo'n topic te laten sluiten. Nogmaals alle off topic is weggehaald en een melding erbij dat het ontopic moet blijven was genoeg geweest. Daar houdt iedereen zich wel aan. Op slot gooien is bezopen. Blijkbaar mag er dan zoals ik het zie niet over misstanden met sexwerkers gepraat worden. Zet dat dan in de forumregels en zet er ook even bij dat je als forumlid om sluiting van topics kan vragen want dat zie ik nu niet staan.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Tja dan moeten ze niet met dat soort acties komen. Het gaat hier om de forumregels. Maar goed wees niet bang GertG want ik voel een ban voor mezelf aankomen en dat omdat ik het bezopen vindt dat een anoniem forumlid blijkbaar beslist dat een topic op slot moet.

Paultje59

Ervaringsdeskundige
13 aug 2016
678
146
Wat een onzin, een forumlid kan niet beslissen dat een topic op slot moet, daar beslist de @Moderator over als daarom wordt gevraagd.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Nee dan moet je het goed lezen. Een lid die niet in de discussie zat vroeg of het topic niet op slot kon. En dat gebeurde. Was dat niet gevraagd dan was het niet gebeurd. En waarom wil iemand die zich niet eens in de discussie mengde een topic op slot hebben? Er werd niemand bedreigd of uitgescholden het ging alleen off topic. In het Paloma topic was het vele malen erger en daar zijn de berichten verwijderd met de melding dat er wat leden even op vakantie waren maar niet op slot. Wat voor motieven heeft een lid die zich niet in topic mengde om te vragen of dat topic op slot moest? Te heikel? De off topic berichten waren al verwijderd.

doubledipper

Toogplakker
11 mei 2022
212
217
Hoe zie je dit voor je? Zoiets?

Poll 1: Wat heeft jouw voorkeur met betrekking tot de inhoud van recensie-topics?
  • Optie 1: Recensie-topics beperken tot vragen, informatie en recensies, om de leesbaarheid te bevorderen.
  • Optie 2: Recensie-topics toestaan om ook slow chat en informele gesprekken te bevatten, zelfs als dit de leesbaarheid vermindert.
Optie 2

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Zo, dank voor alle feedback en nu wordt het toch langzaam tijd om over te gaan tot de orde van de dag. Er is namelijks niets aan de "hand" en er worden hier niet dagelijks tientallen berichten onterecht gewist.

Er wordt hier meermaals gesuggereerd dat er met bans gesmeten wordt en er geen enkele feedback welkom is, zulke onwaarheden worden niet geapprecieerd. Volgens mij is er slechts ene met een vaste ban en dat is peeklak en de nieuwe acounts die em om de zoveel tijd opent. D.m.v. de in de forumregels opgenomen waarschuwingen met (indien nodig) maatregelen moet je het ontzettend bont maken om een ban te krijgen.

Het is niets nieuws dat er meerdere personen modereren en dat ze dat allemaal doen vanuit het @Moderator account, want het verleden heeft laten blijken dat sommige leden niet respectvol met modererende leden kunnen omgaan.

Zoals in de forumregels staat genoteerd,
Om er zeker van te zijn dat iedereen zich aan de regels houdt zijn er moderators die het forum beheren. Moderators hebben extra rechten op het forum. Ze kunnen onder andere onderwerpen verplaatsen of verwijderen, ze kunnen berichten bewerken en/of verplaatsen en waarschuwingen uitdelen. Als je vindt dat iemand zich niet aan de regels houdt, rapporteer het betreffende bericht dan.
Ben je het niet eens met een handeling van de moderator, bespreek dit met de moderator, komen jullie er niet uit? Neem dan contact op met @Beheer.
Ben je het niet eens met een handeling van @Beheer , wees dan vrij een andere website te bezoeken.
Kun je het over een individuele moderatiehandeling waar je het niet mee eens bent altijd in gesprek gaan met @Moderator, en als je daar niet uitkomt.. met mij.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Als er echt meerdere moderators zijn dan is het wel opvallend dat ze dezelfde schrijfstijl en
toon gebruiken in hun berichten.
Ik heb veel moderator berichten gelezen nu maar wat betreft opzet en stijl hetzelfde.
Misschien hebben ze hele goede afspraken gemaakt hoe iets te plaatsen?
Het is niet rot bedoeld maar een beetje lezer valt dit toch op?

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Er wordt een topic over uitbuiting van prostituees gesloten op instigatie van een anoniem lid. Ik vind dat vreemd want wat is het motief van dit lid. De moderator reageert niet eens op mijn vragen daarover dus het is niet eens dat we er niet uitkomen wat ik al heel erg slecht vindt. Vraag me af wat de bedoeling hiervan is. Lees hier niets over de terug in de forumregels. Betekend dit daar er naar willekeur topics worden gesloten en dat anonieme leden die zich niet eens in een topic mengen zomaar om sluiting kunnen vragen? En dat dat ook goedgekeurd wordt?
Dat er berichten gewist worden kan. Heb ik opzich geen moeite mee. Maar zomaar topics sluiten omdat een anoniem lid dat wil? Je hebt het over niet met bans strooien maar ik lees hiet wel dat leden met vakantie worden gestuurd. Wordt glimmend van trots door de moderatie hier gemeldt. Onnodig als er eerder wordt ingegrepen. De moderatie vraagt om meldingen van misstanden. Dat doe ik omdat er in een topic prive gegev ens van een sexwerker worden gedeeld. Gebeurd niks mee. Er wordt in dit geval niets met mijn melding gedaan. Kom op zeg. Niet alle ellende bij de leden neerleggen. Ook zelf de hand in eigen boezem steken.

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Als er echt meerdere moderators zijn dan is het wel opvallend dat ze dezelfde schrijfstijl en
toon gebruiken in hun berichten.
Ik heb veel moderator berichten gelezen nu maar wat betreft opzet en stijl hetzelfde.
Misschien hebben ze hele goede afspraken gemaakt hoe iets te plaatsen?
Het is niet rot bedoeld maar een beetje lezer valt dit toch op?

Logisch toch dat jullie de discussie in dit topic voeren met een en dezelfde moderator, en dat zich niet plots een van de andere zich hierin gaat mengen... Dat zou nogal verwarrend zijn.

@Pietvanheel, ik ga jouw meldingen even controleren en kom er op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven